Om op te (vr)eten   14 comments

Vandaag bij wijze van hoge uitzondering foto’s die ik niet zelf heb gemaakt. Ik heb deze foto’s toegespeeld gekregen van een Amerikaanse internetvriendin. De herkomst is onbekend.
Ik was helemaal vertederd en verbaasd toen ik ze zag.

Vertederd door de ongelooflijk goed getroffen gelijkenis met de werkelijkheid en verbaasd door het feit dat ze gemaakt zijn van……….MARSEPEIN!

Dat kun je je bijna niet voorstellen als je ze ziet, zo echt en dan zo klein ook nog. Ik neem toch niet aan dat het echt de bedoeling is om ze op te eten.

Het is weer eens iets heel anders dan de marsepeinen varkentjes, appeltjes e.d. die wij krijgen met Sinterklaas maar ik weet zeker dat als ik zoiets als dit zou krijgen ik er de tanden niet in zou kunnen zetten, hoe dol ik ook op marsepein ben!

UPDATE 14-10-05: Inmiddels is gebleken dat het gaat om porceleinen popjes en niet van marsepein gemaakt door Camille Allen zie link.

Posted oktober 3, 2005 by Ank Pot in Diversen

Tagged with

14 responses to “Om op te (vr)eten

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ja echt?? Marsepein? 😀 Jeetje!
    Prachtige foto’s trouwens 😀

  2. De woordspeling ze zijn om op te vreten, is hier wat al te letterlijk van toepassing. Toch wel lief, om te verzamelen.

  3. En die haartjes? Zijn die ook van marsepein?
    Die op het bontje en nr.5 en nr. 7 vind ik helemaal geweldig. Ik wil er ooooook een paar. En dan ook niet om m’n tanden in te zetten maar om kwijlend naar te kijken. Wat zijn ze mooi.

  4. @Sanne: Ja echt marsepein!

    @Mirjam: Dat verzamelen was ook mijn eerste gedachte toen ik nog niet wist dat ze eetbaar waren.

    @Lette: Of die haartjes van marsepein zijn betwijfel ik maar helaas ik weet verder niets over herkomst of verkooppunten dus ik kan je niert verder helpen.

  5. Hoi Ank! Natuurlijk kom ik ook even bij je kijken. Inderdaad erg bijzonder die kleine ieniminie babietjes. Ook ik heb Amerikaanse penvriendinnen. Mijn Engels is met sprongen vooruit gegaan sinds ik vorig jaar met hun ben gaan corresponderen 😀 . Fijne avond nog! Groetjes Jol

  6. Net echt zo mooi.. Leuk om te krijgen en te bewaren.. Groet Loes en Nijn

  7. @Loesje: Ja lijkt mij ook maar zouden wel eens heel duur kunnen zijn.

  8. Goedemorgen Ank.
    Wat ontzettend mooi gemaakt zeg.
    Dat is echt een mooi kraamcadeautje, maar wel erg zonde om op te eten.
    Ik wil je een fijne dinsdag toewensen.
    Groetjes van Marjan! 😀

  9. Een heel fijne dierendag gewenst voor jou en je diertjes!! 😀

  10. Wat een schitterende babies zeg, echt dat zou ik ook niet op kunnen eten.
    Maar ja ik ben dan ook niet zo dol op marsepein 🙂

  11. de baby’s zijn niet van marsepein maar van porselein.
    ik heb de orginele website van deze beeldjes en ze zijn echt wel van porselein.

  12. Toevallig had ik dezelfde popjes deze week op onze com gezet omdat een van onze leden een prachtig popje had laten maken voor haar moeder (niet zo klein als deze hoor!)

    Bij het zoeken naar nog meer mooie babypoppen kwam ik toen deze prachtige site http://www3.telus.net/camilleallen/camilleallen/index.htm
    tegen en het eerste dat daar op de homepage stond was dit:

    * NEWS *
    The “marzipan babies” email circulating is false
    The babies are made of Polymer Clay or Resin — They are not edible!

    Groet,
    janny

  13. ik vind het geweldig hoe jullie dat kunnen maken en zo denkt mijn familie er ook over ha ha ha nou ja veel plezier en heel mooi gemaakt net echt

  14. Omg wat cool!!! Kan jij dat echt maken?? echt gaaf! ik zou ook wel zo’n kleintje willen hebben!
    Kan je ze ergens kopen of..?? Ik kan die echt niet zelf maken. ECHT COOOOOOLL!!

    Groetjes een meisje die Deze Skattie ook wil Hebben@!

Geef een reactie

