Dotje   20 comments

Vandaag een paar foto’s van wijlen mijn konijn Dotje. Ze is alweer een jaar of 5 geleden overleden op 10 jarige leeftijd.

Ik had Dotje gekocht bij een dierenspeciaalzaak (toen nog wel) en er werd mij verteld dat het een dwerghangoortje was. Dat bleek dus in het geheel niet waar te zijn en ze werd groter en groter en is uiteindelijk uitgegroeid tot een fors groot konijn.

Omdat ik vond dat de dierenspeciaalzaak goed in de fout was gegaan ben ik na een maand of twee teruggegaan met de klacht dat het niet het formaat konijn was geworden dat me was verteld en dat ik dus nu een probleem had met een te klein hok voor haar en de vraag wat ze daar aan gingen doen.
Het konijn terugnemen (na 2mnd !!) daar hadden ze niets aan want wat moesten ze met een groot konijn, was niet meer te verkopen. Ik heb gezegd dat dat ook helemaal niet de bedoeling was omdat ik inmiddels heel erg aan haar gehecht was maar dat ik wel graag een financiële tegemoetkoming zag omdat ik voor onkosten van een groter hok kwam te staan door hun foute informatie.
Uiteindelijk kreeg ik de aanschafprijs terug, uiteraard niet genoeg voor een groter hok, maar het ging mij om het principe.

Dotje was een heel erg lief konijn dat erg veel plezier in het leven had en ze is dan ook 10 jaar geworden. Ik denk met heel veel plezier aan haar terug.

Posted november 17, 2005 by Ank Pot in Mijn konijnen

20 responses to “Dotje

Subscribe to comments with RSS.

  1. hoi Ank, wat een mooi bruin kleurtje heeft ze.
    en inderdaad het gaat om het principe,jij bent echt een konijnen mamma hoor 😀
    fijn edag
    liefs

  2. Goedemiddag Ank.
    Die Dotje was zeker een dot van een konijn, dat kan je zo wel zien hoor.
    En wat een mooie kleur.
    Gelukkig heb je nog mooie foto’s van haar.
    Toch netjes dat de dierenspeciaalzaak je het aanschafbedrag terug heeft gegeven.
    Een fijne donderdag toegewenst.
    Groetjes van Marjan!

  3. Het is echt een dotje van een konijn ze doet haar naam eer aan. Jammer dat ze er niet meer is, maar gezien haar leeftijd heeft ze het enorm goed bij je gehad.

    Het is goed dat je verhaal bent gaan halen bij die dierenzaak, het gaat idd om het principe.

    Hele fijne dag verder en de groetjes. 😀

  4. Ze ziet er ook erg lief uit. 😀
    Ik wens je een fijne dag. 😀

  5. Wat een ontzettend mooi konijn! Schitterende foto’s ook.
    Die kleur zou het op mijn logje ook goed doen. Hihi.
    Ik mag hopen dat mijn konijnen ook zo oud worden, want ze zijn stuk voor stuk lief genoeg om al die tijd bij me te hebben.

    Zo’n dierenwinkel heb ik al jaren geen woorden voor. Ik vrees dat het er met de loop der jaren ook niet beter op zal worden.

  6. Hoi Ank

    wat een dotje die Dotje, jammer dat ze er niet meer is,het is een prachtig nijn, 10 jaar geworden super hoor, daar mag je trots op zijn.
    en tja dierenwinkels, zucht…………………..
    maar oke ze zullen wel aan je gezien hebben dat beter “iets”konden doen en dat is inderdaad wel zo netjes…

    groeten christel

  7. Mooie kleur net een eenkoorntje. 😀

  8. Je zou deze het meest verwant achten aan het wilde konijn hoewel Dotje bruiner van kleur was… 😀 Was 10 jaar oud voor een konijn, worden ze gemiddeld zo oud of nog ouder?? Heb eigenlijk geen idee wat ze in jaren kunnen halen…. 8) Ze hield in ieder geval wel van poseren want ligt als een vorstin voor de camera 😀 😉 Mooie foto’s Ank, fijn dat je aan haar mooie herinneringen hebt overgehouden!

  9. @Maddy: Ze was meer oranjebruin dan wildkleur hoor! Wildkleur is een beetje “peper-en-zout” als je begrijpt wat ik bedoel.
    Wat de leeftijd betreft, hoe groter het konijn hoe ouder ze kunnen worden, dit was een middenslag qua formaat dus redelijk normale leeftijd. Als je een konijn neemt moet je altijd rekenen met 8 tot 10 jaar, maar er zijn er ook wel veel ouder geworden.

  10. Hoi,

    Wat een verschrikkelijk mooie kleur! Volgens de DW was Kruimel! ook een dwergje. Wij zeiden toen al dat ze daar veel te grote oren voor had, maar gewoon stug volhouden he! Gelukkig gingen wij destijds niet voor een dwerg maar echt voor Kruimel. We hadden haar voor onze vakantie al gezien en gelukkig was ze er nog toen we terug kwamen. Was echt liefde op het eerste gezicht.

    Groetjes vanuit Villanijn

  11. Ahhh wat een scheetje zeg ,
    en wat een mooie leeftijd heeft dotje mogen hebben
    gelukkig heb je nog mooie foto’s en herinneringen

  12. Goedemorgen Ank.
    Ik ben een beetje te vroeg zie ik.
    Ik kom later nog wel even terug.
    Een hele fijne vrijdag toegewenst en een goed begin van je weekend!
    Groetjes van Marjan!

  13. ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++-

  14. Oeps ,sorry kat op het toetsenbord!!!

  15. Wat een mooi konijn . Z`n dierenwinkel is ook de reden geweest dat ik jaren Willy met een cavia samen heb gehad.
    Als kind zijnde had mijn moeder namelijk een lief klein albinotje voor mij gehaald in een DW…..ze is uitgegroeid tot formaat vlaamse reus en heeft een mooi thuis bij mijn oma en opa in de tuin gevonden. Ons balkon was echt te klein voor haar.

  16. Hallo Ank, wat is Dotje een mooi en lief konijntje geweerstjammer dat ze al zo lang is overleden,Ja mijn parkietje Hij heete Topsie is al bijna 4 jaar er niet meer het was zo,n bij de handje en de gezelligheid van zo,n diertje ,he nu wordt ik wat verdrietig daggg Ans fijn wiek-end gr syas 😉

  17. Dotje is prachtig !!! 😀

  18. Zo dat is echt een heel mooi konijn joh…mooie hangoren zeg jeetje… raar hè dat ze at maar zo vertellen GRRRR

    Marion 😉

  19. Wat een schat om te zien.
    En ik kan je reactie heel goed begrijpen.
    Dan is een aanschaf prijs niet veel, maar beter iets dan niets.
    Ja, ik heb amber gekregen. ze kwam ook uit een dierenwinkel, maar na een weekend was ik al zo aan haar gehecht, dat ik haar ook niet meer kwijt wilde. Ondanks dat ik er geen konijn meer bij wilde. Nu mag ze iedere avond even op de bank. Dat vindt ze geweldig. 😉
    Wat fijn dat je nog zo lang van haar hebt mogen genieten.
    Nee voor mij ook geen konijnen uit de dierenwinkel meer. Al vind ik het soms wel moeilijk als ik al die schatjes zie zitten. 😦 😕

  20. Wat een schoonheid zeg.

    Groetjes Marjon

Geef een reactie

