Heerlijk avondje   22 comments

Vandaag is het dan zover, eindelijk voor heel veel kinderen die in spanning hebben afgewacht tot deze dag. Zie de maan schijnt door de bomen…………

Zelf vieren wij geen Sinterklaas meer, wel spijtig want ik vond het altijd een hele leuke avond maar uiteindelijk gaf het mij ook heel veel stress omdat op het laatst ik bijna alle kadootjes en surprises kon gaan verzorgen en dat werd me echt te veel.

De leukste tijd is trouwens toch wanneer het rotsvaste geloof nog bestaat, die glunderende koppies, rode oren van spanning en opwinding.
Ik wens iedereen die het nog gaat vieren een hele gezellige Sinterklaasavond toe.

Dan nog even over de koppeling van Dasha en Beauty, inmiddels zitten zij sinds gisteren samen in één kooi. Ze zaten al hele dagen samen in de ren en dat ging goed maar kon beter dus ik dacht ik moet ze gewoon dwingen met elkaar om te gaan. Ik had een hele stellage gemaakt van 2 kooien op elkaar met een trappetje zodat ze dubbele ruimte hadden maar dat werd niet zo gewaardeerd dus heb ik ze in 1 kooi zonder toiletbak (helaas) vanwege de ruimte en dat gaat tot op heden goed.
Ik vond het wel een beetje eng om ze vannacht zo te laten maar ja het moest toch een keer.
Dasha zoekt Beauty wel op.


Toen ik vanmorgen beneden kwam lagen ze lekker bij elkaar.

Posted december 5, 2005 by Ank Pot in Luchten, Mijn konijnen

Tagged with

22 responses to “Heerlijk avondje

Subscribe to comments with RSS.

  1. Goeiemorgen,
    Dat zie je in veel gezinnen.Mams mag voor alles zorgen.Dan is de lol er zo vanaf he!
    Hoe is het vannnacht met die 2 gegaan.
    Ben je niet hoeven opstaan?
    Ze liggen er in ieder geval heerlijk bij met zijn tweetjes.Komt helemaal goed volgens mij! 😀

  2. @Ryan: Ik heb de nijnen vannacht niet gehoord!

  3. Gelukkig is het allemaal goed gegaan met die twee. We kunnen ons best wel voorstellen dat je gisteravond met enige spanning naar bed ging. De koppeling is dus toch geslaagd. Maar ja, je weet hoe de konijnen zijn. Ga je ook pakjes uitpakken vanavond Ank?

    Groetjes,
    Ferry en Jacqueline.

  4. Nee, wij vieren ook geen sinterklaas. Volgend jaar wel, want dan zijn we als het allemaal goed gaat Oma en Opa. Wat voor kleur krijgen die kleintjes nou. Ziet er allemaal schattig uit.

  5. @Gerda: Er komen absoluut geen kleintjes hoor, mijn konijnen zijn allemaal gecastreerd want de opvang zit vol met afgedankte konijnen dus er moeten er niet meer bijgefokt worden.

  6. Dat wist ik niet. Heb ook geen verstand van konijnen. Ik vind ze wel heel lief en mooi om te zien. Wat een domkop ben ik. Ik wist niet dat het over opvang ging. Groetjes Gerda

  7. @Gerda: Waarom domkop, de meeste mensen weten het niet en daarom probeer ik ook mee te helpen dat dat wat meer bekendheid krijgt 😀

  8. Ja, ik ben zelf ook zo. Heb een tijd voor de kabelkrant gewerkt. Twee keer per week ging ik naar het dierenasiel. De dieren werden daardoor ook vaak geplaatst. Ik ben een dierenfreak. Je weet soms niet wat je daar allemaal aantreft. Triest eigenlijk.

  9. @Gerda: Ook het verhaal van het nest dat ik heb grootgebracht kun je hier lezen als je bovenaan op het nest klikt, daar ging ook zo’n trieste geschiedenis aan vooraf.

  10. Leuk dat de koppeling nou is gelukt! 😀 Zo te zien vinden ze mekaar stiekem toch wel errug lief. 😉

    Ik ga vanavond met mijn neefje van vier jaar en zijn papa en mama en mijn moeder Sinterklaas vieren. Mijn ongeboren neefje/nichtje van nu drie maanden oud leeft en groeit nog in zalige onwetendheid lekker verder in de warme buik van mij zus. . 😀 Die zal misschien over drie jaar een beetje in de gaten gaan krijgen wie Sinterklaas is. 😉 8)

    Irma (Joris en Jennie)
  11. Wat een dotjes zo samen! 😀

  12. Jij hebt vanavond dus een heerlijk avondje. Wat fantastisch dat het zo goed gaat. Vooral voor de nijnen zelf.

  13. lekker samen liggen mmmmmmmmm was ik maar een konijntje!!!

    nee hoor grappie!!
    fijne avond groetjes Petra

  14. Hallo Ank, nu Sinterklaas is al voorbij wij deden alleen lekker staafbanket en chocolademelk. op nu naar de kerstdagen, die vind ik veel gezelliger, verder een fijne avond toegewens tgr syas 😛

  15. Geweldig dat ze samen willen zijn.
    Echt mooi om te zien, konijnenliefde onder elkaar.

    Groetjes Marjon

  16. Hoi Ank,

    Dat zou ik nou niet durven twee nijnen in een samen in een kooi. Maar dat komt misschien omdat mijn stel gewend was heel de dag rond te lopen. In geval van bonje kunnen ze dan in ieder geval uit elkaars gezichtsveld! Als de twee stellen hier lukken zal het binnen stel ook weer 24 uur per dag los door huis lopen.

    Groetjes Marianne

  17. @Marianne: Helaas is dat hier geen optie maar ze mogen wel vaak loslopen hoor.

  18. Pfff bij ons zou dat niet goed gaan samen in een kooi. Ik ben allang blij dat ik ’s morgens weg kan rennen van kontbijtende Ruth. Als dat niet zou kunnen hadden we vast een flinke ruzie gehad!

    Dusse, lief zijn hè jullie en kijk maar niet naar Ruths manieren 😉

    Knuffel Bram en Ruth

  19. Hoi Ank,

    Ik weet dat ze vaak los mogen, maar ruzies zijn zo onvoorspelbaar en mocht het gebeuren als jij er niet bent is een beetje wegloopruimte handig om het niet helemaal te laten escaleren. Het was geen verwijt hoor!

    Groetjes Marianne

  20. Hoi Ank,
    Lieeeeef om te zien dat het zo goed gaat ik ben echt blij dat ze bij jou is beter had ze het niet kunnen treffen wij missen Dasha nog steeds maar je kunt niet ieder nijntje dat je redt zelf houden anders krig ik hier een tweede bb en daar heb ik geen ruimte voor ik hoop dat ze nog lang van elkaar mogen genieten en jij natuurlijk ook.

  21. Hallo Ank,
    ik zag net dat je gereageerd hebt op mn weblog, erg leuk. En ja mijn ouders zijn Willy en Wilfred, wie ben jij?
    Groetjes Liesbeth

  22. Spannend die koppeling! Wat raar dat ze geen verdieping willen, hier zijn ze er juist weg van 😉 Maar smaken verschillen gelukkig 😉 Wel lieve foto’s zeg!

Geef een reactie

