Gebouwen   17 comments

Vandaag laat ik jullie foto’s zien van de gebouwen die rondom de Dobbe staan, de vijver waar ik regelmatig foto’s van maak.

Dit is het kantoor van Deloitte & Touche als ik me niet vergis en wel de achterkant, vroeger zat het ziekenfonds erin en stond het in de schijnwerpers, dan leek het in de verte net een antiek Grieks bouwwerk.

Daar tegenover aan de andere kant van de vijver staan de terrasflats, die zijn in U-vorm gebouwd. In de U aan de binnenkant heb je de galerijen en de parkeerplaatsen. De vijver loopt met uitlopers ook tussen de flats in.
Het lijkt prachtig en de woningen aan de kopse kanten zijn dat ook zeker maar verder zijn ze erg donker door de overhangende terrassen. Ik heb er zelf gewoond en zeker niet met plezier.

Zo met het zonnetje erop zien ze er vakantie-achtig uit maar als er geen zon is is het binnen heel somber. Ze worden nu verkocht en dat loopt heel slecht, eigenlijk kopen de mensen alleen de flats aan de begane grond de rest staat heel lang leeg en ik heb gehoord dat ze inmiddels weer in de verhuur zijn gegaan.

Posted februari 1, 2006 by Ank Pot in Aa-landen

Tagged with

17 responses to “Gebouwen

Subscribe to comments with RSS.

  1. De ligging van deze appartementen is erg mooi, maar van binnen is het heel donker! Als ik er zo wonen zou ik heel erg depri worden. Ik hou van licht in huis. Maar de foto’s zijn prachtig Ank.
    Groetjes 😀

  2. @Gerda: Daar had ik inderdaad destijds ook behoorlijk last van.

  3. Laat ik nou al die tijd gedacht hebben dat die vijver omgeven was door groen. Wat kun je dus een verkeerd beeld krijgen als je alleen maar stukjes ziet. Het gebouw met die kleuren mogen ze van mij weghalen. Ik vind het oubollig en absoluut niet mooi. Wel prachtig om aan zo’n mooie plas te zitten.

  4. @Lette: Dit is niet die afgraving hoor, dit is de vijver heel dicht bij.

  5. Mooie plaatjes Ank, ja bouwkundig foutje heeft zeker een man bedacht 😉

  6. Ik heb ook in een appartement gewoond waar bijna geen zon kwam, daarom ben ik destijds ook verhuisd. Ik moet ook zon in mijn huis hebben!!
    Mooie foto’s hoor!

  7. Oh, nog even over Knorretje, ik kan hem niet pakken! Hij is veel te snel of slaat/bijt van zich af. Ik heb hem toevallig vanavond moeten vangen omdat er mensen een nijn kwamen uitzoeken bij de opvang. (helaas niet knorretje geworden) En ik ben daar 15 minuten mee bezig geweest!! 😉 Ik moet er wel om lachen, wat een stresskip/nijn is ’t toch, maar oh zo’n liefie om te zien!!

  8. Jammer dat het zo donker is in die flats is, ze zien er wel leuk uit en hebben een mooi uitzicht over het water.
    Groetjes en een fijne avond! Sjoukje 😀

  9. Terwijl ze inderdaad zo met het zonnetje er leuk uitzien. 😀

  10. ja ank ziet er daar prachtig uit zo te zien,als je vandaag deze fotos hebt gemaakt heb je geluk gehad,hier bij ons zag je geen 20 meter ver van de mist,heb mij intussen nog een log aangemaakt namelijk fredfoto.web-log.nl dit om te kunnen overschakelen als het weer niet goed gaat,maar tot nu toe heb ik er nog geen fotos opgekregen,denk dat ik nog iets fout doe,als ik upload staat er een kruisje in de plaats van de foto,ik heb het geprobeerd met imageschack,zal nog wat moeten zoeken hoe alles werkt.nog een fijne avond.

  11. Hmmm de gebouwen zijn echt niet mooi, het is inderdaad dat het zonnetje een beetje schijnt dan toont het nog wel vriendelijk.

  12. ik ben niet zo’n gebouwenmens….alleen hele oude gebouwen vind ik mooi 😉
    wat wel verrassend is , is dat mooie paarse vlak op dat gebouw….maakt het een stuk intressanter 😀
    bij nieuwe gebouwen kijk ik vooral naar de spiegeling in de ramen van lucht en zon

  13. Zo op het eerste gezicht lijken die woningen wel gezellig eigenlijk. Maar als je weinig licht binnen krijgt is het wel somber ja. 😕
    Ik wens je een fijne donderdag hoor. 😀

  14. ik vraag me af waarom die appartementen zo donker zijn.
    ik zie toch behoorlijk ramen.
    Maar dan is het ook niks voor mij…..licht is zo belangrijk in je huis.
    Dat deloitte en touche gebouw is mooi van lelijkheid.
    Heel goed dat er met kleur gewerkt is want het gebouw zelf daar word ik ook niet vrolijk van.

  15. Hoi Ank,
    Wat leuk om de fotos van de dobbe te zien.
    Vroeger heb ik hier menig maal op de schaatsen gestaan.
    En dan stond er zo’n man met een kraampje met erwtensoep en worst ed.
    Ik woon nu in Apeldoorn, maar kom officieel uit Zwollywood.
    Bij deze woningen heb ik nog wel eens post gebracht in de tijd dat ik op zaterdag werkte als postbode.
    Erg leuk om te zien de plaatjes. 😀

  16. ik ken deze huizen van binnen, maar heb eigenlijk nooit geweten dat ze zo donker van binnen waren. Ja ze zijn nu te koop, maar ik heb gehoord dat ze mankementen vertonen, dus daarom ook duurt het zolang. Er heeft ook eens een stuk in de krant gestaan van een echtpaar wat jaren heeft moeten wachten voordat ze eindelijk een huis kregen toegewezen. Misschien zaten die op de goeie plek dan? hoop het maar . doei

  17. Hallo Ank, mooie foto,s wederom je kunt echt heel goed foto graveren en hebt een goede kijk er op. Fijn wiek-end van mij, hier schijnt lekker de zon dagg gr syas. 😛 8)

Geef een reactie

