Kasteel ’t Nijenhuis deel I   19 comments

Zoals jullie al bij Gerda konden zien zijn wij gisteren samen op stap geweest naar kasteel ’t Nijenhuis gelegen tussen Heino en Wijhe.
Het was hartstikke gezellig om samen foto’s te maken en al pratend en lachend was de middag zo weg.
Het was vreselijk somber weer, mistig en regenachtig maar de foto’s zijn wel aardig gelukt.




Het huis wordt voor het eerst genoemd in 1382 en het huidige huis stamt uit 1680. De beide torens aan de achterkant zijn er in 1870 bijgebouwd.

Omdat er erg veel te fotograferen was besteed ik er van de week nog wel een log aan.
Wat wel duidelijk is geworden is dat een grauwe grijze regenachtige dag zeker geen belemmering hoeft te zijn om mooie buitenfoto’s te maken.

Posted februari 6, 2006 by Ank Pot in Kastelen

19 responses to “Kasteel ’t Nijenhuis deel I

Subscribe to comments with RSS.

  1. Schitterende serie! Ik vind de details goed gekozen en mooi in beeld gebracht. Complimenten!

  2. Dit bedoel ik nou met gevoel Ank! Echt erg mooi ! 😀

  3. Een kasteel …oh daar gaat mijn fantasie weer ….zo leuk.
    Gezellig dat jullie samen op stap gaan en er komen leuke foto’s van.

  4. Helemaal eens met Es*, Ank. Fantastisch mooie uitsnedes en met je laatste opmerking ben ik het roerend eens, natuurlijk 😉 😀 😀

  5. Heel mooi!

  6. Erg mooie foto’s en ook met somber weer doen de spiegeling het goed. Ik ben met je eens dat er met grauw weer wel degelijk mooie foto’s gemaakt kunnen worden. Het ziet er alleen minder uitnodigend uit. Groot voordeel is wel dat er lekker geen andere mensen in de weg lopen. 😉

  7. prachtig Ank, zat er stiekem al een beetje op te wachten, fijn dat jullie het zo leuk hadden samen, geweldige foto’s, mooie sfeer, en aardig gelukt is een understatement hoor, ze zijn geweldig!!!!!

    Mooie details, heerlijk, dat doe ik ook zo graag!!!! 😉

  8. Prachtige serie, je hebt ook vanuit mooie hoeken foto’s genomen, je moet het maar zien. 🙂

  9. wat een prachtig onderdoor kijkje 😀
    leuk voor de eendjes ook!
    ik vind die torentjes tot nu de mooiste details 😀

  10. ziet er daar erg mooi uit ank,zelfs de klok werkt nog uitstekend zo te zien. 😀

  11. Wat een prachtig plekje, de rust straalt er vanaf!

  12. Hihi ik was ze net aan het weghalen!! Maar die persoon zat nog op mijn log en toen heb ik dus snel dat antwoord er neergezet in de hoop dat hij ’t nog zou lezen!

  13. Ondanks het slechte weer zijn de foto’s mooi geworden

  14. Wel aardig gelukt? Prachtige en heldere serie hoor! De zon schijnt nog net niet…..

  15. Voor zo’n koude dag is het een fantastisch resultaat!

  16. Mooie scherpe foto’s 😉

  17. Nou Ank Gover de Roos is niks vergeleken bij jou foto,s.
    Wat een kanjer ben jij zeg.
    Doe er wat mee.Jij bent uniek.
    Weltrusten en bedankt voor je lieve steun.

    Liefs Thea van Knabbeltje

  18. Goedemorgen Ank.
    Ondanks het grijze weer zijn het prachtige foto’s geworden hoor.
    Ik heb het je al eens eerder gezegd dat je echt je roeping hebt misgelopen.
    Je maakt schitterende foto’s.
    Maak er een mooie dinsdag van.
    Van het weer moeten we het niet hebben vandaag.
    Groetjes van Marjan!

  19. Wat maak jij prachtige foto’s!!
    Het kasteel is natuurlijk prachtig om te zien, maar op jouw foto’s geef je het nét dat beetje meer!!!

    liefs Indi

Geef een reactie

