Kasteel ’t Nijenhuis deel III   20 comments

Ik hoop niet dat jullie het saai beginnen te vinden want ik heb nog steeds foto’s van het kasteel en de omgeving.


Een monumentale boom die ervoor staat en nu zonder blad mooi een doorkijkje biedt naar het kasteel.

Diverse bruggetjes zijn er over de slotgracht en daarvan is dit ophaalbruggetje wel de meest opvallende:

En een klein bijgebouwtje wat een combinatie van vogelren en duiventil bleek te zijn:

Daar in de buurt hing ook deze prachtige “bruidsjurk” in de boom: veertjes van de witte pauw bezaait met pareltjes van druppels:

Posted februari 8, 2006 by Ank Pot in Kastelen

20 responses to “Kasteel ’t Nijenhuis deel III

Subscribe to comments with RSS.

  1. die onderste Ank kun je uitvergroot aan de muur hangen wat prachtig zeg!!!!!!

    verveelt niks hoor!!!

  2. Dit verveelt zeker niet. Ik vind dat je prachtige standpunten kiest en hele mooie accenten legt!!

  3. zoiets verveelt niet,het zijn allemaal dingen die leuk overkomen,zeker de moeite,vind het prachtig.

  4. Wat zijn ze mooi geworden Ank! De laatste vind ik echt een plaatje. Super mooi!
    Groetjes Gerda 😀 😀

  5. Ze zijn prachtig… maar ik ben toch blij dat ik daar niet in woon.. je zult al die ramen moeten lappen 8) 😀
    Die veren zijn werkelijk heel erg mooi.. je ziet jezelf zo met zoiets als sluier lopen…

  6. Goedemiddag Ank.
    Ik had net al een heel bericht aan je getypt en die was zomaar verdwenen.
    Hoe kom je erbij dat ik deze foto’s saai zou vinden.
    Ik geniet iedere dag weer van je foto’s en het is iedere keer weer een cadeautje.
    Het is mooi dat je me zo meeneemt op je mooie wandelingen.
    Wat is Nederland toch mooi he.
    Er zijn zoveel mooie plekjes waar je het bestaan eigenlijk niet van weet.
    Maak er nog een fijne woensdag van.
    Hier schijnt het zonnetje nu lekker naar binnen.
    Groetjes van Marjan!

  7. tja, dan moet ik het toch even vragen…..
    waar is die witte pauw?
    komt nog in een volgend vervolg?
    nou graag hoor, want dit verveelt echt niet 😀
    vreemd laaghangende takken heeft die boom 😕
    en dat doorkijkje is straks niet meer zichtbaar, helaas!
    geweldig nostalgisch zo’n ophaalbruggetje en die daklijst van die til is echt vakwerk
    mooie details Ank! 😀

  8. @Seraka: Nee die pauw zat in dat huisje, ik kon hem zien door de raampjes maar helaas geen foto van hem.

  9. Hallo Ank ,geweldig wederom die pracht van een foto,s van die oude bomen ,die hebben echt een karakte.Jij kan geweldig mooie foto,s maken , echt wederom complimente waard en van mij, lieve avond groetjes van syas daggg 😛 😉

  10. Prachtig, ik vind de foto over het watertje met een beetje mist in de verte ook heel mooi!
    En die laatste, ’t is maar goed dat het erbij stond, want ik had geen flauw idee wat het was! Het lijkt wel ijs! Mooi!!

  11. Vooral die onderste is schitterend en die boom op de eerste twee foto`s is ook zo leuk. Nee, vervelen doe ik me hier nog lang niet.

  12. He he … ik kan eindelijk weer reageren. Wat was web-log traag zeg. Hoeveel geheugenkaartjes had jij wel mee naar dat kasteel? Alweer een hele mooie serie. En wat die laatste foto is? In ieder geval ben ik er verliefd op. Helder sprankelend … verschrikkelijk mooi. 😀

  13. @Lette: Ja het was een ramp met web-log 😦
    Ik had 1 geheugenkaart mee en die was nog lang niet vol hoor!
    En die laatste foto is precies wat ik erbij heb gezegd: veertjes van de witte pauw bezaaid met pareldruppels hangend aan een takje 😉

  14. Die boom vind ik mooi joh

  15. Fraaie foto’s van dit nostalgische gebouw Ank! Maar bovenal bewonder ik die prachtige ‘bruidsjurk’……… Jammer dat je maker van dit fraaie ontwerp niet op de foto kon krijgen 😕 😦 😉

  16. Prachtige serie geworden Ank, sommigen springen er echt uit. Heb je nog meer? Die coolpix is geen verkeerde camera!

  17. Helemaal niet saai, maar een genot om naar te kijken.
    De onderste foto is een plaatje, die zou je zo in kunnen lijsten en aan de muur hangen.
    Groetjes en een fijne dag! Sjoukje 😀

  18. Die veer is inderdaad prachtig!! net een sluier met pareltjes! 😀

  19. schitterend hoe jij alles op de gevoelige plaat legt!!!!!!!
    in een woord GEWELDIG.
    vr gr Annie

  20. Bij de bovenste foto’s zou het wellicht beter zijn geweest wanneer de sluitertijd iets korter geweest zou zijn. De lucht (wit) vreet de takken van de boom uit.
    Tevens het huisje (dakrand) is uitgevreten door de lucht. Wit blijft wit en kan evt. niet worden bewerkt in Photoshop.
    Dat neemt overigens niet weg dat het mooie foto’s zijn.

Geef een reactie

