Hamamelis en veertjes   19 comments

In de tuin van Kasteel ’t Nijenhuis stond een prachtige grote Hamamelis (=Toverhazelaar) te bloeien en natuurlijk moest ik ook daar foto’s van maken:

Even verderop was er kennelijk een vogel geplukt want het lag er bezaaid met veertjes en door de mist en regen waren die veertjes weer bezaaid met druppels:

Posted februari 12, 2006 by Ank Pot in Bloemen, druppels

19 responses to “Hamamelis en veertjes

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtig die hamamelis… t gaat dus echt lente worden.. t begin is er..
    😉

  2. Prachtig… zowel de hazelaar als de veertjes. 😉

  3. Mooi hè! Ik doe het even rustig aan.
    Groetjes

  4. haha, jij hebt je ook al laten betoveren 😉
    mooie druppeltjes! 😀

  5. aha de hamamelis, had nog maar pas gehoord dat het de toverhazelaar was. Had ‘m ook mijn log staan, vandaar.
    Die veertjes zijn ook prachtig. Julllie hebben het wel uitgebuit en dat op zo’n koude dag!

  6. hee kende ik eerst geen toverhazelaar, nu dus wel hoor. Eerst bij Seraka en nu bij jou. Prachtig, die vergeet ik niet meer 😉

  7. mooie omgeving daar bij het nijenhuis en nu al ,,lente ” foto,s (Schiterende struik ).
    ik moet hier ook maar eens een wandeltochie maken .
    groeten macdutij

  8. Normaal doe ik niet aan stokjes, tags, en andere doorgeeftoestanden, maar vandaag maak ik een uitzondering.
    roos
    Groetjes Leidse Glibber

  9. het is hazelaartijd ontdek ik overal, prachtig mooi zijn je foto’s ook de veertjes zijn to achtig mooi!!!! 😉

  10. prachtig die veertjes met die druppels,wat de hazelaar betreft tot voor een paar dagen kende ik het niet,zal er deze week eens special opletten,als het weer het toelaat,want nu is het hier mooi wit gesneeuwd,nog een fijne zondag.

  11. WooooW!! Waar liggen die veertjes???? 😀
    Prachtig!!! 😀

  12. die veertjes!!!
    Super!!

    Jeanet (Paulus & Lisa en d
  13. Van die veertjes ga ik kwijlen, zo mooi.
    En die hazelaar is gewoonweg prachtig. Kaderkleur is daar erg mooi bij gekozen.

  14. Prachtige foto’s Ank! Ik heb hier in Gouda nog niet iets in bloei zien staan!! Maar misschien moet je er tegenaan lopen!! gr. Nel

  15. Pffffffff ,weer besef ik nog steeds de mijne niet te hebben bekeken of er al bloesem is waar te nemen….. Wel is mijn tuin altijd wat later omdat de bomen eromheen zorgen voor korter daglicht…. En ja die veertjes, of het was erge rui wat me vreemd voorkomt deze tijd van het jaar ofwel de eigenaar(es) is ten prooi gevallen…. 😕 😦
    Liefs Maddy

  16. Heerlijk ik voel door jou foto,s de voorjaars kriebels al komen.Het was weer genieten Ank.Bedankt.

    Groetjes Thea Knabbeltje

  17. Mooi hè, dat eerste stukje voorjaar!
    Dat is extra genieten!
    Hoe gaat het nu met Dascha en Beauty?

    Groetjes Jalos

  18. Prachtig, die toverhazelaar …zo mooi. Die krijgt zeker een plekje in de tuin….
    En die veertjes…ook al zo mooi. Ik zou het zo uit willen vergroten en ophangen in huis

  19. Goedemorgen Ank.
    Wat prachtig dat hij al zo in de bloei stond.
    Hier zijn ze nog niet zover hoor.
    Maak er een mooie maandag van!
    Groetjes van Marjan!

Geef een reactie

