Maart roert zijn staart   32 comments

Dat in maart wat het weer betreft van alles nog mogelijk is is ons allemaal wel bekend maar gisteren heb ik toch duidelijk de beide gezichten van maart mogen ervaren.

Tot zover de zonnige voorjaarskant met mooie frisse bloemen, maar toen ik bij de afgegraven plas in de wijk kwam hoorde ik een vreemd geluid door de snijdend koude wind heen, het leek wel of er scherven kletterden en toen zag ik dit:

De scherven ijs werden door de hevige wind opgestuwd naar de hoek van de plas en dat gaf een heel vreemd geluid. Aan de riethalmen kun je wel zien dat het hard waait.

Het was er zo gemeen koud dat je het bijna niet vol kon houden om er te lopen. De gevoelstempratuur was ver beneden nul en door de snijdende wind ging het dwars door alles heen.

Posted maart 16, 2006 by Ank Pot in Aa-landen, Bloemen, Sneeuw en ijs

Tagged with

32 responses to “Maart roert zijn staart

Subscribe to comments with RSS.

  1. Oostenwind hè… Sneeuwklokjes en ijs op het water, gecombineerd met kleurige krokusjes.. Da’s de voorbode voor de lente.

  2. Oh Ank, wat een contrast! Eerst prachtige lentebloemen en daarna die scherven ijs. Werkelijk schitterend! Wat was het koud hè. 😉 😀

  3. Die onderste foto’s…….zoals het eruit ziet zo voelde het ook!! Echt koud! Mooi in combinatie met de fleurige voorjaarsbloempjes. Maakt me blij als ik zie dat het bijna lente is. Dat het elk moment kan los barsten!! Ik ben heel nieuwsgierig over de foto’s die jij dan gaat maken. Wat zal dat een explosie van kleuren en bloemen zijn. Ik kan haast niet wachten 😀

  4. Tja, tis vanalles wat momenteel hè? Stukjes ijs, sneeuw, eén de bolletjes die uitkomen. Prachtig gezicht hè?
    Fijne dag Ank

  5. Inderdaad van alles wat, maar het begin is er van de lente.

    Heerlijk om te zien die voorjaarsbolletjes.

  6. Mooi logje!

    Vandaag is alles weer grijs en grauw. 😦
    Wel droog, gelukkig.

  7. Mooi die tegenstellingen!
    Die bolletjes, daar word je toch helemaal vrolijk van!! Mooie foto’s weer Ank!
    Liefs Jane Bart&Eddy (die nog steeds in volledige rust apart in hun kooien zitten)

  8. Heerlijk die al die kleur! Hier komen er ook al een stel op, hardstikke leuk.
    Fijne dag!!

  9. Het geluid wat je hoorde lijkt me heel magisch!
    Mooi is de natuur Ank! Net als je foto’s!

    een fijne dag verder!

  10. wat raar he want het was hier juist zo lekker, uit de wind had je buiten kunnen zitten, wat een grandioze foto’s Ank ik hoor het bijna, lijkt me inderdaad een beetje spooky, mooi!!!!

  11. In die gure kou heb ik natuurlijk geen trek, maar dat geluid had ik wel willen horen. (KOn je voor ons niet even een filmpje met geluid proberen te maken? 😛 ) Op je derde foto is goed te zien dat het ijs best wel dikke brokken zijn. Het wekt m’n verbazing dat dit omhoog geblazen werd. En brrrrr, ik krijg het al koud van alleen kijken.
    Jij kwam vast verkleumd thuis.

    Dit is een hele mooie contrastrijke log. Al mag van mij het eerste deel de overhand krijgen. Daar heb ik echt zin in. Hier is overigens op het openbare veldje nog geen krokusje te zien. Binnenkort zal het wel in een zee van bloemen veranderen.

  12. Goedemiddag Ank.
    Het was gisteren zeker koud.
    De wind ging overal dwars doorheen.
    Maar jij hebt weer prachtige foto’s kunnen maken.
    Nog een hele fijne dag.
    Groetjes van Marjan!

  13. Wat een contrast zeg, die voorjaarsbloemen en dan dat ijs en die gemene wind.
    Schitterende foto`s weer.
    Groetjes en een hele fijne dag verder! 😉

  14. Na al je mooie bloemenfoto’s kan ik niet wachten totdat meneertje winter vertrekt met al zijn ijspret en koude winden en dat de LENTE begint !!

    In het voorjaarszonnetje lekker genieten van alle mooie kleurige bloemetjes … was het maar vast zover …

    Veel liefs van ons

  15. Zover zijn hier nog niet hoor!
    Wel kleine knopjes in de Crocus ,aar verder nog niet!
    ( enne vanvond weer een ouder nummer er op hoor, raad je weer mee? )

  16. bbbrrrrr……..
    volgende keer graag andersom Ank
    eerst de koude fotootjes en dan die hartverwarmende bloemetjes 😉 😀

  17. Toch wel weer mooi die contrasten! Ik ga helemaal voor die eerste. Prachtig die sneeuwklokjes met de zon erop!
    😀

  18. Een uiterst b(l)oeiend logje met uitersten. Ik ben nu ook wel een beetje toe aan het eerste uiterste 😀 😀 😀

  19. Ik hoop nu toch dat we snel een stralende zon te zien krijgen, het is hier zo grijs, grauw en koud.

    Groetjes Evelina 8)

  20. Hoi Ank, heb je die ijsfoto’s bewerkt? (in dit geval verscherpen)
    Ik vind de bloemen ook het mooist! Hier staan ze ook heerlijk te bloeien in de tuin. Fijn!!
    Groetjes en een fijn weekend,
    Jolanda

  21. @Jolanda: Nee hoor, dat was de schittering van de zon op de ijsscherven die je ziet.

  22. Zal zeker een apart geluid geweest zijn…!

  23. ja ank ,zotezien staan daar al mooie bloemekes,hier gister er nogspecial op gelet maar nog niets te zien,pracht van een schittering van de zon opdatijs,dat is wel heel mooi,vandaag was het hier grijs en koud,normaal ging ik een vogelreservaat aan doen,maar heb het verzet naar morgen,te koud,nog een fijne avond

  24. Het blijft maar koud. Maar als ik even naar de bloeiende foto`s kijk, komt het zonnetje vanzelf weer binnen. 😀

  25. Wat een tegenstellingen zeg !! Ik ga voor de bloemetjes…

  26. een leuke log heb je!

    groetjes kevros.

    http://www.handigelinkjes.jouwpagina.nl

  27. Jeetje ik zie overal foto’s van krokussen, hier nog niets gezien. Mooi contrast

  28. @Luuk: In mijn eigen tuin ook nog niet hoor, dit was in het park.

  29. Mooi he die verschillen tussen lente en winter 😀

  30. ooooooooooohhhhhhhhhhhhhhh wat zal jij het koud hebben gehad!!! en gewoon maar doorknippen he? jaja ik ken dat gevoel. zo zat ik dus ook in monnickendam. maar jij vroeg me of ik niet dichterbij de ijpegels kon komen. ik snak naar advies, want ik ben nog maar een beginneling, dus vanwaar deze vraag? was ie dan mooier geworden denk je?

  31. Hoi Ank,

    Het was vreselijk koud vandaag.Mar ja we moeten ons leuke werk doen.Door jou vrolijke bloemen foto,s komt er weer wat warmte.Weltrusten.

    Groetjes Thea van Knabbeltje

  32. Geef mij maar die mooie foto’s van de voorjaarsbloemen Ank. Heel mooi! We zijn aan de lente toe.

Geef een reactie

