Luchtballon en avondlicht   14 comments

Vorige week was hier in Zwolle het ballonnenfiësta waar ik overigens niet heen ben geweest, maar de eerste avond stegen er in de hele stad overal ballonnen op. Deze 2 scheerden rakelings langs de daken van onze huizen, ze hadden kennelijk moeite met het winnen van hoogte. Ik was toevallig buiten gras aan het maaien en moest dus eerst het fototoestel ophalen, toen ik zover was hadden ze al weer aardig aan hoogte gewonnen.

Log12-6-06-1.jpg

Log12-6-06-2.jpg

Op de derde foto kun je op de achtergrond nog een antal andere balonnen zien die in een wijk verderop waar het fiësta werd gehouden, waren opgestegen.

Log12-6-06-3.jpg

Even later draaide ik mij om en zag dit prachtige licht onder de bomen:

Log12-6-06-4.jpg

Log12-6-06-5.jpg

Posted juni 12, 2006 by Ank Pot in Aa-landen, Diversen

Tagged with

14 responses to “Luchtballon en avondlicht

Subscribe to comments with RSS.

  1. prachtig ank vooral dat late avondlicht, die ballonnen dat hebben we hier in augustus, als de wind goed staat komen ze over mijn tuin, en anders heb ik pech haha!!
    heerlij om weer wakker te worden met zoveel moois!!!

  2. Wauwww…wat leuk die ballonnen!
    En wat betreft die roze bloemetjes…da’s dit: http://www.detuingids.be/pages/detail.asp?Id=3090
    Nah…ik kan niet eens de rechtermuisknop gebruiken meer in de reaties zodat je het gelijk kan aanklikken?? Pfff wat een gedoe zeg.

  3. de laatste foto is helemaal super Ank.

  4. Wat een hoeveelheid ballonnen zeg. Te kust en te keur. Zou er zo bij in willen zitten. ‘T was echt een prachtige dag voor zo’n tochtje.
    En dat veldje met het zachte licht tussen de bomen is prachtig. Daar wil ik wel picknicken voordat ik met die ballon mee ga.

  5. leuk, hier komen ook altijd balonnen over, je hebt in Barneveld het balon fieste elk jaar.

  6. dag ank,in alle geval een mooie serie die ballonfotos,en ik vind ze trouwens nog heelscherp gemaakt ook,onlags had ik ook de kans om eens zo een plaatjes te maken,maar op het laatste moment ging het dan niet door die ballonhappening,het werd uitgesteld naar een latere datum,fijne dag nog

  7. Hoi Ank, prachtig die balonnen hè. Zeker als er zoveel tegelijk in de lucht zijn. Het is er nu ook het weer voor; zo mooi helder om ver te kunnen kijken. ’t Lijkt mij wel een beetje eng, maar toch zou ik mijn angst overwinnen voor de plaatjes! Ik vrees dat ik alleen maar door mijn fototoestel de hele vlucht zou zien. Gisteravond kwamen er hier ook een paar over. Foto’s komen nog op mijn log binnenkort.
    Ik ben ook echt een “mooi licht” mens, daar kan ik zo van genieten. Tegenwoordig een stuk makkelijker te vangen; met mijn analoge toestel was het altijd vogelen met de belichting en dan maar weer afwachten als je de afdrukken zag. Nu zie je gelijk het resultaat en kun je je belichting aanpassen.
    Groetjes, Pauline

  8. Goedemiddag Ank.

    Wij hebben vroeger in Almere gewoond aan het water en dan zagen we ze ook vaak ’s avonds over komen. Ze stegen dan op in Hilversum.
    Ik zou het zelf niet durven hoor, maar vind het wel een mooi gezicht.
    Ik wil je een mooie dag toewensen.

    Groetjes van Marjan!

  9. Ik vind het altijd mooi om te zien, luchtbalonnen.

  10. Op de tweede foto zie je zelfs nog iemand zwaaien.
    Heb jezelf ook wel eens mee gereist?

  11. @Ryan: Nee nog nooit, ik weet niet of ik het wel zou durven, bij helder weer kun je dan natuurlijk wel prachtige foto’s maken.

  12. een hele leuke serie Ank, echt vrolijk!
    Ik denk niet dat ik er zelf in zou durven maar het is altijd een leuk gezicht! Je bomen zijn ook heel mooi!
    fijne avond en liefs van sary en de bengels

  13. hoorde je ze niet aankomen? meestal geeft dat best herrie hoor wanneer ze gas geven om hoogte te winnen. imponerend zoiets he?

  14. Goedemorgen Ank.

    Ik hoop dat je lekker hebt geslapen ondanks de warmte.
    Van mij mag het wel een beetje minder hoor.
    Ik ben wat vroeg maar ik moet zo naar de tandarts en weet niet hoe lang het gaat duren en hoe ik daarna ben, dus wil nu maar even bij iedereen langs gaan.
    Ik wil je een heerlijke dag toewensen.
    Groetjes van Marjan!

Geef een reactie

