Moddergat deel 2   28 comments

Zoals ik dus in mijn vorige log al aangaf ben ik samen met Lette naar het plaatsje Paessens-Moddergat geweest aan de noord-Friese kust. Het wad lag droog en je zag diverse groepen wadlopers en er straalde een ongelooflijke rust van het gebied uit.

Log5-7-06-1.jpg

Er lag van alles op de grond, heel veel gedroogd zeewier en schelpen maar ook dingen die ik niet nader kon identificeren:

Log5-7-06-2.jpg

Log5-7-06-3.jpg

Deze schelpen zijn net schatkistjes die openstaan zodat je de inhoud kunt bekijken:

Log5-7-06-4.jpg

Log5-7-06-5.jpg

Log5-7-06-6.jpg

Log5-7-06-7.jpg

Log5-7-06-8.jpg

Log5-7-06-9.jpg

Het was hartstikke gezellig en ik heb er nog veel meer foto’s gemaakt hoor, die volgen allemaal nog misschien later vandaag maar in ieder geval morgen.

Lette bedankt voor weer opnieuw een topdag samen met jou!!

Posted juli 5, 2006 by Ank Pot in Aan de kust

Tagged with

28 responses to “Moddergat deel 2

Subscribe to comments with RSS.

  1. wauw wat een prachtige foto’s mooi composites stuk voor stuk prachtig, en wat heerlijk he zo samen een dagje weg, dan ben je echt op vakantie toch!!!

  2. Werkelijk een prachtige serie foto’s, zeg!
    Ik ben ook altijd dol op die houten paaltjes langs het strand als foto-object 😉

  3. Mooi, mooi, mooi … en zo kan ik wel door blijven gaan. Ik ben gelukkig niet verbrand, hoewel ik dat er wel voor over had gehad.
    Had jij gisteravond met de ondergaande zon ook heimwee naar dat plekje?
    Dan hadden we er zo weer talrijke prachtplaatjes kunnen maken. Tjemig wat is het daar wondermooi!

  4. O, ga door !! Geweldige serie!

  5. @Lette: Ik heb hier de ondergaande zon gemist maar ik had dat gevoel wel toen ik mooie foto’s zag van de ondergaande zon van gisteravond, en sowieso bij het bekijken en sorteren van de foto’s vandaag zittend in het bouwlawaai hier verlang ik alleen al naar die serene rust daar.

  6. Ja ik ken dat gebied het is er heerlijk je komt er helemaal tot rust en jij hebt er prachtige foto’s van gemaakt!
    En ook nog eens een super dagje gehad lees ik.
    Heerlijk hoor!
    liefs van sarewiets en de bengels

  7. Wat heerlijk toch dat jij ons zo rondleidt. Ik ben er nog nooit geweest. Groetjes Olga

  8. Ik lees net je berichtje op mijn log. Lachen hoor. Water en zand daar zijn ze de hele dag zoet mee. Maar toch ben ik blij dat die van mij nu wat ouder zijn, 15 en 17. Dat gaat lekker zijn eigen gangetje. Ik mag nu tutten met de konijnen ea dieren. Groetjes Olga

  9. Dat is nou precies wat ik bedoel. Groetjes Olga

  10. Mooie foto’s!
    Groetjes Marloes, Gijs en Sam

  11. Goedenavond Ank.

    Ik heb al erg uitgekeken naar de foto’s die je gisteren op jullie reis naar Friesland hebben gemaakt.
    Ze zijn werkelijk allemaal even mooi geworden.
    Je zal er zelf ook wel enorm blij mee zijn.
    Nog een hele mooie avond toegewenst.

    Groetjes van Marjan!

  12. Mooie serie foto’s en de rust waar je het over hebt….dat straalt het ook uit. Dan ga ik nu even kijken wat Lette ervan gemaakt heeft 🙂

  13. Leuk hoor zo’n fotodagje en zeker daar.
    Je hebt je echt uitgeleefd om er iets fraais van te maken!
    Die “schatkistjes” zijn prachtig en dat hout dat lijken wel
    van lijkt bijna “stonehenge-achtig” kan er niet gauw op komen hoe je beelden/keien
    noemt, maar je weet vast wel wat ik bedoel!

  14. Lekker uitwaaien in ‘Peasens-Moddergat. Mooie foto’s van een mooi deel van het wad!
    Vrienden van ons wonen in een huisje vlak onder de dijk.

    Nog meer van dit?

    Fryske

  15. Moddergat??? Echt nog nooit van gehoord joh.
    Maar je foto’s zijn weer mooi.
    Het lijkt er wel uitgestorven hè?
    BLoedjeheet natuurlijk….of wel lekker aan zee?
    Fijne avond nog. Hier heeft het net ff geregent, maar echt afgekoelt is het volgens mij nog steeds niet.

  16. Wat een schitterende foto’s, echt heel mooi! Ik had bij Lette ook al genoten van jullie dagje uit, met jouw serie erbij heb ik een heel goed beeld van wat jullie daar in Moddergat gezien hebben.

  17. Mooie foto’s Ank. Een plek met een logische naam. Afgelopen zomer ook de gehele Friese kust afgereden met Veronique. Leuk en een hoop schapen en keutels op de dijken.

    Je merel in bad vond ik trouwens ook mooi. Heel aandoenlijk.

  18. Wat een rust. En mooie plaatjes

  19. Prachtige serie, het lijkt mij dat je hier blijft fotograferen.
    Je hebt ook heel bijzondere onderwerpen gekozen.

  20. Oh wat mooi….ware kunst…..stillevens…..

  21. Straalt inderdaad een heerlijke (kunstzinnige) rust uit van de foto’s.

  22. heerlijke serie ank, de rust straalt er gewoon vanaf.

  23. Hoi Ank,

    Ik had best met jullie mee willen gaan.
    Wat een ruimte en een rust.

    Je spanning glijd meteen van je schouders als je daar bent.
    Geweldige foto,s heb je gemaakt.

    Liefs Thea

  24. Ank, je hebt jezelf weer overtroffen. Wat een prachtige serie met al die stillevens en details tegen fantastische achtergronden. Helemaal mijn ding. Smullen was dat. Dankjewel

  25. Goedemorgen Ank.

    Je zal het niet geloven, maar gisterenzaten er een paar kleintjes bij me op schoot.
    Het was een geweldige ervaring hoor.
    Nu regen en onweersbuien hier.
    Het voelt gelijk een stuk koeler.
    Een mooie donderdag wens ik je toe.

    Groetjes van Marjan!

  26. Een juweel van een serie vergroten en aan de muur .

    Gr. Frans

  27. Prachtige serie Ank.
    Ik vind het ook mooi op te zien dat jullie beiden heel verschillende foto’s hebben.
    Dat is altijd het verassende van zo’n dagje samen.

  28. Prachtige foto’s!!

Geef een reactie

