Kasteel   25 comments

Aan het eind van de dag gingen we naar kasteel ’t Nijenhuis bij Heino, helaas ging het kasteel zelf net dicht en konden we alleen maar buiten de gracht om wandelen wat ook heel prachtig was maar het bleek veel te warm in het bos. Een paar sfeerplaatjes heb ik gemaakt. Wil je meer zien dan kun je in de categorie “Kasteel ’t Nijenhuis en omgeving” meerder logs zien die ik er eerder al eens aan besteedde.

Log10-7-06-1.jpg

Log10-7-06-2.jpg

Log10-7-06-3.jpg

Log10-7-06-4.jpg

Log10-7-06-5.jpg

Log10-7-06-6.jpg

Log10-7-06-7.jpg

Log10-7-06-8.jpg

Posted juli 10, 2006 by Ank Pot in Kastelen

25 responses to “Kasteel

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooi plekje voor Willem Alexander en Maxima…..als ze deze foto’s zien….dit is toch geweldig!!!!

  2. Die van het slootje (of moet ik dat gracht noemen?) vind ik het mooist. Sprookjesachtig.

  3. Nee Jeanet, niet laten zien hoor. Als zij daarheen gaan is een ander niet meer welkom. En er zijn al zo weinig kastelen waar je gratis dichtbij mag komen. Gewoon lekker voor onszelf houden hoor.
    Ik krijg het spontaan weer plakkerig als ik hier aan terugdenk, maar de foto’s waren het waard. Vooral die laatste straalt echt rust uit.

  4. prachtige sfeervolle plaatjes ank en mooie spiegelingen, heerlijk dagje hebben jullie ervan gemaakt zag, was je nadien niet gesloopt?? geeft niks zeg ik altijd zolang je maar genoten hebt, en dat is gelukt zo te zien!!

  5. Prachtige foto’s van een schitterende omgeving.
    Gr Jan W

  6. @Petra: Ja ik was behoorlijk moe en de pijn kwam de volgende dag, maar het was alleszins de moeite waard.

  7. Een heerlijk statig sprookjesachtig sfeertje, Ank

  8. Inderdaad je wordt doodmoe van het fotograferen. Maar het is het waard.
    Wat een schitterende omgeving, en heerlijk al dat groen.

  9. @Carla: Nou dat valt toch nog wel mee maar Lette was al vanaf sóchtends 6 uur en ik vanaf 7.30 uur in touw en dit was zo’n 12 uur later.

  10. Goedemiddag Ank.

    Wat heb je weer een prachtige foto’s geplaatst.
    In deze tijd van het jaar heb je zulk mooi natuurlijk licht.
    Ook die lichtval door de bladeren heen is schitterend.
    Ik wil je een goed begin van de nieuwe week toewensen.
    Ik kijk al weer uit naar je volgende foto’s.

    Groetjes van Marjan!

  11. Dat vind ik nou erg mooi. Wat jammer dat het kasteel dicht was.Prachtig dat gedeelte aan het water. Erg mooi met die eendjes. Ik vind al deze foto’s mooi. Het ziet er heerlijk rustgevend uit zo met die bomen er omheen.

    Ik ga om 14.00 naar de dierenarts. Ze poept alleen wat ik dwangvoer. Volgens mij wil ze wel eten maar lukt het niet. Groetjes Olga

  12. Volgens mij zijn we daar ook wel eens geweest. Waarschijnlijk tijdens éen van onze fietstochten. Er zijn mooie plekjes om te fotograferen en dat is prima gelukt! Het kasteel doet me een beetje denken een kasteel Groeneveld (Baarn) in het klein. gr. nel

  13. Heel mooi! Moet ik ook eens onthouden om te gaan wandelen.

  14. alleen onder de bomen is het nog te harden!
    mooie foto’s!

  15. Mooi Ank, daar valt ook veel te fotgraferen.
    Ben er ooit (2 jaar geleden) ook eens geweest maar had toen nog geen
    digitale camera en was toen ook nog niet zo op de “fototoer”
    Herinner mij nog goed je serie die je samen met Gerda hebt gemaakt, afgelopen winter!
    Die waren ook heel mooi!

  16. Alwéér heel mooi 🙂

  17. Je foto’s stralen een intense rust en kalmte uit.
    En ja, ook koelte, ook al was het er kennelijk warm.
    Ik vind die watertjes prachtig!

  18. Mooie plek om te wandelen. Uitnodigend.

  19. Ik ben gek op kastelen. Maakt niet uit waar ik ben, ik moet het gewoon zien. Vooral de tuinen. Prachtig.

  20. Hoi Ank ik dacht dat is mooi daar maar wel bekend en ja hoor ik ben er langs gereden afgelopen vakantie.
    Helaas is er toen van een bezoek niets gekomen maar we gaan voor een herkansing.
    Als alles goed gaat in de week van 18 september.
    Gr. Frans

  21. Jammer dat het net ging sluiten,maar de buiten foto’s zijn erg mooi.
    Vooral die weerspiegeling van het kasteel vind ik een topper.

  22. Goedemorgen Ank.

    Hier zijn wat verkoelende regenbuien naar beneden gekomen. Het moet de komende week weer erg warm gaan worden dus ik heb alle planten er maar lekker even in gezet.
    Wat jammer dat je de zwanen niet meer kon vinden.
    Hier was er gisteren een kleintje minder.
    Ben er helemaal verdrieting om.
    Ze zijn al zo groot en dan gebeurt toch nog zoiets.
    Ik wil je een mooie dag toewensen.
    Groetjes van Marjan!

  23. Mooie fotoserie heb je gemaakt!
    Bekend terrein voor mij, zal er binnenkort misschien ook weer eens heen gaan.

  24. mooie serie,ken dit kasteel niet echt,maar ben gek op kastelen!

  25. Op zoek naar info ontrent het nijenhuis stuit ik hier op. Prachtige foto’s, mijn complimenten!

    Christien Damman

Geef een reactie

