Sinterklaas   18 comments

Gisteren heeft Sinterklaas zijn opwachting gemaakt in de Zwolse wijken zo ook bij ons in de Aalanden. Het was slecht weer en de publieke belangstelling was dramatisch slecht, althans op de plek waar ik stond. Wat sneu voor de organisatoren.

imageDit Pietje stond in vol ornaat met spanning te wachten op de goede Sint, helaas ging de kleine optocht in te snelle vaart voorbij, het plezier was van erg korte duur.

image

image

image

image

Posted november 26, 2006 by Ank Pot in Aa-landen, Mensen

Tagged with

18 responses to “Sinterklaas

Subscribe to comments with RSS.

  1. Leuk zeg die pietjes op rollerskates.
    Het eerste pietje is ook schattig.
    Fijne dag vandaag, groetjes Olga

  2. Geweldige foto van dat Pietje met witte oortjes 😉 !

    gr. Inge

  3. ja Ank het hele sinterklaasfeest wordt hier zo om zeep geholpen zo zonde traditie van eeuwen, gewoon van de kaart geveegt, komt door alle commercie rond kerst, ik vind het zo zonde, zelfs mijn eigen kinderen krijg ik er niet meer warm voor, zondag gourmetten zonder pakjes, zooooooooo jammer, maar ik heb stiekem wat in petto, ik kan het niet laten, wat een schattig pietekindje!!!!

  4. Met weinig belangstelling had die Sint ook wel wat langer over zijn optocht kunnen doen.

  5. Jammer zeg dat er weinig publiek was; er is veel werk van gemaakt. Gelukkig blijft Sint er vrolijk onder.

  6. Ik heb gisteren ook van vrij veraf nog wat Sint & Piet foto’s gemaakt. Ik moet nog kijken of ’t leuk geworden is. Was ook aan het eind van de feestvreugde en daardoor maar weinig volk. De echte optocht heb ik gemist.

  7. Het wordt weer een leuke tijd met Sint en voor strakjes de Kerstman…
    heerlijk… met leuke gezellige foto’s… knuffff
    Lieve groetjes Anna :-))

  8. Als ik een paar dagen niet geweest ben kijk ik altijd met plezier naar je willekeur aan foto’s! Het Sint-gebeuren begint hier nu weer een beetje op te bloeien met een kleinkind in de buurt. Nu is ze nog te klein maar ik verheug me wel op de tijd dat ze Sinterklaas gaat kennen. 🙂

  9. De Sinterklaastijd is een tijd waarin de warmte in het gezin weer de kans krijgt om op te bloeien.
    Jammer van het weer, hier stond ook een harde wind maar het was gelukkig wel droog toen de Sint aankwam.
    (Volgens mij hebben jullie bezoek gehad van de hulp Sinterklaas want de echte is hier gisteren aangekomen)

  10. Leuke pietjes!
    Die met dat brilletje en die met rollerskates.
    Wel koud voor de majorettes lijkt mij, als ik
    je weersbeschrijving lees!
    gr eva

  11. Gezellig altijd weer, de Sinterklaastijd. Ik heb nog niet de kans gekregen om naar de stad`te gaan. Ik hoop binnen 2 weken dat te kunnen doen. Het weekend is weer bijna voorbij. Voor ons is het nu zaak om te proberen weer de normale draad van het leven op te nemen. Fijne avond nog! gr. Nel

  12. Is Sinterklaas bij jullie gisteren aangekomen? Dacht dat het zo’n beetje dezelfde tijd was altijd, hij is bij ons namelijk vorig weekend aangekomen.

    Groetjes Daniëlle.

  13. Wat jammer nu dat het weer slecht was.
    Hier was het ook al niet beter vorige week toen hij aan kwam.
    Leuk die brille piet!

  14. Het is altijd jammer, dat de belangstelling gering is Ank. Ze hadden eigenlijk het weer van vandaag moeten hebben. Maar ja dat hebben we niet in de hand.
    Leuke serie

    gr HPtje

  15. Wat jammer dat zowel het weer als de bezoekers tegenvielen. Maar je hebt toch leuke foto’s weten te maken. Vooral dat boveste pietje is erg leuk!

  16. Nou door jou mooie foto,s hebben er toch nog veel mensen kunnen genieten.

    Slaap lekker Thea

  17. Zelfs de sint is tegenwoordig gehaast. Ik denk dat hij volgend jaar tezamen met zijn pieten op het ijzeren paard voorbij komt.

  18. Oooo wat een geweldige opname van dat pietje met zijn witte oortjes….
    Schitterende serie Ank.

    Gr Sien

Geef een reactie

