Waterlelies en Waterhyacinth   14 comments

Het valt mij op dat er erg veel Waterlelies zijn en ook de Waterhyacinthen zijn rijkelijk aanwezig, ook dat heeft vast te maken met de hoge temperaturen.

Log21-6-07-1.jpg

Log21-6-07-2.jpg

Log21-6-07-3.jpg

Log21-6-07-4.jpg

Log21-6-07-5.jpg

Posted juni 21, 2007 by Ank Pot in Bloemen

14 responses to “Waterlelies en Waterhyacinth

Subscribe to comments with RSS.

  1. Je hebt gelijk het zijn er veel op dit moment. Ik vind die roze bloemen altijd zo onnatuurlijk
    van kleur, ik had ze laatst ook gefotografeerd, maar het leek net plastic.
    Ik vind al dat kleur wel prachtig in de sloten.

  2. De Waterhyacint komt me niet bekend voor, maar zou ik ook wel in de buurt willen hebben.
    De Waterlelies swingen inderdaad de pan uit, maar dat mag van mij hoor!
    De laatste leliefoto -met die omgekrulde bladeren- is een plaatje Ank, daar lijkt het licht ook net wat gunstiger op te staan.
    Gr Jan W

  3. Prachtig hè, al die waterlelies. Ik heb ook de indruk, dat het er meer zijn. De waterhyacint heb ik hier nog niet gezien, moet toch maar eens op onderzoek uitgaan, want ik vind hem heel mooi. Het licht valt er ook fantastisch mooi op.
    Fijne dag.
    Groetjes, Ria.

  4. Prachtige close-up van die roze lelie! Vind de witte
    eigenlijk nog ’t mooist, ’t is net of ze van was zijn.
    De waterhyacint komt mooi uit tegen de achtergrond,
    klein beetje overbelicht, maar dat mag de pret niet
    drukken! Fijne dag nog!

  5. Wat maak jij toch altijd mooie foto’s geweldig hoor en zeker nu weer die waterlelies heel mooi.

  6. Om nu telkens maar opnieuw te zeggen: “Wat mooi.” begint te vervelen.
    Dus zeg ik: “Ank dit zijn HARTSTIKKE MOOIE FOTO’S!”
    Die waterhyacint ken ik niet.

  7. Hallo Ank,

    De witte waterlelie met het roze schutblad vind ik heel erg mooi.

    Groetjes Evelina

  8. Ze blijven prachtig, om naar te kijken. Vooral de onderste is prachtig met de zwarte achtergrond.

  9. Wat een mooie foto’s, ben even niet op je log geweest.
    En zie hier zoveel moois voorbij komen, complimenten, de druppels en alle beestjes, schitterend zo je ze op de foto hebt gezet.
    Gezellige avond en groetjes.

  10. Mooie waterbloemen! De laatste vind ik ook mooi bewerkt.
    groeten,
    Charlie

  11. Prachtig die waterlelie’s, het lijkt wel ’t eftelingsprookje. Prachtig!!! Ik kan niet anders zeggen. Die ganzen heb je ook mooi gespot. Bij ons zitten regelmatig eenden met hun jongen vlak bij de weg. Dan moet je echt uikijken dat je ze niet aanrijdt. Groetjes,

  12. Oh wat mooi! De bloemen van de waterlelie vind ik zó puur! Prachtige foto’s, dat donkere water en die lichte bloemen…..schitterend!

  13. Ja, sprookjesachtig mooi, waterlelies!

  14. Na die schitterende waterlelies vind ik die waterhyacinth een beetje pierig overkomen.
    Staat er wel goed op hoor, maar haaaaalt het gewoon niet bij de prachtige lelies.
    Maar dat komt vast omdat mijn eigen lelies (in 7 jaar 1x een bloem) me zo giga in de steek laten.
    Ik heb ‘m dit jaar een hogere plek in de vijver gegeven, maar nog steeds alleen maar blad.
    Aan het weer kan het niet liggen. Zeker gezien wat er in de sloten staat en wel uitbundig bloeit.

Geef een reactie

