Zuidenwindlelie   23 comments

Nog net even tijd om dit logje erop te zetten voordat ik vertrek. Een rare dag vandaag voor mij, we gaan de spullen van mijn enigst kind verhuizen. Hij gaat in Groningen wonen op kamers. Niks bijzonders natuurlijk en hij is 22 dus ook heel normaal. Maar mijn gevoel beleeft het wat anders, wij zijn vanaf zijn 4e jaar met ons tweetjes geweest en als hij over een weekje ofzo erachteraan gaat ben ik voor het eerst in mijn leven echt alleen en dat is geen lokkend vooruitzicht. Het zal wel wennen en het is goed zo maar tegen die tijd zullen er best wel wat traantjes worden geplengd.
De foto’s zijn van de Zuidenwindlelie.
Log2-8-09-1.jpg Log2-8-07-2.jpg

Posted augustus 2, 2007 by Ank Pot in Bloemen

23 responses to “Zuidenwindlelie

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het zal stil inhuis worden, maar aan de andere kant, 22 jaar mooie leeftijd om uit huis te gaan, en hij is best lang bij je geweest. Wens hem veel plezier en super gezellig om bij hem op visite te gaan, Groningen is een leuke stad.

  2. Wat een zonnige foto’s op deze grijze ochtend. Het alleen zijn zal wennen worden Ank, maar heeft ook zo zijn voordelen. En wat je zoon betreft: Er gaat niets boven Groningen!
    Gr Jan W

  3. ooo schei uit Ank…..ik begrijp je heel goed.
    Tuurlijk …het is gewoon…maar het zo vreemd.
    Je nest is straks leeg…..ik zie me zelf nog door het lege huis dwalen.
    Zeker zeker…het is ook leuk……maar heel vreemd!!!!

  4. Ankkk ik ken het …wat een vreemde tijd ga je in !!!
    alleen met jezelf ..ken het , mijn enigste is nu 5 jaar
    uitgevlogen …man regelmatig op die zee ..nou zijn stille
    dagen ….duurt even voor je je draai hebt gevonden ..
    maar die komt wel …en Grun’n ??? Superstad .. mag er graag komen ;))

  5. maar als je dan naar deze prachtige foto’s kijkt, vrolijk je weer helemaal op.
    Nou ja, natuurlijk joh…huil het er maar lekker uit, dat zal niemand vreemd vinden. En weet je, dit soort tranen geven aan dat je een goede relatie met je zoon hebt en DAT is wel heeeeel veel waard.

  6. ja Ank, mijn jongste ging in een week tijd de deur uit, hadden sleutel, van een natikraakhuis, en omdat ze studeerd kost dat een drol, en nu een week later, kamer leeg, kasten leeg, alles weg, en die komt dus het weekend niet terug naar huis!!
    Ik heb er dan nog een thuis, maar juist zij, had ik zoveel gezelligheid van, bahhhhhhhhhhhhhh!!!
    Maar….ik weet ook door de oudste, er komen ook weer leuke dingen voor terug!!
    Het blijft netjes waar jij het netjes hebt gemaakt, je kunt een keer daarheen, ach ja, zo praat ik mezelf ook moed in hoor, want er is gewoon geen bal aan haha,wij moeders hebben het maar zwaar haha!!

  7. antikraakhuis natuurlijk jeetje wat staat dat er gek!!

  8. dat zal wel even wennen worden, zometeen echt alleen.Maar wie weet wat voor voordelen dat weer heeft!

  9. Ha, ik ben zelf nu een half jaar uit huis na 26 jaar thuis gewoond te hebben. Wat heb ik gehuild toen mn bedje van zn plek moest. Maar….mn moeder komt nu gezellig op de koffie en eigenlijk is het alleen maar beter geworden. Een beetje afstand is op een bepaalde leeftijd gewoon gezond, en geeft nieuwe inzichten!

    Hoewel in mn telefoon nog altijd “thuis” staat bij het nummer van mn ouders, tot verbazing van mn vriend haha.

  10. Zal wel een tijdje duren voor je je draai weer hebt gevonden wanneer
    je alleen bent en ik kan me voorstellen dat je het helemaal niks vindt.
    Gelukkig heb je wel een prachtige hobby waar je je met hart en ziel
    in kunt storten. Ik vind deze foto’s het einde, het bloempje staat er
    zo mooi op en die kleur is helemaal … wow!

  11. Ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt. Zeker wanneer je al zolang samen bent. De foto’s zijn ontzettend mooi.
    Sterkte met de verhuizing.
    Groetjes Olga

  12. het lege-nest-syndroom 😕
    nou niet gaan zitten sippen hoor 😉
    je hebt de tijd aan jezelf
    probeer er een leuke invulling aan te geven
    je lelies zijn alvast vrolijk van tint :))

  13. ken het gevoel, ben met mijn zoon vanaf zijn 6e alleen geweest en die ging op zijn 19e studeren in Enschede. Ben toen zelf van 3 naar 4 dagen werken gegaan maar het blijft wennen hoor. Ben met Petra eens, komen leuke dingen voor terug, af en toe gezelli op bezoek in studentenhuis (deze zomer voor 1e keer nachtje logeren daar) en hij belt vaak, je hebt andere gesprekken (ook door de studie)en ik geniet toch ook van het alleen zijn, ze zijn er gewoon aan toe om op zich zelf te wonen en zo hoort het ook toch? maare…. die eerste tijd ja, das ff wennen voor mams 🙂

  14. Dat zal best wel even slikken zijn nu je zoon op zich zelf gaat wonen. het zal stil in huis zijn zonder hem. Je foto`s zijn weer schitterend. Succes met de verhuizing.

    Groetjes Sjoukje

  15. Prachtige foto’s Ank… Maar het gaat vast helemaal goed komen. Al zal het zeker ff wennen zijn.

  16. Ik herken het…
    Ik voel het…
    Ik begrijp het…
    Maar toch!!!

    De foto spreekt me erg aan Ank.

    Gr Sien

  17. de Zuidewindlelies geven toch een blij gevoel en zijn goed voor het oranjesyndroom. Ans heel veel sterkte………..je gaat een nieuw leven tegemoet en wie weet wat dat voor jou in petto heeft

    groetjessssssss

  18. Ja Ank ik kan me je gevoelens erg goed voorstellen en het zal even duren voor je aan deze nieuwe situatie gewend bent.
    Daar staat tegenover dat je er trots op kunt zijn dat hij, door de opvoeding die je hem hebt meegegeven, nu in staat is om zelfstandig door het leven te gaan.
    In dat geval zijn het geen tranen van verdriet maar van geluk.
    Kop op en geef hem een mooie glimlach kado.

  19. Ach jeetje…dat is niet zo leuk!
    Toch hoop ik dat het straks toch weer zo znnig inziet
    als deze foto’s uitstralen!
    Sterke!
    gr eva

  20. Ank, prachtige foto’s en dat alleen zien biedt natuurlijk, nadat je gewend bent ook best nieuwe kansen en meer vrijheid, toch succes met de verhuizing en sterkte met de stille tijd daarna.

  21. Auw… dat kan ik me helemaal voorstellen… een leeg huis ineens.. zo zal het voelen.
    Je zegt het goed.. het is normaal, maar ja… wie zou daar geen gevoel bij hebben… ik wel hoor..
    Sterkte… ook als hij in het weekenden met de was gaat komen…

    Groetjes
    Anton

  22. Heel herkenbaar…is weer een volgende fase in je leven.
    Heb het ook meegemaakt en het voelt idd leeg.
    Maar als hij het eenmaal naar de zin heeft, zal het vast wel weer goedkomen.
    Sterkte !!!

  23. wat een mooie scherpe macro’s heb je hierbij zitten ,een lust om naar te kijken…gr.Jantine
    En sterkte hoor, ja je blijft zo alleen achter he,maar ja nu kun je ook weer heel veel tijd met je hobby doen,ik heb daar altijd te weinig tijd voor,maar ja het hoort bij het leven en straks zijn de bezoekjes ook weer erg leuk,,,groetjes..

Geef een reactie

