Cichorei   26 comments

Cichorei zie je heel veel in onze Zwolse bermen, die gelukkig niet vaak gemaaid worden. De bloem spreekt mij zeer aan door de mooie kleur.

Log9-9-07-1.jpg

Log9-9-07-2.jpg

Log9-9-07-3.jpg

Posted september 9, 2007 by Ank Pot in Bloemen

26 responses to “Cichorei

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtig!

  2. Heel mooi! Wat een leuke frisse bloem. Hier heb ik die nog niet in de berm gezien.
    Ik ga er straks met fietsen eens op letten.
    Groetjes Olga

  3. Super Ank, echt SUPER!
    Gr Jan W

  4. Daar ga ik eens op googlen, want die wil ik volgend jaar wel in m’n tuin!
    Mooie kleuren, en die prachtige lange meeldraden…hele mooie serie (weer) :))
    Die 2e vind ik bijzonder mooi gelukt, is een kunstwerkje op zich

  5. Schitterende foto’s weer.

  6. Heel mooi…jammer dat ik aan dit soort dingen vaak voorbij ga.
    Ik vind hem heel bijzonder, zeker door de kleur en het licht.
    Bij de tweede lijkt het wel goud wat erop zit. Heel mooi gedaan.
    Gezellig dag verder en groetjes.

  7. Heel mooi…jammer dat ik aan dit soort dingen vaak voorbij ga.
    Ik vind hem heel bijzonder, zeker door de kleur en het licht.
    Bij de tweede lijkt het wel goud wat erop zit. Heel mooi gedaan.
    Gezellig dag verder en groetjes.

  8. De tweede vind ik heel mooi, prachtig die meeldraden … mooie kunstwerkjes. Wat een
    mooi lilaatje kleurtje heeft dit bloemetje. Bij de naam moet ik altijd meteen aan
    koffie en oorlog denken.

  9. Teer en inderdaad een bijzonder mooie kleur.
    De 2e foto Ank, super.

  10. De mooie kleur, maar ook de prachtige meeldraden, Ank. Geweldig mooie foto’s.
    Hier hebben ze langs de Schipbeek net alle bermen gemaaid. Je voelt je gewoon een beetje verloren, als je daar loopt. Ik had er altijd heel veel te fotograferen en nu is het één grote leegte. Niets aan. Gelukkig zijn er nog wel andere bermen, waar de cichorei staat.

  11. Ank een prachtige log is dit vooral die meeldraden dat is een juweel.
    Ik zal hier de bermen eens afstruinen.

    Gr. Frans

  12. Je hebt er werkelijk prachtige opnames van weten te maken.
    Gelukkig worden hier de bermen alleen vroeg in het voorjaar gemaaid.
    Het nadeel daarvan is wel dat de pluisjes van de paardenbloem de tuin inkomen en dus telkens paardenbloemen uit het gazon moet verwijderen.

  13. hele mooi fotoos weer…vooral die 2e.. sprookjesachtig.. je zou zo gaan geloven in elfjes..

    knuffff

  14. heel fraai Ank!
    vooral die mooie macro is ècht genieten
    dat moet geen anzichtkaartje worden
    maar posterformaat :))

  15. Gelukkig, dat de Zwolse bermen niet gemaait worden Ank. Het is idd een schitterende plant. Mooi om te zien, hoe het licht erop valt.

  16. Hij is inderdaad schitterend Ank die tweede fot ga ik van dromen zo mooi!!

    En dat stuk ( lol) van je vorige log heet dat tegenwoordig niet vet cool hahahahaha

    Nou dat is tie!

    Liefs van Sary en de bengels

  17. Ank, wat een supermooie foto hebt je van dat kleine bloemetje gemaakt. Ik heb deze vorige week ook voor m’n lens gehad, maar die haalt bij lange na niet wat jij hier laat zien. De 2e is echt een juweeltje.
    Groetjes Truus

  18. Ontzettend mooie bloem, ontzettend mooie foto’s. Vooral foto 2; ik voel me bijna zo’n kevertje dat over die bloem loopt!

  19. Prachtige opnamen, vooral de tweede! Nooit geweten dat cichorei van een bloem komt, weet wel dat het in de Buisman zat wat vroeger als smaakversterker in het filter bij de koffie ging.

  20. Hoi Ank
    Het zijn hele mooie bloemen. Wij hebben hem in de tuin staan, er werd vroeger koffie van gemaakt bij ons in de buurt Damwoude wordt weer een fabriekje gebouw zoals het vroeger was.Oude glorie herleefd.
    gr.Hans

  21. Wauw, wat een schattig bloemetje. Die hebben wij niet in de berm…
    De tweede foto vind ik helemaal super!

  22. Hier zie ik ze ook in de bermen Ank, lekker opvallend met die hemelsblauwe bloempjes!
    Ik heb ze ooit zelf in de tuin gehad, lang geleden.
    Fantastische foto’s Ank!!

  23. Prachtig!!

  24. Mooi Ank met dat licht er zo op…. super foto’s..

    Groetjes
    Anton

  25. Die middelste is echt super!

  26. Prachtige macro, vooral de tweede vind ik super!!!Mooi van kleur..gr.Jantine

Geef een reactie

