Weegbree   13 comments

Na wat problemen om op internet te komen nu toch de echte log.Of het nu verschillende soorten zijn weet ik niet maar ze zien er allebei wel anders uit.
Log11-9-07-1.jpg
Log11-9-07-2.jpg

Posted september 11, 2007 by Ank Pot in Bloemen

13 responses to “Weegbree

Subscribe to comments with RSS.

  1. Neem gewoon even een dagje vrij…..geen probleem,
    we komen toch wel terug. Sterkte.

  2. Bah wat vervelend zeg. Hopelijk is het probleem snel opgelost.
    Kan je dat zelf of moet er iemand voor komen?
    Tot gauw hoor

  3. Mooi Ank. Ik weet ook niet welke het zijn. Tegenwoordig fotografeer ik naast de bloem ook een stuk van de pant of het blad. Dat vergemakkelijkt het zoeken.
    Maar het blijft een heerlijk bloemetje om mee te werken.
    Gr Jan W

    @jouw ‘Frans’ is beter dan het mijne Ank!! Gelukkig dat van mijn vrouw ook en die vertaalde jouw prachtige woorden voor me.

  4. Heb even gegoogled en zag dat er verschillende soorten Weegbree zijn.
    Dit is waarschijnlijk de ruige weegbree 🙂
    Heel mooi op de foto gezet.
    Heb ik ook weer wat bij geleerd 🙂 in Nederland komen ong 7 verschillende soorten voor.
    Sterkte met internet.
    groetjes

  5. mede door dat kader ook weer een superpresentatie Ankie, wat maak jij er toch steeds weer een werk van meid, heel mooi en iedere dag weer een bron van inspiratie en een genot om naar te kijken, ik blijf jou fan hoor!!!!

  6. ik had ook probleempjes met internet ..
    grrrrrrrrrrr ..kwam er niet op ..
    en nu is het weer ineens over ..
    dus ach …kan ik de weegbree
    tenminste bewonderen , zijn verschillende
    soorten dus …welke wat is ??
    even googlen ;))

  7. Ik ken alleen ’t blad van de weegbree, nog nooit ’t bloemetje gezien! 🙂
    Nu dus wel. Het lijken wel twee totaal verschillende soorten met een andere
    bloeiwijze. De onderste, de witte, vind ik mooi om te zien, al bloeit ‘t
    allemaal wat chaotisch … 😉
    OT: Ja …;) weer aan ’t bewerken geweest!:)

  8. Mooie plantjes, het lijken mij ook 2 verschillende soorten te zijn
    Weer mooi Ank

  9. het lijkt mij toe dat het allebei de smalle weegbree is
    toevallig heb ik vandaag de uitgebloeide aar van hetzelfde plantje op de log staan
    hij groeit uit van propperig tot lang slank 😉
    fraaie foto’s Ank

  10. Van af mijn kindertijd is dit een favoriet van mij…. Die aureooltjes vind ik zo mooi…. Zo gewoon en toch zo bijzonder! Er schijnt ook een breedbladige (en ook een roodbladige) variant te zijn voor in de tuin…. misschien toch maar eens zoeken.

  11. Of er veel verschillende soorten zijn is me niet bekend maar het zijn wel twee duidelijk verschillende mooie foto’s.
    Gelukkig heb ik vandaag geen internet problemen gehad.

  12. Gelukkig heb je toch een logje kunnen plaatsen.
    Niks voor jou om een dagje over te slaan, haha.
    Groetjes Olga

  13. Lastig, dat je het net niet op kon komen Ank. Ik heb ook geen idee, of het verschillende soorten zijn. Maar ze zijn wel mooi.

Geef een reactie

