Dahlia's   15 comments

Bij de vijvertuinen van Ada Hofman stonden deze Dahlia’s te bloeien op de parkeerplaats. Zelf ben ik geen liefhebber van deze planten maar de bloemen zijn wel erg mooi en fotogeniek.

Log23-9-07-1.jpg

Log23-9-07-2.jpg

Log23-9-07-3.jpg

Log23-9-07-4.jpg

Log23-9-07-5.jpg

Log23-9-07-6.jpg

Log23-9-07-7.jpg

Log23-9-07-8.jpg

Posted september 23, 2007 by Ank Pot in Bloemen

15 responses to “Dahlia's

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat een mooie soorten heb je hier bij elkaar staan. Ik vind die opgerolde bloemblaadjes (foto 4)”zo knap gemaakt” en schitterend om te zien. Fijne zondag verder. Gr Jan W

  2. Schitterende foto’s Ank.. en het zijn idd prachtige bloemen dahlia’s. Helaas hebben die het vrijwel niet gedaan bij ons in de tuin…
    Volgend jaar maar weer eens opnieuw proberen…

    Groetjes en een fijne zondag
    Anton

  3. Wat een prachtige bloemen. Dat zal me een fleurige parkeerplaats zijn geweest.
    Leuk dat je er allemaal verschillende kleuren van hebt.
    Fijne dag nog, groetjes Olga

  4. Mooi al die verschillende soorten, prachtig in beeld gebracht die kleurenpracht.
    De kleuren spetteren van mijn scherm! Doe mij die oranje maar … 😉
    Moet een plezier zijn om daar je auto te mogen parkeren!
    OT: Geen flauw idee wat ’t is, in ieder geval een waterplant, beestjes vind ik
    nog wel op het internet, maar planten… 😦

  5. Ik ben er ook geen liefhebber van, maar de kleuren zijn geweldig.

  6. Mijn vader en broer hebben altijd een dahliatuin gehad bij de brug over het Almelosekanaal. (einde Hortensiastraat)
    Het zijn prachtige bloemen maar je bent altijd bezig met het ontknoppen om grotere bloemen te krijgen en daarna met de uitgebloeide bloemenknoppen er uit te halen

  7. Prachtige kleuren zeg! Het spettert van het scherm af!
    Vroger hield ik ook niet van Dahlia’s, vond het maar ouwel*llenbloemen:) tot ik ze eens in een tuincomplex zag staan. Die had er een heleboel bij elkaar, door elkaar, eigenlijk te lelijk voor woorden maar daardoor vond ik ze ineens mooi :))
    Ze brengen lang kleur dus heb ik ze nu zelf ook:))

  8. De plant of zich ben ik ook niet zo weg van, maar de bloem is heel mooi.In wat voor kleur ook.
    Je hebt er veel soorten op de foto gezet. Zoiets als de vierde foto is toch eigenlijk schitterend.
    Gezellige avond en groetjes

  9. Ik hield ook nooit van dahlia’s. Vroeger stonden ze altijd op een rijtje, puur voor de pluk….
    Tegenwoordig worden ze in borders verwerkt en dan vind ik ze wel aantrekkelijk.
    Zoals jij ze laat zien, zijn ze toch prachtig?????

  10. ik was ook nooit liefhebber
    en ineens pakt deze bloem je ..
    heb ze nu zelf in de tuin ..
    en een lol dat ik ervan heb !!
    prachtig vind ik ze , zwaar
    onder gewaardeerd maar zo mooi
    en niet alleen om te fliepsen !!

  11. Dus met deze bloemen zitten ze uren te prikken op de corsowagens. Mooie serie Ank.

  12. Ik moet zeggen; ik vond het ook nooit wat, maar na dit jaar ben ik om! Ik heb er 25 geplant in een apart stukje tuin, en ik heb geen dag zonder verse bloemen gezeten! Ik wil er nog veel meer! En ik had er geen omkijken naar, alleen wel goed steunen….. Zeg nou zelf: je foto’;s spreken toch voor zich?

  13. Ik vind ze schit-te-rend, al die kleurtjes en die verschillende bloemen………ik wil ze best in mijn nieuwe tuintje (dat nu al te klein is voor alles wat ik erin wil hebben hahahha)

    groetjesssssssssss

  14. door de vorm vind ik vooral die eerste erg mooi
    mooi gefotografeerd

  15. door de vorm vind ik vooral die eerste erg mooi
    mooi gefotografeerd

Geef een reactie

