Tijd voor Tulpen   20 comments

Met dit weer is het niets gedaan om buiten te fotograferen. De container buiten zetten was al een hele uitdaging waarbij lieslaarzen, regenkleding en een paraplu geen overbodige luxe waren *lol* Ik heb me dus maar op de bos Tulpen gestort die ik in huis heb staan. Dit keer heb ik het natuurlijke licht van buitenaf gebruikt waardoor je een grovere korrel krijgt waar ik persoonlijk wel van houd.

****
Log21-1-08-1.jpg

Log21-1-08-2.jpg

Log21-1-08-3.jpg

Log21-1-08-4.jpg

Posted januari 21, 2008 by Ank Pot in Bloemen

Tagged with ,

20 responses to “Tijd voor Tulpen

Subscribe to comments with RSS.

  1. ik heb ook even je heide foto’s bekeken
    wowww die zijn mooi zeg !
    en ja de tulpen brengen de zon mee
    want het weer is inderdaad zwaar pet !
    ik zal zo zachtjes aan dat archief
    moeten aan spreken want ik heb niet
    zoveel meer , weinig tijd nu om te fliepsen ..
    en ook geen blommen in huis , door de
    klusserij …..mooi die tulpen ..
    héél mooi …geeft mij energie om op
    te gaan schieten😉

  2. Je bent er dus even ingedoken Ank. En die grovere korrel? Soms geeft het de foto iets extra’s.
    Het blad van de tulp staat er mooi op met die fijne rode tinten, de meeldraden van no 3 vind ik er sterk uitspringen.
    Gr Jan W

  3. Je hebt de tulp heel mooi vast gelegd.
    Mijn voorkeur gaat uit naar de tweede foto die vind ik prachtig.
    De derde en vierde vind ik te korrelig dat komt de kleur niet ten goede.
    Groetjes Bep

  4. Functionele ruis, helemaal niets mis mee! De eerste twee foto’s vind ik mooi van kleur en compo,
    bij de laatste twee zit er net wat te veel ruis naar mijn smaak in, maar smaken verschillen😉
    Is het echt zo bar en boos in Nederland, met je lieslaarzen de bak buiten zetten?!🙂

  5. Jij hebt je goed uitgeleefd op de tulp.
    Mooie serie is het geworden.
    soms voegt ruis iets toe aan een foto en
    wordt de foto er zelfs mooier van.
    Maar het is ook zoals met alles een kwestie van smaak.
    De tweede foto vind ik erg mooi en
    de derde krijgt iets extra’s door de ruis.

  6. fotoos zijn weer prachtig geworden.. ik hoop dat ik ook over een tijdje iets in die richting kan met mijn nieuwe toestel.. eerst maar s uitvogelen hoe de boel werkt en wat de resultaten zijn😀
    Gefeliciteerd met je groenprijs …wel verdiend

    knufff

  7. In dit geval is iid iets meer ruis mooier. Het komt vaak iets natuurlijk over vind ik..
    Je hebt je heerlijk uitgeleefd op de tulpen.
    We moeten nu toch dingen van binnen gaan zoeken, want het is idd echt geen weer zeg.vBah na 3dagen ben je dit wel zat.
    Probeer en nog een fijne dag van te maken.

  8. Hé, da’s vrolijk!
    En als ik moet kiezen dan ga ik voor de eerste.

  9. Hallo Ank,

    Hartverwarmend die warme gele kleuren, heerlijk om naar te kijken.
    Een beetje extra warmte kun je met dit gure weer wel gebruiken.
    Nog van harte gefeliciteerd met je groenprijs.

    Groetjes Evelina

  10. Lijkt me een komisch gezicht Ank, jou met lieslaarzen te zien *lol*
    Je geeft hiermee wel aan, dat het bij jullie VEEL harder geregend heeft, dan bij ons *weer lol*
    Zo hebben de tulpen wel alle aandacht gekregen en dat heeft weer prachtige foto’s opgeleverd.
    Ik mag dat wel, die korrels.
    Ik vind de eerste erg mooi door het subtiele rood in het blad en de laatste vind ik prachtig, omdat het licht zo mooi door het blad schijnt.
    Ank, het is vandaag vooral een stormachtige dag hier, maar het is wel droog.
    Een jaar geleden hadden we net die verwoestende storm gehad, weet je nog…
    Groetjes van Ria.

    @ Momenteel regent het niet zo heel hard meer hoor maar door de wind wordt je ook van de motregen nog wel nat en inderdaad het is hier ook stormachtig……….ja die vreselijke storm vorig jaar……angstig was dat.

  11. Je hebt ze vanuit aparte hoeken vastgelegd.
    Apart zo korrelig, maar de foto’s worden er wel een
    beetje minder scherp door.

  12. Erg mooi gedaan zeg. Je moet wat verzinnen met dit vieze weer.
    Dit vrolijkt tenminste op.
    Groetjes Olga

  13. Mooi! Gelukkig zijn ze er weer, toch een beetje voorjaar in aantocht.

  14. We hebben gisteren en vandaag overwogen de paarden lieslaarzen en regenkleding aan te trekken maar hebben toen we de wei en paardenbak hadden geinspecteerd er maar van af gezien.
    Het is werkelijk een grote natte soppige bende en dierenmishandeling om ze nu naar buiten te doen.
    Maar in feite kun je dat ook zeggen als je ze zo lang op stal laat staan.
    Je moet kiezen uit twee kwaden.
    Ik denk dat ik ook maar een bosje tulpen voor Ria ga halen ALS HET DROOG IS.

  15. Deze foto’s brengen teminste een beetje kleur Ank… met al die nattigheid enzzooooo. Mooie vrolijke serie Ank.

  16. mooi al die verschillende poses
    je tulpje is een volleerd modelletje🙂

  17. heerlijk genieten van je prachtige tulpen!!
    groetjes,joek

  18. Dat zijn hele zonnige Tulpen! Mooi, zoals je de meeldraden in beeld hebt gebracht…..

  19. prachtige foto’s Ank en nog gefeliciteerd met je groenprijs, terecht en zeer zeker verdiend gezien je prachtige foto’s, mooi werk hoor en leuk dat je gewonnen hebt.
    Geniet er nog maar even lekker van.

    Fijne dag

  20. Nu…die lieslaarzen waren vandaag niet nodig Ank :))
    Maar dat neemt niet weg dat ik de tulpenopnames geweldig vind!
    Prima macro’s, complimenten.

    Gr Sien

Geef een reactie

