Helleborus   25 comments

Gisteren heb ik helaas maar heel kort kunnen genieten van het mooie weer tussen alle bedrijven door. Ik heb een korte wandeling gemaakt en kwam o.a. deze Helleborus tegen. Hij had wat scherper gekund maar ik vind het zulke mooie bloemen dat ik hem toch maar plaats.

***
Log23-1-08-1.jpg

Posted januari 23, 2008 by Ank Pot in Bloemen

Tagged with ,

25 responses to “Helleborus

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooi uitzicht op het hartje en prachtige tere kleurtjes. Vind dat ie toch wel scherp
    is hoor. Als het niet zo’n heel mooi helder weer is, is het toch al een crime om zoiets
    kleins scherp op de foto te krijgen zonder dat je een statief mee moet zeulen!😉

  2. Die is er vroeg bij,deze gestippelde.
    Meestal is de witte niger het eerst.
    Mooi zoals je het hart hebt gefotografeerd,
    met de nog opgevouwen meeldraden.

  3. Je hebt hem wel heel mooi in het hart getroffen, Ank.
    De blaadjes hebben wel wat weg van een orchidee!

  4. eigenlijk wel een zacht gezicht
    dat niet héle scherpe ,
    soms doe ik het erom ….
    bij mij nog steeds géén knoppie hoor😉

  5. Mooi zo, juist! Beetje dromerig.

  6. Vind hem juist mooi zo het iets scherpere aan de bovenkant en het vagere weglopen naar onderen.
    Groetjes Bep

  7. Prachtig, je bent er helemaal ingekropen :)) En dat net niet helemaal scherpe vind ik juist mooi!
    Geeft de foto iets zachts en romantisch

  8. Deze foto heeft in ieder geval een mooi plekje gekregen Ank. Zonder statiefje is het inderdaad moeilijk, meestal hangen de kopjes ook nog en moet je kunsten uithalen om recht op het hartje te kunnen komen.
    Bij ons staan twee aankopen van vorig jaar te pronken, een enkele en een dubbele paarse,
    helaas is het mij gister niet gelukt goede foto’s te krijgen.
    Gr Jan W

  9. Prachtig Ank. En dan die sneeuwklokjes! Zo teer en zo aandoenlijk. Fijne dag🙂

  10. Hij is schitterend Ank!
    En juist dat zachte niet helemaal scherpe geeft de foto iets extra’s!

  11. Hahaha zo dus nu was jij een keer jaloers op mijn foto’s. Gerechtigheid zou ik zeggen🙂 Want iedere keer als ik hier kijk ben ik jaloers op de prachtige plaatjes die ik hier zie🙂

    De IJsvogel wordt bij ons vaker gezien maar het blijft inderdaad toch een zeldzaam mooie vogel. Ik hoop dat ik binnenkort mooiere foto’s kan maken van deze vogel. En dat zijn partner er bij zit. Kom je op een mooie dag een keertje hier? Kunnen we samen proberen🙂

  12. Vind hem heel mooi.
    Juist wel, ook al vind je hem zelf niet helemaal scherp.
    Het geeft de foto juist wel wat.
    Anderen bewerken hem zo dat het een beetje vaag en scherp word *lol*
    Groetjes.

  13. Het is wel wat laat maar ALSNOG PROFICIAT !!!!!
    Je bent volgens mij een terechte winnares en die foto is wel heel bijzonder mooi!!!
    Ook naar de foto’s van de afgelopen week heb ik weer met plezier zitten kijken! Petje af voor zulk vakmanschap!

  14. ohhhhhhhhhhh, wat mooi zeg. De Helleborus kwekerij is hier in de buurt en daar ga ik eens een kijkje nemen. Ik wil toch wel een exemplaartje in de tuin :-))

    groetjesss

  15. Het was gisteren een prachdag!! Ik baalde ervan dat ik moest wetken (school). Maar ja, je kan niet alles hebben. Prachtbloem is dat trouwens zeg! groetjes, Nel

  16. Ik vind je foto juist prachtig zo, het geeft iets zachts aan de foto. Ik vind het een mooi plantje ook heel apart.

    Groetjes Sjoukje

  17. Het hart van de helleborus is een prachtig.
    Ik vind het altijd hartverwarmend.
    Een spannend geheel!

  18. Ank, ik heb vandaag voor de derde keer geprobeerd om scherpe foto’s van mijn helleborussen te maken, maar er is er niet één die kan tippen aan die van jou. Ik ga het morgen gewoon weer proberen :-)))

  19. Het is een prachtige bloem en plant maar ik ben me een jaar geleden doodgeschrokken toen bleek dat één van de paarden hem, in een onbewaakt ogenblik, uit de plantenbak had gehaald en HAD AANGEVRETEN.
    Want de plant is heel erg giftig.
    Gelukkig heeft het geen gevolgen gehad.

  20. En gelijk heb je, hij is prachtig. Wat een mooie binnenkant.
    Groetjes Olga

  21. Niet de scherpte, maar in dit geval, de mooie zachte kleuren maken deze kiek tot een prachtige foto Ank.

  22. Zulke mooie bloemen, de Helleborussen. Ik vind het nog wel meevallen met de scherpte hoor. De bloemen hangen naar beneden, en het is donker buiten…… Ik had er ook zo één, maar iets vreet de bloembladen en meeldraden helemaal weg….

  23. Bijzondere bloem, net als de foto.

  24. Schitterend !!

  25. ik heb er ook 1 in de tuin zien staan, als ik tijd heb zal ik hem eens vastleggen, het is nu al te donker😦

Geef een reactie

