Scilla Tubergeniana en Crocus   20 comments

Een paar dagen geleden stonden ze lekker van de zon te genieten met de kelken helemaal open, ik denk dat ze vandaag nog wel even voorzichtig aan doen aangezien het flink gevroren heeft vannacht.

***
Log15-2-08-1.jpg
Log15-2-08-2.jpg

Log15-2-08-3.jpg

Log15-2-08-4.jpg

Log15-2-08-5.jpg

Log15-2-08-6.jpg

Log15-2-08-7.jpg

Posted februari 15, 2008 by Ank Pot in Bloemen

Tagged with , ,

20 responses to “Scilla Tubergeniana en Crocus

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooie foto’s!

  2. Je geeft me weer helemaal het gevoel dat we een mooi weekend krijgen. Een hele mooie lente serie maar eentje heeft er toch mijn voorkeur en dat is om dat het kleine spinnetje erin zit.
    Bep

  3. Ik wist niet dat dat wolfsmelk heet.
    Hihi, weer wat geleerd.
    Heel mooi zijn ze.

    Fijne dag hoor.

  4. De eersten zullen de laatsten zijn, maar deze laatste staat met stip op 1 hoor!! Prachtige macro, Ank.
    De Wolfsmelk staat er ook prachtig op, altijd moeilijk om die witte blaadjes mooi doortekend te houden.
    Heb een fijn weekend. Gr Jan W

  5. mooi Ank , ik ga voor de witte
    pracht , is hélemaal in balans !
    de macro’s van mijn favo krook
    zijn om te likkebaarden …o nee
    toch maar niej hé ….zit een
    spinnetje , dus is al bezet 😉
    een zonnig weekend meis !

  6. Ja dat spinnetje … schitterend! Moeilijk te weerstaan zo’n mooi krokusje!
    Wolfsmelk zegt me helemaal niets, maar het zijn schitterende bloemetjes, heel mooi belicht.
    Geniet van het zomerse weekend dat in het verschiet schijnt te liggen!

  7. Wanneer ik zo naar buiten kijk, met de zon, en jouw foto’s daarbij zie, komt dat voorjaarsgevoel weer helemaal terug. Heerlijk!!!
    PRACHTIG zijn ze. Dat wordt weer genieten dit weekend.
    Ik ga er nu ook weer even uit.
    Groetjes, Ria.

  8. De eerste foto’s zijn heel mooi.
    Hier schijnt nu de zon, wel fris…maar wel weer lenteachtig, net zoals deze foto’s.
    Gezellig weekend.

  9. Heel mooi, hoe de zon die blaadjes zo laat glanzen!

  10. Jemig Ank, wat een prachtige foto’s weer!
    Heb jij van die kleine glazen bolletjes die je hier en daar
    aanhangt in je tuin? ;-))
    De bovenste twee foto’s zijn toch bolletjes?
    Volgens mij is het Scilla tubergeniana!
    Wolfsmelk is Euphorbia namelijk, dat ziet er heel anders uit!(Google maar eens)

    OT @ Hoe staat het nu trouwens met de verkoop van het huis?
    Nog weinig schot er in, we hebben twee weken geleden de eerste kijkers gehad, maar die vonden de tuin te klein(!) en wilden nóg meer “buiten”
    wonen. . . .
    Gelukkig begint de tuin weer een beetje te leven, dat maakt het toch een stuk aantrekkelijker! Het huis waren ze gelukkig wel enthousiast over.
    We hebben geen haast!
    Prettig weekend Ank, groetjes, Marian

  11. Mooie macro`s, ik krijg nu helemaal zin in de lente.

    Fijn weekend.
    Groetjes Sjoukje

  12. Prachtige foto’s weer en voor al de Scilla vind ik prachtig!!
    Het is al echt lente hè… heerlijk… en Ank, geniet van het weekend… :-)))
    Lieve groetjes van Anna

  13. Wat een prachtige foto’s
    Het zou toch erg jammer zijn als ze zouden
    bevriezen dus laten we hopen dat het niet te
    ver onder nu gaat

  14. Ik ruik de lente, mooi scherp, Ank.

  15. Het is dat het in de titel van je log staat,
    anders had ik de witte bloemetjes zo apart en
    van zo dichtbij niet direct herkend als Scilla
    Tubergeniana. En dat is inderdaad zoals
    Marian/Lavendeltuin al zegt geen Wolfsmelk maar
    wilde of sterhyacint.
    Prachtig gekiekt, net als de krokusjes.

  16. Hahahaha van Ria over “Ank” gehoord dus ik dacht:
    daar wil ik ook even kijken! Bedankt voor je reactie bij mij!
    Gezellig mens die Ria he? En wat een kennis over Deventer!

    Maar….jou site ziet er erg mooi uit!
    Die bovenste foto’s is dat “gewoon” een witte lelie?
    Volgens mij zijn de krokussen bij jou veel groter dan hier want hier
    zijn de bloemetje echt minimaal dit jaar.

    Fijn weekend,
    beuzeblaadje

  17. Wat zijn ze prachtig. De witte ben ik helemaal verliefd op, zo mooi.
    Fijn weekend, groetjes Olga

  18. Hè, dat is weer even genieten! Wat is je Scilla mooi, met die zachte blauwe waas! Top foto’s! Fijn weekend Ank….

  19. Mooie serie!
    Het heeft er flink ingehakt, de vijver is vanochtend helemaal dichtgevroren.
    Hopen dat de planten er wat tegen kunnen.

  20. Kijk, hier loop ik nou warm voor…. prachtige foto’s weer Ank…

    Groetjes
    Anton

Geef een reactie

