Ranonkels   16 comments

Vorig weekend had ik mezelf op een gemend bosje Ranonkels getrakteerd, met voorbedachte rade natuurlijk, want het zijn heerlijke bloemen om te fotograferen, alleen bleken er maar en paar de volgende dag te hebben gehaald. Slechte kwaliteit dus, geld teruggehaald en van de overgebleven exemplaren een foto gemaakt.

***

Log25-4-08-1.jpg picture by AnkPot

Log25-4-08-2.jpg picture by AnkPot

Log25-4-08-3.jpg picture by AnkPot

Posted april 25, 2008 by Ank Pot in Bloemen

Tagged with ,

16 responses to “Ranonkels

Subscribe to comments with RSS.

  1. thanx voor de felicitatie 😉
    wordt een rustige dag hoor ..
    ik trek er lekker op uit 😉
    mooie ranonkels jammer dat ze niet
    wilden …ik knip ze altijd héél
    kort !!!
    dat bloemetje heb ik pas gekocht
    zou eigenlijk niet weten wat het is
    zomergoed noem ik het ;))
    fijn weekend

  2. Heel mooi zijn ze, vind de laatste foto heel mooi gedaan.
    Heb er hier ook in staan en heb er nog 2 knoppen in en een die al uitgebloeid is en staat er al een paar weken, dus genieten.
    Vind ze prachtig, maar je kijkt nu toch je ogen uit bij de tuincentra, ik kan ook niet naar buiten zonder iets mee te nemen, al is het aleen voor de foto’s * lol*
    Gezellige dag en groetjes

  3. Gelukkig, dat de foto’s blijvend zijn, maar wel jammer, dat de kwaliteit knudde was.
    Die gele bij mij voor het huis staan nog steeds te pronken en dat was een koopje bij de supermarkt op de hoek…
    De foto’s zijn prachtig Ank.
    En nu vandaag genieten, hè? Kom je weer helemaal van bij.
    Groetjes van Ria.

  4. Van foto’s heb je langer plezier,
    dan van het bosje ranonkels.
    Mooi, de onderste foto.

  5. Das balen als je ’s morgens onder komt, maar de overgebleven exemplaren mogen er wezen …
    mooi op de foto gezet, prachtig ‘oude’ kleurtjes hebben ze, die roze … heel mooi!
    Fijn weekend!

  6. Mooi hoor, ze hebben iets tijdloos en die sfeer heb je mooi in je foto’s wten te vangen
    fijn weekend

  7. Daarom koop ik dus nooit ranonkels. Ze zijn zó snel weer weg. Jammer is dat.
    Ik vind ze wel prachtig altijd.
    Als ik bloemen haal, neem ik ze meestal bij Aldi mee….goedkoop en soms staan ze langer dan 2 weken.

    Fijn weekend Ank

  8. Hoi Ank,
    Ranonkels zijn inderdaad prachtige bloemen om te zien maar ook mijn ervaring is dat za maar zo kort staan…. Een paar jaar terug had ik een boel ranonkelbolletjes geplant in de tuin maar van al de aanplant zijn er ook maar 3 op gekomen. Miscchien was de bosgrond hier toch te schraal voor ze, geen idee :)……
    Heb al je foto’s weer even bewonderd wat leuk de eendjes, gansjes, lieveheerbeestjes. De fraaie druppels met de omgevingsreflectie maar wat bijzonder een ransuil voor je lens te hebben gekregen!!!! Hij/zij is prachtig…… Heb van allen erg genoten.

    Mijn arm gaat op en neer he. Moet erbij zeggen dat ik niet echt dagelijks met de kous loop. Geef mijn arm een dag of 3 de vrijheid, dan weer een dag of twee ’s nachts zwachtelen en overdg de kous. Dit ritme wissel ik steeds af. Geniet echt steeds weer van die paar dagen ‘vrijheid’ maar goed, ze loopt dus wel steeds weer op.
    Heb momenteel meer last van de bil, rug- en been partij aan mijn linkerkant….
    Die spelen nu een dag of 5 behoorlijk op bij tal van bewegingen. Vanmorgen had ik fysio en hebben ze er daar even naar gekeken want natuurlijk komt, bij alle onverklaarbare pijntjes, het onrustspook weer even om de hoek kijken :). Het zal toch nu niet in de botten zitten….
    Na allerlei druk en trektestjes in bepaalde houdingen, die allemaal niet pijnlijk waren, schijnt een bepaalde plek in de onderrug de boosdoener te zijn maar het belangrijkste; ik ben weer enigszins gerust gesteld. Voor de rest het merendeel achter de ezel bezig of in de tuin die ik (iedere keer in kleine porties) weer voorjaarsklaar aan het maken ben. Vergezeld door het gezang van de talrijke aanwezige vogels is het daar de afgelopen dagen heerlijk toeven ;).
    Ik wens jou ook vast een heel fotorijk en zonnig weekend toe!
    Liefs Marian

  9. Schitternde bloemen vind ik het, en je hebt ze heel mooi gekiekt. Wel erg zonde dat ze het maar 1 dag hebben volgehouden, in die zaak haal jij vast geen bloemen meer.
    OT: Kasteel Well ligt in…Well! Well is een klein dorpje aan de Maas dat ongeveer tussen Nijmegen en Venlo in ligt

  10. Ik vind Ranonkels een Victoriaans sfeertje oproepen.
    Ook op jouw foto’s zie ik het er weer in. Dit zouden
    trouwens hele mooie kaarten zijn!

  11. Je hebt er in elk geval
    een paar super foto’s
    aan overgehouden Ank!

    Groetjes,
    beuzeblaadje

  12. Je hebt ze mooi ingekaderd.
    Het doet een mens glimlachen.
    Alleen jammer dat ze zo kort meegingen.
    Deze gaan nu voor eeuwig mee.
    Fijn weekend.
    Gr.
    P-TER

  13. mooi zijn die he!

  14. Wat een prachtige vorm En kleur hebben de ranonkels.
    En ze komen helemaal goed tot hun recht met de donkere achtergrond.

  15. Ze zijn zo mooi, wat jammer dat je er niet lang van hebt kunnen genieten.
    Heel fijn weekend, groetjes Olga

  16. Gelukkig hebben we de foto’s nog!
    gr eva

Geef een reactie

