Bollenvelden   25 comments

Gisteren ben ik opnieuw met Marmein de Noordoostpolder in geweest op zoek naar bollenvelden en dit keer hebben we ze ook gevonden. De vorige keer waren we gewoon te vroeg. Wat een kleurenpracht, schitterend mooi om te zien en om te fotograferen. Ik heb dan ook veel foto’s gemaakt, vandaag de eerste serie.

***

Log28-4-08-1.jpg picture by AnkPot

Log28-4-08-2.jpg picture by AnkPot

Log28-4-08-3.jpg picture by AnkPot

Log28-4-08-4.jpg picture by AnkPot

Log28-4-08-5.jpg picture by AnkPot

Log28-4-08-6.jpg picture by AnkPot

Log28-4-08-7.jpg picture by AnkPot

Log28-4-08-8.jpg picture by AnkPot

Log28-4-08-9.jpg picture by AnkPot

Log28-4-08-10.jpg picture by AnkPot

Log28-4-08-11.jpg picture by AnkPot

Log28-4-08-12.jpg picture by AnkPot

Log28-4-08-13.jpg picture by AnkPot

Log28-4-08-14.jpg picture by AnkPot

Log28-4-08-15.jpg picture by AnkPot

Log28-4-08-16.jpg picture by AnkPot

Posted april 28, 2008 by Ank Pot in Bloemen

Tagged with , ,

25 responses to “Bollenvelden

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtig serie van de bollenvelden.
    De onderst is een echt hollands plaatje
    met de koeien op de achtergrond en
    Ook de velden met één afwijkende tulp.

  2. de tweede is mooi zeg , je zou
    zo’n uitzicht hebben😉
    en wat ik wel grappig vind is
    de rode eigenwijze , die dus overal
    opduikt ..hihihi..prachtig !
    zo langzamerhand groei ik weer
    dicht , het wordt groener en groener
    heerlijk !!!

  3. Ank..Ank…wat een verwennerij hier!!!!!!!!
    Je hebt er meteen ook wel HELE MOOIE foto’s van gemaakt zeg ;-))
    Van de eerste tot de laatste….SCHITTEREND.
    Die ene knalrode, die er bovenuit steekt…
    De foto’s met de koeien erop, de mooie lijnen van de electriciteitsmasten,
    en het lijnenspel in de velden….
    De witte met die wazige rij bomen op de achtergrond..
    Ik zit hier ECHT van te genieten en dat zul jij ook gedaan hebben, zeker weten ;-))
    Het weer kon ook niet mooier en daar is nu niets meer van over, hè?
    Het staat hier weer te gieten…
    Geniet nog maar lekker na met je foto’s.
    Groetjes, Ria.

  4. Schitterende beelden, Ank! Dit moet Holland zijn! Ik zou al tevreden zijn moest ik in Vlaanderen zo één veldje vinden🙂

  5. Ohhh wat mooi hè?
    Dat zie je hier dus nergens zulke velden. Jammer.
    Maar ja, wij hebben hier weer andere mooie dingen denk ik dan.😉
    Je had er mooi weer bij joh!

    Fijne dag

  6. Geweldig wat een kleuren en zo mooi op de foto gezet al die kleurvlakken! Die ene die net zijn kopje
    boven het maaiveld durft uit te steken is schitterend!😉 En die koeien met de tulpen in de voorgrond
    is echt oerhollands, zelfs de stroommasten storen helemaal niet in deze kleurenpracht.
    @White-vented … een wit veertje in vleugels en staart, maar de muts wilde niet helemaal in beeld!🙂

  7. WAUW Ank wat een kleuren pracht!!
    De onderste foto is wel echt een Hollands plaatje zo met die koeien erop…
    Prachtig !
    Lieve groetjes van Anna

  8. Wat een trouwe fan ben jij :-)) Ik ben er al een hele tijd niet en jij komt gewoon af en toe eens kijken of ik er weer ben. Dankjewel!!
    Wat wonen we toch in een mooi land, prachtige foto’s van de “bollen”

    groetjessss

  9. Toch maar goed dat we even zijn uitgestapt voor de koeien !😉

  10. Wauw, wat een kleuren! Prachtige foto’s, de een nog mooier dan de ander. Helaas hebben wij hier in de buurt niet van die velden, had me ook wel leuk geleken om eens te fotograferen.

  11. Het is maar goed dat je nog een keer bent gegaan. Wat ontzettend mooi allemaal. En dan die koeien op de achtergrond, geweldig.
    Groetjes Olga

  12. Heerlijk. Ik ben dól op tulpen!

  13. Hoewel ik niet zo liefhebber ben van tulpen, vind ik de velden juist weer wel heel mooi.
    Zelfs met de grote masten, horen helaas ook bij het hollandse beeld.
    Maar op deze manier heel mooi, dat ze er staan, storen me nu niet;-)
    Ik ben vorig weekend in de Flevopolder geweest, daar waren wel vedlen,maar niet zo groot en mooi als deze.
    Gave serie zeg, wat zullen jullie genoten hebben.
    Groeten en fijne dag.

  14. De Noordoost polder gaat de traditionele Bollenstreek
    naar de kroon steken met z’n tulpenvelden.
    Je eerste foto knalt er meteen al in……….schitterend
    en dan blijft het maar doorgaan. Gave serie!!

  15. Ik sta er telkens versteld van, van die hele velden met bloemen.
    Hier in België, zien we dit met de heidesoorten, maar die tulpenvelden is toch iets anders.
    Prachtig, van de eerste tot de laatste foto, ieder heeft iets.
    Wel jammer van die hoogspannings draden.
    Hier blijft het droog en bewolkt.
    Gr.
    P-TER

  16. Op de één of andere manier verwacht ik op je volgende log een foto van een koe met een tulp in zijn bek, die hij jou aanrijkt. Whahaahaaaa. Mooi al die schitterende kleurenvelden en dan heel subtiel die rijtjes bomen er achter. Mooi gedaan Ank, met de details tussendoor

  17. Prachtige bloemenserie Ank. De masten op foto 1 ….helemaal top!!
    En ook die koeien erbij…heerlijke hollandse beelden.
    Gr Jan W

  18. Wat een kleurenpracht, en een mooi lijnenspel natuurlijk! Zitten toppers bij! Ben benieuwd naar de rest.

  19. Wooooow wat heb je er een
    GEWELDIG mooie serie van
    gemaakt Ank! Prachtig!!
    De foto met de rode tulpen
    voor de koeien vind ik
    helemaal SUPER!! Maar ook de
    macro’s van de tulpen zijn geweldig mooi!
    Hoe het zonlicht valt op de twee
    witte tulpen; heeeeeel mooi!
    Ik heb gisteren in Drenthe ook een paar
    van deze tulpenvelden gekiekt maar lang
    niet zo mooi als die van jou!

    Fijne avond,
    beuzeblaadje

  20. Hollandser als dit kan bijna niet Ank… vooral de foto met de koeien op de achtergrond is prachtig. En toch ook met de electriciteitsmasten.. want die dingen staan eenmaal daar.

    Moet toch die kant eens op… dacht dat ik al te laat zou zijn.
    OT: de onderste foto heb ik expres zo geplaatst, om de nadruk te leggen op de schaduw… zo zie je maar het is nog best lastig om zo’n shoot te maken…

  21. Mooi! Leuk om te vergelijken met de foto’s van Marmein!

  22. Mooie voorjaars Hollandse plaatjes! Je hebt duidelijk niet stil gezeten😉 Ik wel😦
    Groet,
    Charlie

  23. AAaaahhhhh!!!!
    hier is maar één woord voor…..
    SUBLIEM!!!! :))))

  24. Ja, top! Mooi zeg! Ik ga voor de foto’s met de electriciteitsmasten, ik vind het contrast zo mooi!

  25. hé geen nieuw vandaag ???

Geef een reactie

