Ipomea   23 comments

Uit zaad getrokken heb ik deze plant, de Ipomea en hij is prachtig in alle stadia. Als knop heeft hij de bloemen heel kunstig in elkaar gedraaid, de bloem is prachtig van kleur eerst purper en later blauw met een purper zweempje in het hart en als ie uitgebloeid is krult hij zich weer helemaal samen en is weer purper geworden. De foto’s zijn met de Powershot gemaakt.

Log30-7-08-1.jpg picture by AHMP

Log30-7-08-2.jpg picture by AHMP

Log30-7-08-2a-1.jpg picture by AHMP

Log30-7-08-4.jpg picture by AHMP

Log30-7-08-5.jpg picture by AHMP

Posted juli 30, 2008 by Ank Pot in Bloemen, Tuin

Tagged with ,

23 responses to “Ipomea

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtige serie Ank. Je laat zo mooi de hele bloeiperiode zien. Foto 2 en 5 vind ik echt top!!
    Gr Jan W

  2. OT:
    Het spijt me dat je de foto weer niet ziet in IE. Ik zie hem hier wel in mijn pc op IE7 en in alle andere browsers en besturingssystemen waarin ik test, dus ik begrijp niet wat er nu weer aan de hand is. Ik heb aan de instellingen niets veranderd. Sorry…

  3. De laatste paar dagen overkomen me zoveel toevalligheden! Vanmorgen dezelfde bloem op de foto proberen te zetten,
    maar een van de bloemblaadjes was niet meer zo mooi, dus hij ligt al in de prullenbak! Sta d’r echt versteld
    van…:)
    Ze zijn prachtig he en die volle purperen kleur is zo mooi, heel moeilijk te beschrijven maar je hebt ‘m precies
    goed vastgelegd in je een na laatste foto! Mooie serie van de ontwikkeling van deze prachtig bloem.

  4. Wowww schitterend Ank.
    In het begin lijkt deze ook op de hibiscus daarna op de winde…
    Wat mooi om dit zo te zien bloeien.
    Prachtige kleurige foto’s
    Fijne dag nog.

    Groetjes Sien

  5. Hallo Ank.
    ze zijn prachtig
    Groejes
    Fred

  6. Schitterende serie Ank, kunstig zoals de blaadjes in elkaar gedraaid zijn voor ze ontluiken!
    Ik wacht nog op bloemen…ik was vrij laat met zaaien maar heb nog hoop:))

  7. De Efteling was leuk, alleen het leukste vond ik toch wel de ganzenparade. Schitterend gezicht die ganzen die keurig in een rijtje achter elkaar liepen 🙂

    Mooie bloem trouwens

    gr Alette

  8. Wat mooi om te zien hoe ze in alle stadia bloeit.
    Je wist die knap te vangen.
    De tweede en de laatste foto’s zijn super ! ! !
    Gr.
    P-TER

  9. Ja, dit is zo’n mooie bloem en blijft maar doorbloeien!
    Prachtig vastgelegd al die bijzondere fases voorafgaand aan de bloei 🙂

  10. WAUW Ank… heel mooi !!
    Ik ga helemaal voor de tweede foto… ;-))))
    de eerste vind ik ook heel mooi…
    maar had iets meer scherpte diepte willen zien…
    Lieve groetjes van Anna

  11. Mooi zeg, vooral die tweede foto, lijkt wel schroefdraad joh!

  12. Elegant en zo sierlijk; wat is de natuur toch mooi ! En jouw foto’s natuurlijk ook.

  13. Dankbare klimmer Ank, ik heb hem/haar al jaren en mijn Ipomoea komt vanzelf terug, wel wat later dan wanneer je voorzaait, maar er duiken er steeds weer op in de tuin, je hebt een mooie serie er van gemaakt!

  14. Ik ken hem helemaal niet, maar wat mooi, heb het even opgeschreven, lijkt me mooi om ze in de tuin te hebben.
    Je hebt het mooi weten vast te leggen, wat apart de bloei en de kleur.
    Groetjes en gezellige avond.

  15. Met name de knoppen zijn heel bijzonder in beeld gebracht,ware kunst.

  16. Oh….Ank, geweldig mooi zeg!
    Die knoppen…..zo moooooiii
    de bloem op zich is ook schitterend hoor,
    daar niet van, maar mijn aandacht gaat toch het meest uit naar de bovenste twee,
    en niet te vergeten de laatste!!!
    Ik wist niet eens dat deze bestond, dus weer wat geleerd.

    groetjes van Marrie

  17. Bedankt Ank, voor je opmerkzaamheid! Ik had het nog niet gezien..hihi
    En die zaadjes wil ik dol graag hebben hoor

    Groetjes van Marrie

  18. Zowel in de knop als in bloei prachtig!
    OT: meer Griekenland komt er aan hoor, hele bergen zelfs! 😉

  19. ik ben gek op die violette kleur
    mooi met druppeltjes
    schitterende ipomoea 🙂

  20. Het is een prachtige plant. En vind je niet dat het
    nog extra voldoening geeft als je hem zelf uit zaad hebt
    opgekweekt?

  21. Wat heb je schitterende details (macro) van deze plant gemaakt.
    Mooie vorm en kleur..

  22. Prachtige foto s!!! Ik heb hem gezaaid, maar er komt niets van uit, wat doe ik fout?
    Groetjes Elly

    elly_janssen1212@hotmail.com
  23. Beste Mevrouw Ank, schitterende serie van de Ipomea. Op de een of andere manier heb ik zaadjes in mijn bezit. Hoe lang al, geen idee. Kan ik alsnog zaaien? Hartelijk dank voor uw antwoord.
    Aty

Geef een reactie

