Vaarwel Witje   18 comments

Gisteren rustte op mij de zware taak om Witje naar de dierenarts te brengen om haar in te laten slapen. Al een week waren we aan het dokteren, ze was benauwd, maar de medicatie had niet geholpen en ik kon het niet langer meer aanzien en ook al weet je dat je er goed aandoet toch blijft het heel moeilijk om die beslissing te nemen. Ze was 7,5 jaar, niet echt oud voor een konijn. Toen ze ruim 2 was kreeg ik haar van een vriendin die niet meer voor haar kon zorgen, omdat ze echt naar haar naam luisterde heb ik haar naam niet veranderd en is het Witje gebleven. Bij mij werd ze aan Snoopy gekoppeld of liever gezegd daar zorgde ze zelf voor door de scheidingswand weg te knagen, ze waren tot op het laatst een heel “klef” stel. Om Snoopy de gelegenheid te geven “afscheid” van haar te nemen heb ik haar weer mee terug naar huis genomen en bij hem in het hok gelegd, hij begon haar helemaal te wassen en toen brak mijn hart wel even…. Nu leeft van dat nest alleen haar broer Beauty nog. Een paar foto’s uit betere tijden:
Log26-8-08-1.jpg picture by AHMP
Log26-8-08-2.jpg picture by AHMP
Log26-8-08-3.jpg picture by AHMP

Posted augustus 26, 2008 by Ank Pot in Mijn konijnen

18 responses to “Vaarwel Witje

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat ellendig, Ank. Je hebt al het nodige meegemaakt met je konijnen,
    maar afscheid nemen van zo’n huisdiertje blijft een ingrijpende gebeurtenis
    en laat een enorme leegte achter.
    Ook Snoopy zal nu wel helemaal van de kaart zijn.
    Wat en aandoenlijke foto’s van het stel.
    Je zult nu wel helemaal toe zijn aan een dagje “uitwaaien”.
    Sterkte en tot donderdag.
    Groetjes van Ria.

  2. Tjee dat valt niet mee, om je dier in te laten slapen .
    Maar als ik het van de zonnige zijde zie, heeft ze bij jou toch een paar mooie jaren gehad.
    Wat lief als je dat stel zo bij elkaar op de foto ziet …en nog kunt bekijken voor later…
    Een foto met een zwart randje maar met een goud randje in je gedachten.
    Sterkte Ank

    Groetjes Sien
    ( leuk dat je donderdag alles even van je af kan zetten…. )

  3. Ach, arme Witje… 7,5 jaar is best een mooie leeftijd hoor. De meeste konijnen leven veel korter. Ze heeft vast een heel mooi leven gehad samen met Snoopy. Rust zacht Witje en huppel maar fijn op de regenboogbrug. Veel sterkte met het verlies Ank!

  4. Dat doet zeker zeer een konijn te verliezen, zeker als je hem zo lang gehad hebt, je went en hecht eraan.
    Sommige mensen weten niet dat konijnen zo leuk zijn, soms net hondjes als je ze de ruimte heeft en ze los kan laten lopen.
    Heb er drie gehad en was zo leuk en een ontzettend gemis.
    Hoop dat Snoopy er aan kan wennen, heb je goed gedaan om hem mee terug te nemen, wel een eng idee misschien,maar denk dat het wel goed is.
    En zal zeker ontroerend zijn geweest ze zo samen te zien.
    Leuke foto’s heb je, blijf daar van genieten.
    Sterkte !!!

  5. O, zo moeilijk om afscheid te nemen van een dierbaar huisdier…sterkte Ank!

  6. Moeilijk om afscheid te nemen van een huisdier.
    Je hebt er goed aan gedaan, maar dat verzacht de
    pijn niet. Ik vind het ook zo sneu voor Snoopy.

  7. Wat een knuffel. Sterkte Ank!

  8. Er is niets moeilijker dan afscheid nemen van een geliefd huisdier Ank…
    ik wens je heel veel sterkte met die verlies…
    Lieve knufff groetjes van Anna

  9. Hallo Ank
    Het is zeer moeilijk om afscheid van een dier die je lang bij je hebt gehad.
    Het is niet makelijk, maar soms kan het niet anders.
    Ik wens je zeer veel sterkte, ook voor snoopy.
    Groetjes
    Fred

  10. Dat is een triest verhaal, Ank maar wat goed dat je haar bij haar vriendje hebt gelegd.Aandoenlijk,de trouw van dieren aan elkaar. Ooit heb ik ook een poes en een hond moeten laten inslapen, vond het heel moeilijk en ingrijpend, ook voor mijn kinderen.

  11. Ank, je laat me bijna grienen, wat een triest verhaal.
    Ik vindt het geweldig dat jullie Snoopy de gelegenheid hebben gegeven om afscheid te nemen.
    Maar wat zal Snoopy, Witje nu missen die voelt zich nu wel alleen.
    Sterkte meid, dit zijn altijd moeilijke beslissingen die je moet nemen.
    Gelukkig heb je nog de mooie kiekjes en de herindelingen die je diep in je hart bewaart.
    Dikke knuffel, Anneke.

  12. Ah Ank wat erg. Dat zijn echt nare dingen om te doen. Heel veel sterkte.

  13. Och, Ank toch, met name je stukje over het wassen en je gevel daarbij…ja…daar kan ik helemaal in komen. Naar joh… maar heel goed gedaan.

  14. Ik leef met je mee Ank
    Als dierenliefhebber heb ik het er ook altijd moeilijk mee.
    Ons vorig konijn was kerngezond en plots terwijl ik op de pc bezig was
    kreeg het rare kuren, ik nam hem op en hij stierf in mijn armen.
    dit is een mooie herinnering.
    Hou je taai !
    Gr.
    P-TER

  15. Lieve Ank
    Ja, natuurlijk weet ik precies hoe dit voelt. Maar wát een foto’s, representatief voor het goede leven dat ze had…met partner en in een liefdevol thuis. Heel veel sterkte…elk dier is zo uniek. Je zult haar missen.
    Wilma

  16. Ahh wat zielig dat je Witje moest laten inslapen.
    Moeilijk zijn dat soort beslissingen hè?
    Ik moet gelijk weer aan Lady denken vorig jaar.
    Heel veel sterkte hoor.
    Wat mooi dat je Snoopy nog afscheid hebt laten nemen.
    Daar zouden niet veel mensen aan denken volgens mij om dat te doen.

  17. Aaahh wat sneu om je huisdier in te moeten laten slapen Ank..

    Sterkte ermee

  18. och Ank ik heb een paar logjes gemist! Wat erg zeg.
    Ik kan me voorstellen dat je aan zo’n beestje gehecht bent,
    heel veel sterkte ermee!

Geef een reactie

