Dierentuin Emmen, Vlindertuin 1   18 comments

De Cethosia Hypsea heeft aan beide kanten prachtig gekleurde vleugels. De enorme rupsen (ongeveer 6 cm)zijn van de Atlasvlinder die dit keer aan de muur hing.

The Malay Lacewing (Cethosia Hypsea) has beautiful coloured wings on both sides. The enormous caterpillars (about 6 cm) are from the Atlas Moth that was hanging on the wall this time.

Log22-6-09-1.jpg picture by Ankpot

Log22-6-09-2.jpg picture by Ankpot

Log22-6-09-3.jpg picture by Ankpot

Log22-6-09-4.jpg picture by Ankpot

Log22-6-09-5.jpg picture by Ankpot

Log22-6-09-6.jpg picture by Ankpot

18 responses to “Dierentuin Emmen, Vlindertuin 1

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtige serie Ank. De rups had ik nog nooit gezien, wat een kanjer zeg!
    Gr Jan W

  2. Hier had ik heel wat bij te lezen
    en vooral te kijken.
    Van de dierentuin naar de ballonnen.
    Nu zit ik in de vlindertuien en
    je hebt er prachtige foto’s gemaakt.
    Wat een bijzondere rups heb je ontdekt.

  3. Je hebt mooie foto’s kunnen maken van deze schitterende vlinder!
    De collage vind ik ook heel mooi
    En je foto’s van de ballonnen waren ook weer een prachtige serie,
    ik heb dit niet geweten anders was ik nog wel die kant op gegaan .
    Ik wil altijd nog eens mooie foto’s van een ballonvaart maken, maar wie weet komt het er nog wel eens van.

  4. Prachtig he zo’n vlindertuin. Daar kijk ik nou echt mijn ogen uit.

  5. wat is die vlindertuin toch mooi he, en mooie plaatjes ook weer, heel apart die rups!

  6. Hallo Ank
    Nou dat ziet er weer zeer goed uit.
    Groetjes
    Fred

  7. Ik sta altijd weer versteld van de tekening van de atlasmot, die is prachtig … net slangenkoppen! Dat
    paarse bloemetje bloeit hier ook overal, maar heb er nog nooit een vlinder op zien zitten en zeker niet
    zo’n mooie als jij hier hebt vastgelegd (ze fladderen hier alleen maar, geen zitvlees)!

  8. Prachtig al die foto’s.
    Het is niet makkelijk om een vlinder op de foto te krijgen.
    Fijne dag.

    Groetjes van Marjan

  9. Wat een kunstwerkjes zitten erbij
    Top om te zien
    En je ballonnen waren ook al zo mooi :))
    Dag

  10. prachtserie Ank van de vlinders en
    rupsen , wat een geweldige tekening
    en kleurtjes ..
    wat me opvalt , dat soms jouw achtergrond
    zo erg korrelig is , jammer ..
    met name van de rups …

  11. Ik kom altijd tijd te kort in die vlindertuin, maar ja…in Emmen is ook zo verschrikkelijk veel te zien. Jij hebt er een mooie serie van gemaakt, Ank. En zo’n balonnen-evenement, wat een groots, imposant gebeuren is dat he ?

  12. Je hebt ze er scherp op staan Ank.
    Die rups lijkt wel een buitenaards wezen, hè? En wat was hij groot!!!!
    Moet natuurlijk ook wel…de vlinder is ook gigantisch.
    De collage heb je ook heel leuk in elkaar gezet.
    OT Ik was vergeten je te bedanken voor de foto’s…ook superscherp!!
    Ik ben me er nu pijnlijk bewust van, dat ik nodig moet harsen :(( *lol*
    Groetjesss…Ria.

  13. Wat een prachtige vlinder die Cethosia Hypsea zeg!
    Je hebt hem ook haarzuiver vastgelegd, mooi!
    groetjes,
    Elmar

  14. Ooooooh, wat móói, ik heb er geen woorden voor, ik ben sprakeloos (komt niet vaak voor!)
    Groetjes!

  15. Mooie collage en wat een joekle van een rups.
    Ik zie liever de vlinder zelf dan de rups, vind ze van dichtbij altidj een beetje onsmakeijk.
    Nu hoef ik ze niet te eten, maar toch.
    De laatste foto is idd wat korrelig wat lenie ook al schreef, viel me ook op. Heb het ook regelmatig.
    gezellige avond en groetjes, mooi weer nu.

  16. Wat een ongelooflijk mooie vlinders. Die wil ik ook wel in mijn tuintje vinden!

  17. Als je vlinders uitvergroot ziet, zijn ze altijd een beetje harig. Sinds ik dat weet vind ik ze ook altijd een beetje eng. Fijne dag Ank, het wordt warmmm.

  18. Prachtige foto’s Ank van de rupsen en vlinders.

    groeten Janny

Geef een reactie

