Zwolle, binnenstad in de sneeuw, deel 1   23 comments

We hebben een prachtige historische binnenstad maar in de sneeuw lijkt het nog mooier. Wordt vervolgd…

We do have a beautiful historic innercity but in the snow it even looks better. To be continued…

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Posted januari 5, 2010 by Ank Pot in Mooi Zwolle, Nederlandse steden, Sneeuw en ijs

23 responses to “Zwolle, binnenstad in de sneeuw, deel 1

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooie sfeerplaatjes Ank.
    Ik zou de foto’s best iets groter willen zien.

  2. Ja he, die sneeuw maakt net even dat sfeertje die je anders niet hebt, het voegt iets toe aan je plaatje vind ik.
    Zelf ben ik de stad hier nog niet in geweest, het is me gewoon te glibberig op de stoepen en paden, maar misschien ga ik het nog wel doen, nu ik jou mooie serie heb gezien.

    Groetjes van Marrie

  3. Oef, zo ziet onze stad er wel heel erg mooi uit Ank!
    De vogels in de sneeuw heb je die zondag genomen?
    Groetjes

  4. Wat een sfeertje hè? Het lijken net Anton Pieckplaatjes en zou een mooie achtergrond zijn voor een soort Dickensfestijn ;))
    Schitterende serie Ank, waarvan ik foto 5 met de schepen aan de kade een heerlijke foto vind.
    OT De lucht zit hier potdicht, maar volgens de buienradar trekt de storing net boven ons langs en krijgen jullie er nog een staartje van mee….
    Groetjesss..Ria.

  5. daar is geen woord te veel gezegd Ank, wat een romantiek he ?

  6. Wat mooi is Zwolle met d`r witte winterjas aan
    Sfeerplaatjes op en top !
    Die kleurcontrasten maken het zo mooi…
    Geweldige serie

  7. mooie nostalgische plaatjes zijn het zo!

  8. @ Nee, dat jeu-de-boulen kan ik wel vergeten deze week!
    Ik heb beloofd, dat ik de kelder maar weer eens induik :((
    Bij jou groeit die witte deken dus nog steeds…geweldig!!!

  9. De stad wordt nog mooier met de witte deken.
    Mooie sfeer laat je zien,
    compleet met oliebollenkraam.

  10. Eigenlijk heb ik helemaal niets met steden,
    maar zoals jij een stad laat zien is toch wel prachtig.
    Gr Jan W

  11. Wat heb je Zwolle toch schitterend weer gegeven! prachtige sneeuwfoto’s en ze komen me allemaal bekend voor. Ik kom sinds drie jaar regematig in Zwolle en ik vind het een heerlijke stad. ook de parken.
    We hebben ook oud en nieuw gevierd in Zwolle.

  12. Mooi, die foto’s van Zwolle Ank.
    Een beetje laat misschien, maar nog de beste wensen voor het nieuwe jaar, en dat je nog heel veel mooie foto’s mag plaatsen op je weblog.

    groeten Janny

  13. Zwolle is inderdaad mooi, jammer dat het zo ver van mijn deur is.

  14. Alles ziet er meteen heel anders uit dan je foto’s zonder sneeuw en je hebt nu echt de tijd om je foto’s te nemen nu de sneeuw zolang aanhoudt.Ik ben helemaal weg van de mooie torens.
    Groetjes Olga

  15. mooi he alles onder een witte deken!

  16. Prachtige serie.
    De sneeuw maakt het nog extra romantischer. 🙂
    Het was een mooie wandeling zo door je foto’s Ank!

    Fijne avond nog
    Groetjes Sien

  17. Ik ken Zwolle ook met sneeuw, heb er nooit foto’s gemaakt toen, maar weet dat het er mooi is.
    Er ligt niet zoveel als hier.
    Ik heb ’s morgens moeite om te voet door de laag heen te lopen op plekken waar hij niet opgeruimt is…loopt moeilijk in 20 cm sneeuw.
    Maar ik vind het wel mooi en niet koud..kan er goed tegen.
    De oliebollenkraam staat er ook nog, lekker heb ze niet op dit jaar 😉
    Groetjes.

  18. Ik vind Zwolle toch al een mooie stad maar zo met die sneeuw is het helemaal super, geweldige wintersfeeer!

  19. Afgelopen zaterdag sprak ik mijn broer, die ook in Zwolle woont, en hij vertelde dat daar nog geen sneeuw was gevallen.
    Maar toen ik je foto’s zag begreep ik dat dit nu niet meer het geval is.
    Je bent aardig aan het rondstruinen geweest in de binnenstad!

  20. Wist eigenlijk niet dat Zwolle zulke mooie gebouwen had, maar dat heeft eigenlijk elke stad wel, maar je moet het wel weten te vinden. Je hebt vooral die torens mooi weergegeven. In de vakantie zal ik niet zo gauw naar een stad in de buurt gaan. Moet ik dus toch weer eens doen!
    Groetjes

  21. Ank wat is het weer een mooie serie.
    Als ik weer eens in de buurt kom zal ik mijn ogen goed open houden want dit wil ik in het echt zien maar wel met een zonnetje en zonder sneeuw en niet zoals mijn laatste bezoek aan Zwolle regen.

    Frans

  22. Mooi hoor!
    Volgens mij was ik nog nooit
    met sneeuw in Zwolle???
    Zolang de sneeuw wit is lijkt
    de wereld een sprookje maar als
    het bruine “drap” wordt…… : -))

    Welterusten,
    beuzeblaadje

  23. En dan te bedenken dat ik mijn zeer jonge jeugd daar speelde: heel weinig auto’s wel paard-en-wagens en handkarren. alle mannen met een hoed op, alle vrouwen uiteraard ook, ik met een mooie strik in m’n haar. Hoepelen, tiepelen, overlopertje, etc. We hadden geen oog voor de mooie huizen, die stonden er gewoon; maar we hadden er een heerlijke jeugd!

Geef een reactie

