Elf Fantasy Fair 2011, Haarzuilens, deel 1   9 comments

Afgelopen zaterdag ben ik door nicht J. mee uitgenomen naar Haarzuilens waar een Elf Fantasy Fair werd gehouden rond kasteel de Haar. Het stond al jaren op mijn verlanglijstje om hier eens naar toe te gaan. Ik heb mijn ogen uitgekeken en me verbaasd over de diverse uitdossingen die varieerden van uiterst verfijnd en romantisch tot gruwelijk en angstaanjagend. Het was erg druk met 13.000 bezoekers maar het terrein was heel erg groot, 1 rondje lopen duurde meer dan een uur. Vandaag een eerste serie foto’s, waaronder die van het kasteel.

Last saturday my niece J. took me to the Elf Fantasy Fair around castle de Haar in Haarzuilens. I wanted to go there for quite some time and I was stunned by the things I saw there. People were dressed up from beautiful romantic costumes to dark and frightening ones. With 13.000 visitors it was very crowded but the festival was very large. The first series of pictures today.

Log18-4-11-1.jpg

Log18-4-11-1.jpg

Log18-4-11-1.jpg

Log18-4-11-1.jpg

Log18-4-11-1.jpg

Log18-4-11-1.jpg

Log18-4-11-1.jpg

Log18-4-11-1.jpg

Log18-4-11-1.jpg

Log18-4-11-1.jpg

Log18-4-11-1.jpg

Log18-4-11-1.jpg

Log18-4-11-1.jpg

Log18-4-11-1.jpg

Log18-4-11-1.jpg

Posted april 18, 2011 by Ank Pot in Evenementen, Fantasy Fair, Kastelen, Mensen

9 responses to “Elf Fantasy Fair 2011, Haarzuilens, deel 1

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dit is een prachtig begin van een bijzondere serie Ank, ik voel ‘t!!
    ’t Lijkt me ook fantastisch om daar ‘gewoon’ rond te lopen.
    Gr Jan W

  2. Ooh, wat een akelige figuren zitten er tussen, Ank!
    Ik kan me voorstellen, dat jullie je ogen uitgekeken hebben.
    Dat echtpaar zou zo door kunnen gaan naar het Dickensfestijn ☺
    Wat kunnen sommige mensen zicht toch toetakelen, hè? Die ritssluiting…buhh!!
    Zo ook dat groepje gisteren op het station, waaronder die vrouw met sik!
    Ik ga voor het begin…de foto’s van het kasteel, die spreken me het meest aan ☺
    Vandaag een rustige dag??? Je zou er overspannen van raken, hè?
    Groetjessss…Ria.

  3. Ik krijg zo’n vermoeden dat wij dat waren … station Deventer ????
    Ik zette daar even wat mensen af. Heel normale mensen n het gewone leven, maar prachtig om je 1x per jaar als krijger, of anderszins te verkleden.. 2 jongens van het vwo ( 17 en 15). mijn dochter (vwo , 15 jaar) en de oma van een van de jongens ( chinese krijger met sik) van 72. Die het leuk vond om eens met haar kleinzoon mee te gaan.

  4. Leuk lijkt me dat, de locatie is mooi en wel spannend wat je allemaal tegenkomt daar.
    Ben nooit bij kasteel de Haar geweest, ken het alleen van foto’s
    Er zitten wel enge figuren bij, je hebt je wer kunnen uitleven in het maken van portretten, is je goed gelukt.
    Groetjes en gezellige dinsdag.

  5. Ben laatst in het kasteel geweest, prachtig ook!
    Dat fantasy gebeuren trekt inderdaad veel mensen.

  6. Ik kwam hier voor je Haarlem-serie maar
    dit is ook superrrrr Ank!
    Jeetje Kasteel de Haar dat lijkt écht op het kasteel
    van Floris! Wat een schitterend kasteel! En dan die mensen!!!!
    Meine Liebe ik weet niet wat ik zie!!
    Die mevrouw met ritssluitinggezicht brrrr wat een engert 🙂
    Maar wat schitterend geschminkt allemaal!

    Hier wil ik nog wel meer van zien.
    Groetjessss,
    beuzeblaadje

  7. Hoewel het kasteel niet eens zo oud is ziet het er weer mooi opgeknapt uit. Want het dreigde jaren geleden te verzakken geloof ik, maar toen waren er nog centjes om het op te knappen. Ik heb hier ooit in mijn jeugdige jaren met mijn eerste cameraatje wat lopen knippen toen ik in de buurt op vakantie was!
    Maar jouw foto’s zijn heel andere koek: fraaie van het kasteel en dan van al die mensen die daar rondlopen. Er zitten wel bijzondere figuren tussen, maar wel mooi en bijzonder. Benieuwd naar het vervolg!
    Groetjes

  8. Oh wow, nou is mijn dochter heeeeeel jaloers! Die vindt dit helemaal het einde! Mooi om rond te lopen en al die creativiteit te bewonderen….

  9. Grote diversiteit aan kostuums. Die vrouw met die rits in haar gezicht, knap bedacht.

Geef een reactie

