Excursie door de wijk   10 comments

Vorige week woensdag heb ik een bomenexcursie door de wijk gemaakt o.l.v. iemand van het groenbeheer van de gemeente Zwolle. Zeer interessant maar helaas is aan mij veel info voorbij gegaan omdat ik een fotoverslag moest maken en je dan toch af en toe wat afstand moet nemen. Zo weet ik bijvoorbeeld dat op de laatste foto eikenblad staat van een niet zo algemene eiksoort, maar welke….???? En natuurlijk kom je onderweg meer tegen dan alleen maar bomen.

Last wednesday I made a tree-excursion through my neighbourhood. Very ineresting but due to me photographing I missed out on a lot of explanation as I had to take my distance every now and then. For example I know that on the last picture is Oakleaf but from wich rare Oak I don’t know! And ofcourse there is a lot more to be seen than just trees.

Log31-5-11-1.jpg

Log31-5-11-1.jpg

Log31-5-11-1.jpg

Log31-5-11-1.jpg

Log31-5-11-1.jpg

Log31-5-11-1.jpg

Log31-5-11-1.jpg

Log31-5-11-1.jpg

Log31-5-11-1.jpg

Log31-5-11-1.jpg

Log31-5-11-1.jpg

Posted mei 31, 2011 by Ank Pot in Aa-landen

10 responses to “Excursie door de wijk

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ja…jouw oog viel natuurlijk niet alleen op de bomen!!
    Wat zielig, die vlaamse gaai..het lijkt wel alsof er een nagel uitgerukt is…brrrrr..:(
    De “windveer” in de lucht had goed bij je serie “vederlicht” gepast…
    Die laatste eik is inderdaad bijzonder…mooie getande bladeren.
    OT Heel ander weer dan gisteren, hxe8?
    Er is al heel wat water naar beneden gekomen en het regent nog steeds.
    Volgend de radar wordt het hier vanmiddag droog…kan ik toch nog boulen ?
    Vanavond heb ik een wedstrijd in Rijssen.
    Fijne dag.
    @ Is niet altijd eenvoudig al die namen bij de foto’s te zoeken…kost veel tijd, maar ik vind het wxe9l leuk….
    Groetjesssss…Ria.

  2. Mooie serie, je hebt de Zuileik (nooit van gehoord!!) mooi in beeld gekregen!
    Hiervoor moest je inderdaad goed afstand nemen.
    De laatste foto zou van een Hongaarse eik kunnen zijn.
    Gr Jan W

  3. leuk zo’n wandeling door de wijk, kijk je ook eens met andere ogen en je steekt er weer wat van op.
    hier hebben ze ook geregeld natuurwandelingen altijd leuk om bij te zijn, helaas moet ik voorlopig
    nog even verstek laten gaan, maar desalnietemin geniet ik gewoon van de wandelingen van andere webbies,
    is ook minder vermoeiend 😉

    groetjes fijne avond

  4. Mooie foto’s Ank. Vind vooral de foto van de Acacia erg mooi.
    Wat voor eik het is zou ik ook niet weten, wel bijzonder blad.
    Groetjes en fijne avond!
    Lia

  5. Prachtige serie en bijzonder mooie boom/stam, van een heel mooi standpunt genomen. De bijzondere wolk in veervorm-prachtig !
    En de bloemetjes en blaadjes staan er ook weer erg mooi op.
    Je hebt je ogen weer goed de kost gegeven.

    groetjes, Truus

  6. Mooie reeks, wel triest zo vroeg in het voorjaar voor de gaai 😦

  7. Je hoeft niet altijd ver van huis om mooie dingen te zien hxe8. Mooie serie over natuur in Zwolle. Die laatste eik en het getande blad zijn prachtig.

  8. Een hele mooie serie Ank. Vooral de eerste foto en die met de windveer.
    Mooi groen Zwolle.

    Onze poezen hebben weer het seizoen van hun leven.
    Van de week zat er opeens een grote muis in de keuken op z’n achterpootjes naar de kater te gebaren.
    Voor ik in actie kon komen was Joris er vandoor met de muis.

    Maar gisteren heb ik een ongeschonden jonge merel voor de dood weg gehaald.
    Zij deed in m’n handen haar oogjes dicht. Oeps, dacht ik………, maar na de grootste schrik vloog ze in de struiken.
    Pa en ma merel hevig van streek.
    Dan zijn die lieve poezen gewoon weer roofdieren.

  9. Wat een bijzondere boom die eerste met de fraaie bast. Zielig de Vlaamse Gaai. Zijn zo mooi, maar zo wil je ze niet zien, maar ja in deze tijd vooral met jonge dieren sneuvelen er geregeld vogels, e.d. Of een konijntje, wat ik afgelopen week midden op het fietspad tegenkwam. Moest meteen aan jou denken, maar aan dit beestje viel niets meer te redden. Ik kan daar geen foto van maken… De eikenboom is een bijzondere, die ik niet ken. Mooi getand blad. En natuurlijk fraai de windveer!!
    Groetjes

  10. afwisselende serie mooie heldere foto’s
    die gaai probeer ook el heel lang goed voor de lens te krijgen, maar dan liever een levende 🙂

Geef een reactie

