Kolibrievlinder   15 comments

Afgelopen zaterdag ben ik met Ria naar Sneek geweest en voordat ik de foto’s van de stad laat zien eerst een serie van een Kolibrievlinder die we daar tegenkwamen. Hoewel ze vrij algemeen voor schijnen te komen had ik er nog nooit eentje gezien.

Last saturday I was with Ria in Sneek but before I show the pictures of the city, first a series of pictures of the Hummingbird Hawk-Moth that we saw there. Although rather common I never saw one before.

Log15-6-11-1.jpg

 

Log15-6-11-1.jpg

 

Log15-6-11-1.jpg

 

Log15-6-11-1.jpg

 

Log15-6-11-1.jpg

 

Log15-6-11-1.jpg

 

15 responses to “Kolibrievlinder

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dat was weer een extra cadeautje, hè Ank!
    Ik heb hem hier in Nederland ook nooit eerder gezien.
    Ik zag gisteren nog weer hele bossen witte valeriaan, maar géén Kolibrievlinder 😦
    Je hebt hem mooi duidelijk in beeld gekregen, zelfs de vleugeltjes…geweldig!!
    Die van mij zijn een stuk minder.
    OT Wéér gewonnen gisteravond…☺
    Fijne zonnige dag.
    Groetjessss..Ria.

  2. Wat mooi…
    En zo te zien is het een aardig groot exemplaar.
    Leuk die eetslurf in werking !

  3. Zo algemeen komen ze hier niet voor hoor. Hangt van jaar tot jaar af. in feite komen ze vooral voor in Zuid-Europa.
    Maar dus de laatste jaren meer en meer in de lage landen. Zeker in het warmere België 🙂
    Gisten eentje gezien in onze tuin, maar voor ik goed en wel klaar stond met mijn camera was ie alweer vertrokken 😦
    Goed gelukt jouw reeks want ze zijn zeer…bewegelijk!

  4. Geweldig dat je zo’n aparte vlinder gespot en goed gefotografeerd hebt!
    Een bijzonder beestje en ik heb die nog nooit in het echt gezien.
    Fraaie foto’s!
    Groetjes

  5. @ De roodborstjes in zomer en winter zijn vaak niet dezelfde, googel maar even op roodborstje bij Wikepedia.
    Groetjes

  6. mooi zeg, ik heb m nog nooit gezien. Erg mooi vastgelegd met die beweging in de vleugels

  7. Mooie serie Ank. Heb ‘m één keer gezien en voor de rest alleen op foto’s….niet van mij helaas.
    Gr Jan W

  8. Bijzonder, nog nooit gezien, prachtige serie Ank.

  9. Ik heb hem ook nooit in het echt gezien, wat een mazzel had je weer en mooi op de foto kunnen zetten.
    Groetjes

  10. geweldig Ank! Goed gelukt hoor!
    Ik heb hem ook nog nooit in Nederland gezien. Op vakantie wel, maar zo vluchtig dat ik er geen foto’s van heb kunnen maken.

    groetjes, Lia

  11. Zeer mooie foto’s! Goed vastgelegd.

  12. Ank wat een plaatjes zijn het mooi van kleur en scherpte top!

    Gr. Frans

  13. Prachtig gelukt!
    Ik heb ze wel eens gezien, maar kon toen geen geduld opbrengen voor deze drukke fladderaars.

  14. Schitterend!

  15. Knap werk Ank ! Ik weet hoe moeilijk het is insecten te fotograferen en dit heb je prima gedaan, mooie foto’s.

Geef een reactie

