Paddenstoelen in de Amsterdamse Waterleiding Duinen   8 comments

Naast de Damherten waren er ook veel paddenstoelen te bewonderen, sommige bekend maar ook wat minder bekende soorten.  Dit is de laatste serie van ons bezoek van vorige week woensdag.  Dat we er nog eens naar toe gaan lijkt zeker, het is daar zo mooi en ik moet natuurlijk nog steeds een vos ‘scoren’ want dat is me nog niet gelukt!  Ik eindig met een paar foto’s van de zonsondergang, eigenlijk moet je voordien het gebied uit zijn maar dat is ons niet gelukt ;0)

8 responses to “Paddenstoelen in de Amsterdamse Waterleiding Duinen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dat je alles niet op één dag scoort is toch alleen maar leuk, kan je weer eens terug.
    Heel mooie serie! Die trilzwam in kanarieoutfit is top! Wat zit ie mooi!!
    Gr Jan W

  2. Ja, de Judasoor was voor mij zo’n onbekende…heb ik hier voor het eerst gezien 🙂
    De laatste…de zonsondergang in combinatie met het water is prachtig!!!
    Die vossen….dat moet ons toch ook nog een keer lukken, vind je niet?
    Fijne dag en groetjessss…Ria.

  3. @ Moet natuurlijk HET Judasoor zijn 😦

  4. Prachtige paddenstoelen en zwammen. Mooi de boomstam die helemaal bedekt is met de bruinen zwammen/paddenstoelen.
    Foto 1 en 6 vind ik ook erg mooi. Natuurlijk ook de ondergaande zon en vooral de laatste: lekker rood!
    Groetjes en ik stap af en ga een boterham eten.
    OT Het is een stuk plezieriger om op je nieuwe weblog te reageren!

  5. Hee wat goed dat je verhuisd bent, dat weblog.nl daar werd je toch helemaal niet goed van.
    Prachtige herfstserie, wat veel soorten paddestoelen heb je al gefotografeerd.
    Ik wil er nog steeds een keer op uit gaan maar wacht nog op een dag dat het iets minder grijs is.

  6. Interessante reeks over de waterleidingsduinen! De foto’s van de damherten zijn helemaal top!
    Van vossen gesproken…
    Ik ben een aantal jaar geleden ook eens naar de waterleidingsduinen gereden. (Vanuit Vlaanderen een heel eindje) Ik had enkele lapjes vlees bij me want ik had destijds gehoord dat ze dan binnen de kortste tijd naar je toe kwamen. En dus heel de controverse daar rond met voor -en tegenstanders je kent het wel…
    ’t was dus met een dubbel gevoel dat ik daar liep met lokvoer…
    Nu ja, voor niets dus. Ik heb daar de hele voormiddag rond gelopen zonder ook maar één vos te zien. Erger… ook geen enkel damhert. Waarschijnlijk liep ik op de verkeerde plaatsen en op het verkeerde moment
    Had wel geen spijt van mijn uitstapje want de omgeving is heel mooi!
    In ieder geval nog te herdoen dus 😉
    In de namiddag ben ik nog naar Leiden getrokken. Prachtige stad!

  7. De paddestoelen zijn hier al weer op hun retour, maar dat maakt ze niet minder mooi
    heel mooi vast gelegd, en een prachtige afsluiting van deze serie met die zonsondergang

  8. Hallo Ank,
    Kom ook eens kijkje nemen op je nieuwe site. Vertrouwde kleuren en layout. Ook de kwaliteit van je foto’s is nog steeds als van ouds.
    Prachtig deze paddestoelen, mooi gebruik van het licht gemaakt.
    Doe zelf momenteel eigenlijk alleen nog maar portret, er blijft geen tijd over voor gewone foto’s, jammer genoeg.
    Maar dat komt nog wel weer.

    groetjes, Truus

Geef een reactie

