‘De Passage’ in Roosendaal, deel 1   9 comments

Afgelopen maandag ben ik samen met Ria en Gitty naar Roosendaal afgereisd om het winkelcentrum ‘De Passage’ te bezoeken. Het is een heel bijzonder winkelcentrum en we gingen dan ook niet om te winkelen maar om te fotograferen. Je kijkt er je ogen uit naar de ‘kunst en kitsch’ die er overal is in de vorm van glas in lood, geslepen glas, sprekende beelden, bewegende poppen, plafondschilderingen, noem maar op. Ik heb geprobeerd e.e.a. in beeld te brengen. Wanneer poppen bewogen heb ik er meerdere foto’s van gemaakt zodat je de beweging kunt zien, datzelfde geldt voor lichteffecten achter de glas in lood ramen. (wordt vervolgd)

Posted januari 17, 2013 by Ank Pot in Diversen, Nederlandse steden

Tagged with , , ,

9 responses to “‘De Passage’ in Roosendaal, deel 1

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het is net of je in de tijd terug stapt Ank.
    Prachtig en wil het nog eens met ogen bekijken.
    Jullie staan ook vol verwondering te kijken in deze snoep-pasage.

    :-)))

  2. Dat is een bijzonder winkelcentrum. Daar heb je je ogen uitgekeken.

  3. Je hebt het mooi in beeld gebracht het is echt tussen kunst en kitsch.
    Het is leuk gedaan, maar weet omdat ik er geboren ben dat er veel kritiek was op deze dure verbouwing, om op deze manier meer winkelend publiek te krijgen. De concurrentie tussen B op Zoom en Breda is groot. Of het gelukt is geen idee. Op zich is het orgineel en heel anders. maar inderdaad kitsch. Hoewel er leuke en mooie details in zitten.Gezellig om ” de drie gezusters” weer te zien.Groetjes

  4. Jeetje wat een tierlantijnen allemaal hè? Ik weet eigenlijk niet of ik het mooi moet vinden of niet 😉

  5. Het is toch wel een heel apart winkelcentrum en dat zal veel geld gekost hebben! Maar zou dat nou echt meer publiek trekken?
    Ik woon niet zo erg ver van Roosendaal, maar heb niet het gevoel dat ik daar onmiddelijk mijn boodschappen moet gaan doen.
    Maar om te fotograferen lijkt het me wel weer heel bijzonder. En lekker binnen met het koude weer afgelopen maandag, dus slim bekeken.
    Leuk jullie drie op een rij !
    Groetjes

  6. Kan me voorstellen dat je hier je ogen hebt uitgekeken Ank, zoveel details op een plek is een feest voor je, neem ik aan.
    Prachtige kleurige serie. Ben benieuwd naar het vervolg!
    Gr Jan W

  7. Vanaf hier nogmaals gefeliciteerd met je spotlight op am.3

    Maar deze passage ziet er geweldig mooi uit.
    Volgens mij heb je ogen te kort en alles art-deco….prachtig
    Die glazen deuren zijn helemaal top om te zien.
    En jullie 3tjes gespiegeld ook :-), heb je een andere bril ?

  8. Dankjewel voor je felicitatie! Ik heb inderdaad een andere bril, knap dat je dat kunt zien!

    Mijn weblog: https://anksfotopassie.wordpress.com/

  9. Mooi, zoals je de lichteffecten in beeld gebracht hebt en ook de bewegende beelden.
    Die marjolein heeft toch ook oog voor detail, hè?

Geef een reactie

