Roodborst in de sneeuw   11 comments

Uitgebreid liet hij/zij zich door mij fotograferen, weliswaar achter het raam van de keukendeur maar daar kwam hij/zij af en toe heel dichtbij. Helaas was mijn raam niet al te schoon want de meeuwen hadden zich ontlast (heb ik dat niet netjes gezegd? *lol*) Ik heb ook nog een tip om het drinkwater vorstvrij te houden: zet wat bakstenen tegen elkaar aan in een vierkant of driehoek en zet binnenin een brandende stompkaars of groot waxinelicht. Daar bovenop een stenen schaal met water en middenin stenen tegen het badderen. Werkt perfect!

Posted januari 24, 2013 by Ank Pot in Vogels

Tagged with ,

11 responses to “Roodborst in de sneeuw

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hallo Ank.
    Wat een mooie serie, leuk zeg.
    Gr Tiny

  2. Heel mooi Ank, de eerste is helemaal te gek, alsof hij toestemming vraagt in je tuin te mogen!
    Gr Jan W

  3. Leuk he zo’n tuinvriendje.
    Sinds een tijdje zie ik hier ook dagelijks een roodborstje. Ik heb al verschillende keren geprobeerd het op de foto te zetten maar het is helaas ontzettend schuw.

  4. Leuke serie van je tuinvriendje. Ik ben gék op roodborstjes, dus maakte je me weer blij met deze foto’s.

  5. Je hebt inderdaad een fan er bij. Mooie foto’s. wat betreft de tip…geweldig..ik had hem nog niet eerder gelezen, ga morgen meteen aan de slag.
    De steen in het midden vind ik niet zo’n goed idee…merels badderen altijd …ook in de winter, de andere vogels drinken toch wel. Nu is het een heel gedoe elke dag om het water te verversen.

  6. Geweldige foto’s, Ank! Je hebt het drinken goed vastgelegd.
    Ik had deze tip ook gelezen bij Vogeldagboek, maar heb helaas nog geen tijd gehad het in de praktijk te brengen.
    De vogels moeten nog maar even doorvliegen naar Zwolle *lol*
    OT Door de drukte vergat ik foto’s te maken van de metamorfose, maar op jouw aanraden heb ik gisteren toch maar weer wat foto’s geschoten 🙂
    Fijne avond en groetjessss…Ria.

  7. Hallo Ank, wat een mooie foto’s. De kleur steekt nu mooi af tegen het wit van de sneeuw. Grappig dat ie zo makkelijk op de foto liet zetten.
    Groetjes Olga

  8. Hallo Ank, ik heb iets veranderd. Hopelijk is mijn blog nu wel aan te klikken.

  9. Deze topserie van je roodborst gemist.
    Wat een idee….van je verwarmde schaaal 🙂

  10. prachtige scherpe foto’s van dit prachtige vogeltje Ank

  11. Schitterende serie van het roodborstje! Vogels pikken ook sneeuw als “drinken” en ik begreep van deskundigen dat je dan niet voor water hoeft te zorgen.
    Ik zag het vogels ook geregeld doen in de sneeuw. Maar nu kunnen ze weer volop drinken met de dooi.
    Groetjes

Geef een reactie

