Macro   4 comments

Ik mis toch wel heel erg het maken van macro’s dus ben ik aan het proberen geslagen met mijn raynox voorzetlensje op de telelens geklemd. Heel lastig om dan scherpe foto’s te maken, dit zijn de eerste probeersels: de harten van een Petunia en een Kaaps viooltje.

Posted februari 25, 2013 by Ank Pot in Bloemen

Tagged with , , ,

4 responses to “Macro

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik vind het knappe foto’s Ank. Ik weet niet hoe je dit lensje vastzet,
    maar een goed alternatief voor een macrolens zijn tussenringen.
    Dat wist je waarschijnlijk al….. Gr Jan W

    @Ank zegt: Jan, dit is het lensje wat ik op de compactcamera altijd gebruikte, je klemt het op de bestaande lens. Het scherptegebied is heel miniem en dat maakt het heel moeilijk want een ieniemienie beweging maakt de foto al onscherp.

  2. Niks mis toch mee, super zijn de macro`s zelfs

  3. Vind ze toch wel mooi, al is het inderdaad moeilijker met zo’n lensje, wij hebben er hier ook een.
    Vind de tweede foto wel mooi.
    Groetjes

  4. Ik vind ze toch wel geslaagd hoor Ank ! En een macrolens zet je best ook op statief want ook bij zo’n lens heb je onscherpte bij de minste beweging.

Geef een reactie

