Lenteduik   7 comments

Gisteren heb ik even kunnen genieten van de bloemetjes en de bijtjes. De bijen genoten ook volgens mij want ze doken telkens vol overgave in de licht geopende kelken van de Krokussen. Soms zelfs met z’n tweeën tegelijk! Om vervolgens helemaal geel van het stuifmeel weer tevoorschijn te komen. Niet alle foto’s zijn gestoken scherp want het was lastig fotograferen. Ik stond midden tussen de bloemen en kon dus niet zonder te kijken een stap zetten want ik wilde de Krokusjes niet vertrappen.  Maar ik wil het toch laten zien zodat jullie kunnen meegenieten want het was enig om naar te kijken, echt lente!

UPDATE: Ik ben ‘op m’n vingers getikt’ door Frits Geerdink, want dit zijn Aardhommels en geen bijen, bij deze! Frits bedankt!

Posted maart 9, 2013 by Ank Pot in Bloemen, Insecten e.d.

Tagged with , , , , ,

7 responses to “Lenteduik

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hallo Ank,
    Wat een geweldige foto,s .Is mee genieten inderdaad.
    Je hebt er veel geduld voor nodig denk ik zo.
    Komende dagen zien we de bijtjes niet meer wordt het weer brrrrrrrrrr

    Gr Geert Tiny

  2. ‘Dan kun je je hart ophalen als ik mijn volgende log op wordpress heb geplaatst’, schreef je.
    Inderdaad Ank, overweldigende beelden schotel je ons voor. Die bijtjes/hommels hebben het er maar druk mee!
    Nu kijken of alles dit weekend doorkomt!! Geniet er nu maar goed van.
    Gr Jan W

  3. Wat een geweldige foto’s Ank. Nu kan ik me helemaal niet meer voorstellen dat ze vorst en sneeuw voorspellen.
    Groetjes van Olga

  4. Dat zijn heerlijke lentefoto’s met de winter voor de deur.

  5. Mooi, zo’n veld vol lentebloeiers !!
    Mooi dat de insekten ook weer langzaam tevoorschijn komen,zag ook al vlinders.
    Komende week slechter weer, kan het merken aan de vogels, kan het voer niet aangesleept krijgen.
    Wel leuk om te zien en te fotograferen.
    Gezellige zondag en groetjes

  6. prachtige gezicht al die krokussen Ank, heerlijk lente gevoel

  7. Dit is toch niet te geloven dat je deze krokussen nu al gemaakt hebt!!!
    En dan die bij oh nee…. aardhommel al aan de stuifmeel.
    Echt heel bijzonder maar ook bijzonder mooi!

    Groetjes, Helma

Geef een reactie

