Sijzen   10 comments

Het is de laatste dagen een gekkenhuis in mijn tuin voor wat betreft de vogels, dat heb ik nog nooit zo meegemaakt. Ik heb even op een rijtje gezet wat ik allemaal tegelijkertijd in de tuin had zitten/vliegen/vechten/eten: Mussen, Merels, Houtduiven, Turkse Tortels, Sijzen, Groenlingen, Vinken, Eksters, Kraai, Roodborst, Heggenmussen, Koolmezen en Pimpelmezen. Het was bijna niet te doen om daar goede foto’s van te maken want het was een heen- en weer-gevlieg van jewelste. Alle foto’s heb ik vanachter het raam gemaakt, in dit blog zijn de Sijzen aan de beurt, deze had ik nog nooit in het echt gezien, wat een prachtige gele vogels zijn dit.

Posted maart 11, 2013 by Ank Pot in Vogels

Tagged with , ,

10 responses to “Sijzen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtige serie Ank. Heb deze ook nog nooit in het echt gezien. Ze zijn heel mooi van kleur en tekening.
    Je zou ze ook als kleurkanarie aan mij kunnen verkopen ….bij wijze van spreken natuurlijk….
    Gr Jan W

  2. Ik dacht zelfs dat het ontsnapte voiliere vogels waren. Zag ze ook een paar straten bij je vandaan, op de fiets naar school. Mooie foto’s!

  3. Wat ontzettend leuk Ank, zoveel soorten in je tuin, en je schrijft het is bijna niet te doen er goede foto’s van te maken, maar ik zie hier toch een hele fraaie serie sijzen foto’s, de mooiste vind ik die op het netje de 5e foto, maar de rest is ook niks mis mee, erg mooi allemaal.

  4. Die sijsjes zijn prachtig van kleur en tekening en je foto`s dito !
    Mooi voederkastje heb je ook ;-0
    En die sijs met witte achtergrond is schitterend

  5. Wat een mooie vogels. En wat een mooie foto’s!

  6. Mooie foto’s, ik herken het wel, hier ook een gekkenhuis, zondag 17 soorten getelt op een dag, ongelofelijk. Zie dat je ook zonnebloempitten hebt en daar ligt het volgens mij aan dat er andere soorten komen. Heb normaal ook altijd gemengd voer, nu pitten en de keepen en appelvinken en goudvinken zijn allemaal nieuwe gasten en dan koppeltjes dus leuk.Ben benieuwd naar de andere foto’s. Sijsje staat er mooi op.
    Groetjes

  7. Leuk dat je zoveel soorten je tuin bezoeken :-).

  8. Toch leuk al die mooi gekleurde vogeltjes in de tuin. Ik kan me daar ook uren mee amuseren om ze te observeren en te fotograferen.

  9. Leuk Ankl wat zijn ze leuk. Hoop dat ik ze ook in de tuin krijg. 🙂

  10. Jeetje Ank,
    hier ben ik eigenlijk best wel een beetje jaloers op hoor.
    Schitterend die sijzen. Bovendien zou je niet zeggen dat deze
    vanachter het raam gefotografeerd zijn! Ze zijn echt heel erg mooi!
    Groetjes, Helma

Geef een reactie

