Sperwer slaat toe   11 comments

De laatste dagen heb ik een groep van wel 20 vinken in de tuin en ik was niet de enige die dat had opgemerkt. Vanmiddag hoorde ik een beste klap tegen het benedenraam, ik zat boven en had gelukkig de camera met telelens erop daar liggen. Toen ik naar beneden keek zag ik een Sperwer op het gras zitten met een nog levende vink in de klauwen. Heel voorzichtig heb ik het gordijn opzij geschoven en heb de volgende foto’s gemaakt. Hij vloog de boom in en kwam daardoor op ooghoogte, helaas zaten de takken flink in de weg. (De ‘portretten’ zijn gecropt.) Vervolgens vloog hij met prooi weg.

Posted maart 27, 2013 by Ank Pot in Vogels

Tagged with ,

11 responses to “Sperwer slaat toe

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kan alleen maar zeggen: OHHHHHHHHHHH! Wel sneu van de Vink, maar ja, zo gaat dat in de natuur.

    Jij was vast het verdere van de dag ‘in de gloria’. We hadden het er nog over door mijn ervaring met de Buizerd. Bofkont!

  2. Jeetje wat apart dat je dit zo zag ik je eigen tuin! Heb je wel vaker dit soort vogels in je tuin dan? Wel een sneu gezicht zo met dat vinkje in z’n klauwen hè?

  3. Wat geweldig…een sperwer in je eigen tuintje…
    Fantastische foto`s van je
    Wat zal jij een gevoel van euforie gehad hebben !
    Moet aan die slachtpartijen toch altijd nog wennen….maar `that is life ` hè ?
    Schitterende en bijzondere serie !

  4. Erg mooi hoor Ank!!!

    gr,
    Frits

  5. Top hoor Ank!! Weet precies hoe je je voelde toen je het zag.
    Je hebt er prachtige foto’s van gemaakt, Gr Jan W

  6. Een geluk bij een ongeluk, is het gezegde. Jammer voor de vink, maar jij hebt er prachtige foto’s aan overgehouden. Ondanks het raam en het croppen zijn het toch juweeltjes.

  7. In de klauwen van de Sperwer heeft de vink geen schijn van kans.
    Wat een felheid straalt er uit die ogen, zeg!
    Het aanbod in jouw tuin was voor deze Sperwer een feestmaal….
    Maar goed, dat je de camera in de aanslag had, want deze foto’s zijn uniek 🙂
    En dat in je eigen tuin!
    Fijn Paasweekend.
    Groetjessss…Ria.

  8. Zo die heeft hem stevig in de klauwen wat een nagels heeft hij maat ja hij moet ook eten.
    De foto’s zij weerr een mooi aanwinst voor je plakboek.

    Gr. Frans

  9. Mooie foto’s…ze moeten ook eten , het is de natuur. Maar wel zielig.
    Wij genieten van zoveel vogeltjes in de tuin, maar de sperwer is niet gek, die weet precies waar die moet zijn.
    Ik had hem ook, net een lief winterkoninkje op de foto gezet, draai me om hoor wat en zag de sperwer op de schutting. ging allemaal vrij snel, of hij wat gevangen had kon ik niet zien.
    Zou ook niet willen dat hij recht voor mijn neus zo’n vogeltje zou gaan opeten.
    Ik schrok er ook wel van.
    Groetjes

  10. Fraaie foto’s, hoewel minder leuk voor de vink. Wat een felle ogen van de sperwer. Geen wonder dat die beesten goed kunnen zien.
    De vogel heeft toch een iets soepeler nek dan ik, want hij draait zijn kop op foto 2 180 graden om!!
    Groetjes

  11. Wat een geluk dat je je camera paraat had! De natuur is hard, maar ook een sperwer moet eten. Goed gelukt Ank!

Geef een reactie

