Winterkoninkje   7 comments

Ook een bewoner van mijn tuin die ineens veelvuldig tevoorschijn komt en niet zo bang meer lijkt te zijn is het Winterkoninkje. Ik wist wel dat hij regelmatig mijn tuin bezocht maar zag hem slechts af en toe en meestal in een flits en dan was hij weer weg. Maar nu komt hij tot vlakbij de keukendeur waar ik met mijn fototoestel klaarsta. Het is enig om dit superkleine ‘scharrelkippie’ rond te zien scharrelen. Hij kruipt in en onder alles waar hij maar onder past op zoek naar iets eetbaars. Hier zijn wat foto’s die ik van hem heb kunnen maken, de laatsten zijn van grote afstand gemaakt omdat hij toen achter in de tuin zat en alles weer door het raam.

Posted maart 29, 2013 by Ank Pot in Vogels

Tagged with , ,

7 responses to “Winterkoninkje

Subscribe to comments with RSS.

  1. Deze zijn ook prachtig om te schieten, Ank. Ik ken ze alleen maar van het voorbij schieten uit struiken.
    De derde foto van onder laat goed zien hoe klein het beestje is. De foto daarboven -in het groen- is mijn favoriet, zo mooi!
    Ook voor jou een mooie pasen gewenst. Gr Jan W

  2. Met de Sperwer én het winterkoninkje loop je voor op ‘mijn’ Buizerd. Ben jaloerssssssssssssss.

  3. knap gevangen met de camera dit hele kleine vogeltje Ank

  4. Ank winterkoninkje staat er mooi op hier blijft hij achterin de tuin.

    Fijne paasdagen.

    Frans

  5. Fijne wintergasten, klein maar heel beweeglijk, altijd leuk om in de tuin te hebben.

  6. Heb hem ook, vind hte zo’n dotje, maar supersnel.
    Had hier vorig jaar een nestje gebouwd, zat te zingen tot en met zo mooi.Maar vrouwtje koos een ander nest.,
    Lijkt me zo leuk zo’n nestje van met winterkoninkjes.
    Leuke foto’s..
    Gezellige paasdagen en groetjes.

  7. Ik vind dat zo’n leuk vogeltje. Watervlug en gaat inderdaad overal op of vooral onder zitten.
    Leuke serie!
    Groetjes

Geef een reactie

