Ganzenkuikens   11 comments

Even wat anders tussendoor. Toen ik afgelopen donderdag even bij de Dobbevijver ging kijken zat de Canadese gans nog op het nest te broeden. Daarentegen hadden twee koppels Grauwe Ganzen inmiddels gezinsuitbreiding gehad. Door de harde wind zochten de meeste kuikens beschutting onder moeders vleugels.

Posted april 21, 2013 by Ank Pot in Aa-landen, Vogels

Tagged with , , , , , , ,

11 responses to “Ganzenkuikens

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtige serie Ank, top!! Ze worden een beetje een plaag in de steden,
    maar t blijft wel een heerlijk gezicht al dat grut! Gr Jan W

  2. A gos, wat een schatjes. Ik vind vooral die foto waarbij moeder haar vleugel spreidt voor haar jong heel aandoenlijk (foto 7).

    Groetjes!

  3. Wat leuk! Prachtige foto van de vele donsballetjes onder moeders vleugel.

  4. Wat een lieve mooie reeks is dit geworden
    De kou straalt van je foto`s af ondanks de blauwe lucht.

  5. Mooie foto’s. Echt lente zo 🙂 Hihi ik dacht alleen in eerste instantie: eenden! Haha wat een natuurmens ben ik ook hè? Tegenovergestelde van Marco 😛

  6. Wat schattig !! Hier nog niet gezien, ben gisteren nog even geweest op een welke waar ze altijd zitten.
    Eerdaags nog eens gaan kijken.
    Prachtige foto’s.

  7. Wat een geweldig schattige foto’s. En zoveel kleintjes. Erg leuk hoor.
    Groetjes Olga

  8. Prachtige foto’s

  9. Ik zag al enkele foto’s op je dagelijkse log, maar zo’n hele serie van die donsbolletjes met moeder de gans erbij is prachtig.
    Dan kun je wel blijven fotograferen als je dit ziet. Heel mooi en leuk de laatste foto: net of de familie nog even voorbij zwemt om zicht te laten zien!
    Groetjes

  10. Ank een serie om de vinger bij af te likken prachtig.
    Vandaag eindelijk weer eens op stap geweest ook ganzen met jongen gezien maar waar ik met mijn gedachte was weet ik niet ze zijn mislukt ;-(

    Groetjes Frans

  11. Gaaf dat je er zo dicht bij mocht komen, bij mij lopen ze altijd heel hard weg, zeker met jongen er bij, prachtige foto’s

Geef een reactie

