‘Zwolse Tulpen’   9 comments

Ze bloeien weer, de Kievitsbloemen ook wel Zwolse Tulpen genoemd. Dit zeldzame en beschermde wilde bolgewasje groeit hier gewoon langs de Dobbevijver! Gisteravond ben ik nog gauw even wat foto’s gaan maken vanwege het voorspelde slechte weer.

9 responses to “‘Zwolse Tulpen’

Subscribe to comments with RSS.

  1. Super Ank, mooie serie. Volgens wikipedia is een belangrijke groeiplaats van de kievitsbloem o.a. bij het Zwarte Water in Zwolle.
    Komt dat uit bij de Dobbevijver? Ik ken ze alleen nog maar van foto’s!
    Geniet van het weekend. Gr Jan W

    @ Ank zegt: Ze komen op veel meer plaatsen in Zwolle voor, zoals langs de stadsgracht en het Almelose Kanaal. De Dobbe is een vijver waar geen ander water regelrecht op uitkomt. Het Zwartewater is hier wel in de buurt.

  2. Ohh wilde tulpen dus? 🙂 Ik vind ze mooi!
    Volgens mij heb ik ze nooit eerder gezien. Maar bij jou dus gewoon langs de vijver. Leuk!
    Mooi weer om ze gisteren te fotograferen. Vandaag is het echt petweer. Bah.

    @ Ank zegt: Geen tulpen hoor, Kievitsbloemen maar we noemen ze hier wel Zwolse Tulpen.

  3. Prachtige kunstwerkjes !

  4. Wat boffen we toch in Zwolle met ‘onze’ tulpen. Per jaar word ik er méér verliefd op. De mijne heb ik in Holtenbroek gefotografeerd, ook gisteren 🙂

  5. Bijzonder mooi bloemetje, zie ze hier nit zomaar staan.
    In het tuincentrum, heb ze nog in mijn handen gehad,maar de tuin staat al zo vol.
    Mooie frisse lentefoto’s.
    Je ziet het nu met de regen ook per dag groener worden.
    Wel een verschil gisteren en nu vandaag…;-(
    Gezellig weekend en groetjes

  6. Werkelijk prachtig Ank!
    Het zijn zulke mooie sfeervolle kievitsbloemen…
    Fijne dagen en lieve groetjes Anna

  7. prachtige bloemen zijn dit en ik heb begrepen ook zeer zeldzaam ook
    heb ze hier nog nooit gezien, mooi foto’s en serie laat je hier zien

  8. prachtig vind ik deze, heb ze hier nog nooit gezien, maar ja Zwolle is ook een flink eind uit de buurt hier 🙂

  9. oeps ik had al gereageerd 🙂 nou beter twee keer dan geen een keer 🙂

Geef een reactie

