Wolzwever   6 comments

Regelmatig zie ik Wolzwevers in mijn tuin, ze hebben een hele lange snuit/tong en een zwarte gegolfde rand op de vleugels. Ook zijn ze flink behaard waardoor ze een bijna aaibaar uiterlijk hebben. Zweven kunnen ze ook als de beste maar als je ook maar enigszins in de buurt komt zijn ze meestal verdwenen. Toch is het me gelukt om er eentje zo vast te leggen toen hij schuin boven mij zweefde. Ooit moet het me lukken om op gelijke hoogte dat te doen.

Posted mei 9, 2013 by Ank Pot in Insecten e.d.

Tagged with ,

6 responses to “Wolzwever

Subscribe to comments with RSS.

  1. Oh, wat bijzonder…en die foto`s zijn nu al prachtig.
    En nu ik nadenk heb ik er hier ook wel eens gezien.
    Fijne dag

  2. Hoi Ank.
    Effe loeren …wat een mooie beelden weer allemaal.
    Groetjes uit het zuiden.
    Geert Tiny

  3. Knap hoor, dank zij jou weet ik hoe deze zwever/vlieger heet.

  4. Super Ank, kan me niet voorstellen er ooit een gezien te hebben. Misschien zag ik m wel voor een hommel aan…..
    Je serie is bijzonder geslaagd hoor, zowel van schuin opzij als zittend, zodat de rugzijde goed zichtbaar is, top!!
    Gr Jan W

  5. Mooi-haarscherp !

    gr. Truus

  6. leuk naam voor dit insect, mooi vast gelegd, zelfs eentje helemaal vrij in de lucht, best wel moeilijk zo’n foto maken

Geef een reactie

