Zwanengezin, deel 1   11 comments

In de wijk Holtenbroek, grenzend aan de Aa-landen (waar ik woon) zit een zwanengezin met 6 kuikens. Ik werd er door Hannie op geattendeerd. Het is op loopafstand van waar ik woon en de vader is voor mij een bekende. Hij is volgens mij geboren uit het zwanenpaar dat ooit in de Dobbe een nest had. Het is mij wel duidelijk dat hij niet bang voor me is, ik mag echt heel dichtbij komen en hij gaat gewoon poetsen of zelfs slapen, maar dat later. Nu eerst een paar foto’s die ik maandag heb gemaakt, de eerste keer dat ik het gezin opzocht. Pa is erg agressief tegen de overige watervogels die te dichtbij komen, vooral de witte ganzen moeten het ontgelden en worden het Fluitenkruid ingedreven. (wordt vervolgd)

Posted mei 28, 2013 by Ank Pot in Vogels, Zwanen

Tagged with , , ,

11 responses to “Zwanengezin, deel 1

Subscribe to comments with RSS.

  1. Er zitten veel mooie foto’s tussen Ank, maar de laatste is in alle opzichten top!!
    Dat hij je kent is mooi hè, goed opgevoed dus. Prachtig die kuikens.
    Gr Jan W

  2. Watertandend……wat een mooie foto’s. Wat een geluk hé dat ze zo dichtbij zijn. Voor mij zelfs voor het huis. Ga vooral door!

  3. Wat leuk zo’n nest in de buurt! En wat apart dat je zo dichtbij mag komen! Nest met 5 kuikens?

  4. Dat heb je mooi weergegeven, Ank.
    Het aaibare van de kuikens….altijd weer genieten van dat jonge spul…en de agressie van vader zwaan, als hij in de verdediging gaat.
    Hij past goed op zijn kroost.
    Ik geniet vooral van foto 2!
    Fijne dag en groetjessss..Ria.

  5. Wat een mooie foto’s! Geweldig dat je zo dichtbij mag komen.

  6. Een prachtige serie van de familie Zwaan ! Mooi de donzige jonkies. Leuk dat je goed in de buurt kon fotograferen, hoewel vader Zwaan dichterbij niet toe zal staan. Dan kunnen ze gemeen happen, maar hij past goed op het gezin.
    Groetjes uit een weer regenachtig Tilburg

  7. Hoi Ank, wat een lieve foto’s heb je gemaakt. De eerste foto is zo aandoenlijk en die van de zwaan die z’n vleugels uitstrekt is prachtig.
    Groetjes Olga

  8. Altijd leuk om door de camera een zwanenpaar met jongen te volgen.

  9. genieten van deze mooie serie foto’s Ank

  10. supermooi al die schattige donsjes in het water.
    gr. Truus

  11. Wat mooi !!!
    Heb ze hier nog niet gezien.
    Ben al twee dagen langs de waterkant gaan fietsen, ze zitten goed verstopt.

Geef een reactie

