Theater Gnaffel   6 comments

De openingsvoortelling van Zwolle Unlimited was de voorstelling ‘Het Zwanenmeer’ van Theater Gnaffel. Nog nooit eerder was ik bij een optreden van hen geweest maar ik had er al wel veel over gehoord en dat beloofde wat moois en dat was het ook. Ik heb een uur lang genoten en vergat af en toe gewoon foto’s te maken. Je wordt totaal niet gehinderd door het feit dat de poppenspelers zelf op het podium lopen en dat je hen ziet praten i.p.v. de poppen. De voorstelling vond plaats in een grote ronde tent.

Het Zwanenmeer gaat over prins Siegfried, zoon van de dikke koning, die verliefd wordt op de knappe Odette, dochter van de tuinman. Uiteraard een verboden liefde maar ze speelden vaak dat ze gingen trouwen. Op een dag wordt Odette door de tovenaar Roodbaard betoverd in een witte zwaan zodat zijn eigen dochter met de prins kan trouwen. Odette is overdag een witte zwaan en s’nachts wordt ze weer even een meisje. Uiteindelijk wordt de betovering verbroken en komen de geliefden weer bij elkaar, en leefden ze nog lang en gelukkig.
Met levensgrote poppen brengt Theater Gnaffel dit sprookje tot leven op de wereldberoemde muziek van Tsjaikovski.

6 responses to “Theater Gnaffel

Subscribe to comments with RSS.

  1. Je hebt weer genoten zie ik én leuke foto’s gemaakt.

    Toen onze kinderen nog klein waren ben ik een keer met ze naar Gnaffel geweest.
    Als ze nu erg druk aan het praten zijn en ik zeg:”Mévrouw Klok”. Dan klappen ze meteen met een grijns de kaken dicht.

  2. Het Zwanenmeer is een prachtig theater optreden. Je heb hier weer een prachtig foto’s serie gemaakt. Hier is goed te zien naar de blijde gezichten.
    Een fijn weekend gewenst.

    Gr. Ferry & Jacqueline.

  3. Heel mooi vastgelegd. Wat me het meest opvalt is de expressie bij de poppenspelers, de manier waarop zíj het verhaal beleven, Top!!
    Gr Jan W

    @Ank zegt: Toen ik de foto’s zag zag ik dat ook maar tijdens de voorstelling was ik vooral gefocust op de poppen, zo overtuigend was het. Ik zou de voorstelling nog een keer moeten fotograferen dan zou ik hele andere foto’s maken ;0)

  4. geweldig leuke serie Ank, heel fraai vast gelegd

  5. Prachtig Ank, heb je weer bijzonder mooi in beeld gebracht. Is ook vast een hele belevenis geweest om hier getuige van te mogen zijn.
    Ziet er werkelijk heel mooi uit.

    groetjes, Truus

  6. Mooie foto’s!
    Groetjes,
    Jawi (Roodbaard;)

Geef een reactie

