Flamingo’s in Zwillbrock   10 comments

Gisteren ben ik met Ria en Gitty naar Zwillbrock in Duitsland geweest.  Het Zwillbrocker Venn  is een natuurgebied aan de Nederlandse grens net ten noorden van Meddo, grenzend aan de Nederlandse gemeenten Berkelland en Winterswijk. Dit beschermd natuurgebied is een broedplaats voor meer dan honderd vogelsoorten. In het moerasgebied broedt de grootste binnenlandse kokmeeuwenkolonie van Duitsland, met 16.000 getelde meeuwen. Verder is het Zwillbrocker Venn het meest noordelijk gelegen broedgebied voor Flamingo’s in Europa. Meer dan veertig Flamingo’s houden zich in het gebied op. Door de uitwerpselen van de Kokmeeuwen is het meertje zeer voedselrijk voor de Flamingo’s. Helaas kun je niet echt dichtbij komen en moet je genoegen nemen met een plekje op zo’n honderd meter afstand, schat ik. Alle foto’s zijn dus gecropt.

Posted juni 25, 2013 by Ank Pot in Vogels

Tagged with , ,

10 responses to “Flamingo’s in Zwillbrock

Subscribe to comments with RSS.

  1. Schitterend Ank. Dit lijkt me zoveel meer dan flamingo’s kijken in een dierentuin.TOP!!
    Gr Jan W

  2. Leuk dat jullie naar Zwillbrock waren. Was het er niet druk? Ik vind het er vaak nogal druk, maar das misschien ook meer in de weekenden? Ja je kan er idd niet zo dichtbij komen, maar de foto’s zijn best leuk toch? Wij schaatsten daar vroeger vaak!🙂

  3. mooie foto’s Ank!

  4. Dit blog heb ik gelijk onder mijn favorieten gezet Ank, hier was is nog niet eerder geweest😦
    Mooie foto’s hoor, zo zie je niet veel van de “afstand” terug en konden we ze inderdaad wel
    gevoerd hebben🙂 Ik heb de foto’s op mijn pc staan maar veel verder ben ik ook nog niet.
    Zal proberen vanavond Ria en jou de beloofde foto’s te sturen, jij bedankt voor die van jou!!

    Groetjessss,
    beuzeblaadje🙂

  5. Jammer dat je er niet dichterbij kon.Maar je foto’s zijn toch mooi gelukt.
    Heel apart zoveel bij elkaar. Ken het gebied niet,maar zeker de moeite waard. En jullie hadden redelijk eer zo te zien.
    Zal vast weer gezellig zijn geweest met jullie drietjes.
    Groetjes

  6. Wat een mooie serie is dit geworden
    En van dat croppen zie je niets, het is gewoon genieten bij je van die `vrije fraaie roze gekleurde flamingo`s` 🙂

  7. flamingo’s die zou ik daar niet verwacht hebben..

    prachtige foto’s en dat croppen valt niet zo op

    groeten

  8. Jij hebt ze toch wel prachtig dichtbij weten te halen, Ank.
    Ik hoor nog het geluid van al die meeuwen, als ik er naar kijk…..

  9. Super interessant! Had er compleet geen idee van dat er flamingo’s broeden in Duitsland! En dan nog zo noordelijk.

  10. wow wat een vogels, gek toen ik daar was alleen een paar meeuwen, en dit gebied staat juist bekend om de flamingo’s

Geef een reactie

