De Kloppendiek, Zwillbrock   9 comments

De Kloppendiek is een weggetje met aan weerszijden eeuwenoude eiken. Aangezien het weggetje tot aan de Nederlandse grens loopt is het vermoedelijk  de oude processieweg van de katholieken die vanuit Groenlo en Eibergen liepen naar de Sankt Franziskus kerk (waarover in een volgend blog meer). Er staat halverwege een Mariakapelletje en we hebben er het prachtige Vingerhoedskruid gefotografeerd.

9 responses to “De Kloppendiek, Zwillbrock

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat een mooi weggetje met aan weerskanten zie bomen. Volgens mij ben ik daar nog nooit geweest.
    Prachtig ook dat Vingerhoedskruid.

  2. Dat is een mooie plek met een romantisch weggetje. Prachtige foto’s van het vingerhoedskruid. De witte had ik nog niet gezien, heb zelf alleen rose.

  3. Dank je voor je leuke reactie Ank
    Jij hebt niet stil gezeten tijdens mijn afwezigheid (ik ook niet hoor) wat een prachtige series bloemen en dieren laat je weer zien op je blog.
    Zo te zien erg professioneel bezig met twee camera tegelijk op stap, ik sleep me soms al een bult met eentje🙂
    maar heb weer genoten van je prachtige natuur series

    Groeten, Bram

  4. Wat een leuk oud weggetje is dit en mooie jonge blommen genoeg op en naast het pad

  5. Een heel mooie serie Ank, van dit soort paadjes zijn er niet zo veel meer denk ik. Super.
    De digitalis staat er prachtig op, net als de fotografen. Gr Jan W

  6. Wat een ontzettend leuk weggetje met die oude bomen.
    Prachtige opnamen van het Vingerhoedskruid ! Mooi ook de foto’s van het kapelletje. En jullie hadden er plezier in dat is te zien.

    groetjes, Truus

  7. Wat een mooi paadje, met mooie oude bomen.
    Je zou er normaal gesproken geen kapelletje verwachten, maar altijd leuk om te zien.
    Nog mooie foto van het beeld kunnen maken door de ramen.
    Mooi de kleur van het vingerhoedskruid, heb hier alleen roze.
    Zal vast gezellig zijn geweest, leuk de foto’s van jullie.
    Groetjes

  8. Bedankt voor de info Ank, altijd handig soms denk ik ook wel eens een tweede camera zou veel handiger zijn dan steeds maar lens wisselen

  9. Stokoude eiken, die af en toe meer weg hadden van oude knotwilgen.
    Het vingerhoedskruid is fantastisch. Dat komt ook door de druppels en het piepkleine vliegje op de witte variant🙂
    Ja…die laatste foto…wie moet er nou niet lachen naar zo’n fotografe, die alsmaar blijft fliepsen !

Geef een reactie

