Eindelijk, vossen in de AWD   9 comments

Op het interieur van de kerk in Zwillbrock moeten jullie even wachten want ik heb nu foto’s die ik eerst wil laten zien.
Gisteren was ik weer samen met Ria in de Amsterdamse Waterleiding Duinen (AWD). Het was slecht weer, het regende en we liepen met de paraplu het gebied in. Al van het begin af aan wilden we graag vossen fotograferen en één keer zagen we er eentje maar die werd gevoerd en dat vinden we maar niks. Dus daar zijn we niet bij gaan staan.
Gisteren in de regen hadden we er ook niet veel hoop op maar laat in de middag toen het eindelijk droog was geworden zagen we er in de verte ineens eentje lopen, alleen die had geen zin aan ons en verdween in de hoge grashalmen. Met deze ontmoeting waren we al heel blij! Verderop zag ik er opeens een paar bij het kanaal, ik heb Ria geroepen en toen gingen we ‘los’!!! De dieren liepen onze richting uit. Het was een volwassen dier met een welp, hier is de eerste serie foto’s. (wordt vervolgd)

9 responses to “Eindelijk, vossen in de AWD

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooi! De AWD staat reeds lang met stip genoteerd, maar het is er nog niet van gekomen. Hopelijk lukt het dit jaar nog. Ik kijk uit naar het vervolg!

  2. Over ‘los’ gaan gesproken. Je hebt je goed uitgeleefd Ank. Prachtige serie, haarscherp en wat een mooie kleur! SUPER!!
    Gr Jan W

  3. wat een mooie foto’s Ank!

  4. Wat een prachtig dier is de vos. En wat hadden jullie geluk. Gefeliciteerd!

  5. Waaaauw….en dan staan jullie vermoedelijk vlak bij elkaar en toch zijn de series totaal verschillend.
    Super, wat een geluk hadden jullie🙂
    De één is nog mooier dan de ander.
    Geweldig en gefeliciteerd met zoiets moois voor je lens.

  6. Ongelofelijk, mooie reeks van een prachtig dier ! Daar kunnen we hier eens van dromen om Reinaert de Vos voor onze lens te krijgen. Hij is zo schuw en meestal zien we alleen de resultaten van zijn nachtelijke strooptochten😦

  7. Wat leuk om deze zo te kunne fotograferen, heb hier al veel foto’s van gezien uit de AWD, maar zelf nog nooit een gemaakt
    En ze zijn zo benaderbaar als ik deze foto’s zie, maar je moet ze wel weten te vinden in dit enorme gebied, prachtige foto’s

  8. Mooi, mooi, mooi, hè? Ik ben ook heel blij met de foto’s.
    Het volwassen dier heeft eigenlijk niets van een sluwe vos, vind ik, hij is zelfs heel aaibaar.
    Het jong daarentegen heeft wél een heel waakzame blik in de ogen.
    Heel mooi vastgelegd op foto 10.

  9. Supermooi !!
    Niet voor niks daar heen geweest.

Geef een reactie

