Boomblauwtjes   11 comments

Het schijnt een goed jaar te zijn voor de boomvlinders dus ook voor het Boomblauwtje. In mijn beleving zie ik ze inderdaad ook meer dan andere jaren hoewel er altijd wel wat rondfladderen in deze boomrijke woonbuurt en met een paar hulststruiken in voor- en achtertuin ‘lok’ je ze ook wel. De foto’s van dit log zijn langs de waterkant gemaakt. De eerste foto is om te laten zien hoe klein ze eigenlijk zijn. Op de vierde foto kun je zien hoe het vlindertje eitjes afzet.

Posted juli 22, 2013 by Ank Pot in Insecten e.d.

Tagged with , ,

11 responses to “Boomblauwtjes

Subscribe to comments with RSS.

  1. super mooie serie van deze pracht vlinder Ank

  2. Wat een juweeltjes van foto’s! De onderste is erg mooi waarbij ik de anderen niet tekort wil doen, prachtige serie.

  3. vooral de laatste is een snoepplaat🙂

  4. Ik zie ze ook steeds meer…..op blogs. ;-
    )Ze zijn helemaal super, de close-ups, scherpte, kleur…..top!
    Prachtige serie Ank, geef je ook e-workshops vlinders kieken??
    B.v.: met welke camera en lens maak je zulke top foto’s???
    Gr Jan W

    @Ank zegt: Alle foto’s zijn gemaakt met de Canon Eos 600D met daarop 55-250 zoomlens. Uit de hand geschoten. Alleen bij de laatste heb ik gebruik gemaakt van het kantelbare schermpje maar omdat je met de tele van redelijke afstand moet fotograferen was ook dat nog heel lastig vooral met richten ;0) en voor de rest is het vooral een kwestie van geduld, veel geduld!

  5. nog nooit in het echt gezien, deze zullen aan de kust wel niet voorkomen
    mooie foto’s van dit prachtige vlindertje Ank

  6. Supermooi Ank !!

    zonnige groetjes, Truus

  7. Staat er heel op dat mooie boomblauwtje.

  8. Prachtige vlinder. Mooie genomen.
    Greotjes Olga

  9. Geweldige serieAnk…in alle verschijningsvormen.
    Net wat je zegt…vlinders fotograferen is een kwestie van veel geduld.
    Hier is het prijsschieten, wat dat betreft. Ik zoek een plekje in de schaduw en ze trekken zo aan me voorbij.
    Dit Boomblauwtje heb ik ook vastgelegd bij het eitjes afzetten….komt in mijn volgende log🙂
    Dat uitklapbare schermpje is toch wel een aanwinst, zeg!
    Ook ik ga voor de laatste foto.
    Groetjessss….Ria.

  10. mooi zeg… en dan nog zo dichtbij kunnen halen (foto 6). Prachtig!

    Esther Verwoolde
  11. Mooi! Ik heb er ooit 1tje gezien… .

Geef een reactie

