Citroenvlinder   7 comments

Ineens zie ik overal Citroentjes fladderen. Meestal zijn zij de eerste vlinders die ik in het voorjaar te zien krijg maar dit jaar loopt alles anders. Deze foto’s zijn zowel in mijn tuin als langs de Dobbevijver gemaakt. Gezien de felle kleur die ze hebben zijn het alle mannelijke exemplaren. De foto met open vleugels is niet scherp op het lijf maar ik laat hem toch zien omdat je de bovenkant van de vleugels zelden te zien krijgt.

7 responses to “Citroenvlinder

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tssss, ik geloof dat ik in de stad moet gaan wonen om vlinders te zien. Ook al zo’n mooie soort.

  2. Super Ank. Een prachtige vlinder, op foto 1 zou je zowel een mannetje als een vrouwtje kunnen hebben.
    Maar het is moeilijk, een beetje schaduw en de geelgroene kleur wordt doffer, dus ik twijfel gezellig mee.
    De ‘open vleugel foto’ is top, hij heeft een mooi wollen pakje! Gr Jan W

  3. Foto 4 vind ik geweldig. Mooi helder en vrolijk. De vlinder heb ik nog niet gezien hier.
    Groetjes Olga

  4. Z’n broer fladdert hier weer gezellig rond in de tuin. Je krijgt hem zelden met open vleugels te zien. Dus ben je weer een echte bofkont dat het je gelukt is.

  5. Super de super, Ank!!!! Geweldig mooi…..zo close en zo scherp!
    Het is inderdaad een unicum, dat je boven op de vleugels kunt kijken.
    Je laat dat hier mooi zien.
    OT Hier hebben we vanochtend vroeg een onweersbui gehad, maar de afkoeling bleef niet lang.
    Vanavond kwam er weer een donderbui…het ging flink tekeer.
    Ik ben benieuwd of het morgen koeler is.
    Welterusten!

  6. Werkelijk een prachtige serie Ank!
    Een ware genot om naar te kijken ook je andere blogjes… heel mooi.
    Lieve groetjes Anna

  7. mooie vlinder foto’s Ank,
    Ik zou al blij zijn als ik er eens eentje zou kunnen fotograferen,
    maar jij hebt gelijk een pagina vol met citroenvlinder foto’s.
    Ze zijn allemaal prachtig scherp, jammer dat die met geopende vleugels net niet helemaal scherp gelukt is
    maar zoals je schrijft is dat erg zeldzaam, dus op zo’n moment ben je eigenlijk te gespannen en moet dat ene shot lukken.

    @Ank zegt: Het was eigenlijk meer toeval Bram, ik fotografeerde hem terwijl hij begon weg te fladderen.

Geef een reactie

