Veldboeket   4 comments

Hier in de buurt staan veel wilde bloemen en planten met name langs de waterkant. Van een aantal heb ik wat foto’s gemaakt. Ik zie dat ik bij de Distel vergeten ben de naam in de foto te zetten. Het kleine bruine ‘kogeltje’ van foto 7 kon ik niet vinden dus als iemand dat weet dan hoor ik dat graag. UPDATE: Jan Windhouwer wist het: het is NAGELKRUID!, bedankt Jan! Ik was aangenaam verrast toen ik de zeldzame en beschermde Vechtanjer/Zwolse Anjer/Steenanjer aantrof in de buurt van de Dobbevijver in de straatberm. De beschermde Kattenstaarten staan hier ook overal langs de vijvers.
Gisteren aan het eind van de middag heeft het even flink geplenst toen een onweersbui overtrok, in korte tijd stond het helemaal blank maar net zo snel als het kwam was al dat water ook weer verdwenen, het leek wel of het verdampte. Enige verkoeling was wel het gevolg maar inmiddels loopt de temperatuur al weer behoorlijk op.

4 responses to “Veldboeket

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik houd het op nagelkruid Ank, als de kopjes hangen is het geknikt nagelkruid.
    Schitterende serie heb je staan. Bij ons hebben ze dit jaar in de bermen ook bloemenmengsels gezaaid.
    Gr Jan W

    @Ank zegt: Ik denk dat je gelijk hebt Jan, bedankt!

  2. Ank wat een prachtige serie en die Anjers dat is natuurlijk een fantastische ervaring om die te vinden en ook nog zo mooi er op zetten petje af.

    Gr. Frans

  3. Supermooie haarscherpe v macro’s!

  4. prachtige foto’s van deze zomer bloeiers Ank
    die vechtanjer foto’s springen er uit door hun prachtige kleur en vormen.

Geef een reactie

