Groot Dikkopje en meer   8 comments

Natuurlijk hebben we nog veel meer gezien in de Amsterdamse Waterleiding Duinen.
Er fladderden heel veel vlinders rond en de eerste die we tegenkwamen was het Groot Dikkopje en het Koevinkje.
Ook zagen we een aantal Sprinkhanen, eentje met knalblauwe vleugels die je enkel zag als hij wegsprong maar helaas kregen we dat niet vastgelegd. Op de foto staat een andere soort.
Het water leek wel knalblauw door de spiegeling van de strakblauwe lucht.
Libellen scheerden aan alle kanten voorbij maar waren erg onrustig, opvallend was de diepblauwe kleur van de Oeverlibellen. (wordt vervolgd)

8 responses to “Groot Dikkopje en meer

Subscribe to comments with RSS.

  1. Door het zonnetje zijn de foto’s wat hard, maar ik had ze graag gemaakt Ank.
    Mooie serie, het rood guichelheil is helemaal nieuw voor me, de naam niet hoor, maar een beeld hierbij..
    De Libel met het Koevinkje is ook een bijzonder plaatje, heb je gezien dat hij gevangen werd?
    Heb een fijn weekend. Gr Jan W
    Heb nog even gegoogeld naar die Blauwvleugelsprinkhaan (Oedipoda caerulescens),
    het is een bijzonderheid, jammer dat je daar geen opname van hebt!!

    @Ank zegt: ik heb inderdaad de Libel de vlinder zien vangen maar dat gebeurde zo onverwachts dat ik daar geen foto van heb. Voor wat betreft de Blauwvleugelsprinkhaan (bedankt voor het vinden!) daar heb ik wel (slechte) foto’s van maar niet tijdens de vlucht, ik zal ze in het volgende blog erbij zetten, overigens lijkt het erop dat de roodbruine die ik hier heb geplaatst er toch ook eentje is.

  2. Ank…prachtig die blogs van de AWD…..ik blijf nog steeds in stilte genieten…fijn week-end. Leo.

  3. Dat is zeker genieten Ank.
    Mooie score .
    Groetjes

  4. Weer een mooie serie, waarvan ik de Oeverlibel met Koevinkje als lekker hapje heel bijzonder vind.
    Ik ben er zeker van, dat de sprinkhaan op de foto de Blauwvleugelsprinkhaan is.
    Ik heb deze vorig jaar op de Mehlingerheide in Duitsland gefotografeerd.
    Het lukte mij ook niet om het blauw tijdens de vlucht te fotograferen.
    We hebben allerlei kunstgrepen uitgehaald, maar het lukte gewoonweg niet.
    Ik heb dus wel tig foto’s van de sprinkhaan en die lijken sprekend op jouw exemplaar.
    Leuk, dat deze ook in ons land voorkomt.

  5. zo is daar wel van alles en voor elk wat te vinden, mooie dieren landschappen Ank
    prachtige stukje natuur gebied en heel veelzijdig in flora en fauna, zit te genieten van je prachtige verzameling foto’s

  6. Het AWD-virus heeft jou ook goed te pakken zie ik. Alweer een mooie blog uit de duinen. Prachtige vlinders, en knap dat je die oeverlibellen hebt, ze zijn vaak zo weer ervandoor.groetjes Ghita

  7. Goh…guichelheil, dat is wel hééél bijzonder, stom toeval hadden we het vanmorgen over dit bijna uitgestorven plantje.
    Prachtige serie weer van en uit de AWD

  8. Ik geniet weer met je mee, wat heb je de guichelheil er mooi op staan.

Geef een reactie

