Libellen in de AWD   11 comments

In de Amsterdamse Waterleiding Duinen tref je bij mooi weer ook heel veel Libellen en Juffers aan en daar gaat dit log helemaal over met 1 uitzondering en dat is de Goudoogdaas die we ook tegenkwamen (en niet alleen op de grond!)
De Blauwe Glazenmakers hingen in groepjes in de bomen en struiken en waren daardoor moeilijk mooi en vrij te fotograferen.
Ik heb geprobeerd alle soorten goed te benoemen maar als ik er fouten bij heb gemaakt dan hoor ik het graag.

11 responses to “Libellen in de AWD

Subscribe to comments with RSS.

  1. wat een ‘buit’ zeg. Ik durf me niet te wagen aan de namen. De foto van de juffers vind ik prachtig, zo in de groep.

  2. Fantastisch Ank, echt een paar geweldige exemplaren.Zoals de Bruinrode en Steenrode Heidelibel, super mooi !

    groetjes, Truus

  3. Prachtige serie Ank, vandaag ga ik voor de Goudoogdaas, omdat die:
    én mooi van kleur én prima scherp én voor mij helemaal nieuw is!
    Gr Jan W

  4. Wat een prachtige serie Ank!
    Echt heel mooi vastgelegd… genieten :)))
    Lieve groetjes Anna

  5. Hai Ank,

    Even je laatste blogs doorgekeken en er zit weer heel wat mooi werk in zeg. Wat mij opvalt is dat je kinderen zo mooi en ongedwongen fotografeert. Eerst met dat hutten bouwen en een paar blogs terug met het springkussen. Prachtig.
    Maareh, de rest is ook uitstekend hoor. Complimenten.

    René

  6. Geweldig, wat een mooie reeks van al die juffers en knap dat je ze allemaal herkent :-0

  7. Ank een serie waar je weer trots op kan zijn prachtig.

    Groetjes,

    Frans

  8. dit is echt mooi.

  9. Het was weer genieten van je serie Ank, het lijkt wel of je ze hebt gedresserd ze blijven zo mooi zitten.
    Je mag er trots op zijn.

  10. Er zitten prachtexemplaren tussen. De naamgeving van juffers en libellen vind ik zo ingewikkeld, het komt vaak aan op kleine details: ik waag me er niet aan… .

  11. Ik zie dat ook niet hoor het verschil tussen juffers en libellen. Ik noem ze allemaal maar libellen.
    Hoe dan ook het zijn prachtige beestjes met de oh zo mooie vleugels!
    Een prachtige serie Ank!
    Groetjes

Geef een reactie

